• Home
  • کاظم رضاکاشی زاده

    List of Articles کاظم رضاکاشی زاده


  • Article

    1 - بررسی اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی کاور کلاچ خودروی سواری
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 1 , Year , Summer 2015
    در مقاله حاضر، هدف اصلی تعیین فرکانس های طبیعی و نیز شکل مودهای کاور کلاچ خودروی سواری پژو 405 بوده و در نهایت بررسی میزان اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی خودرو در مقایسه با حالت عملکردی آن می باشد. بدین منظور از نرم افزار ورک بنچ انسیس برای شبیه سازی المان محدود کاور کلاچ More
    در مقاله حاضر، هدف اصلی تعیین فرکانس های طبیعی و نیز شکل مودهای کاور کلاچ خودروی سواری پژو 405 بوده و در نهایت بررسی میزان اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی خودرو در مقایسه با حالت عملکردی آن می باشد. بدین منظور از نرم افزار ورک بنچ انسیس برای شبیه سازی المان محدود کاور کلاچ خودرو استفاده شده است. دوازده فرکانس طبیعی اول به همراه شکل مود متناظر با آن در دمای محیط بدست آمده است. سپس به منظور بررسی اثر دما بر روی رفتار ارتعاشی کاور کلاچ، دوازده فرکانس طبیعی سیستم در دماهای کاری مختلف (تا 300 درجه) بدست آمده و با یکدیگر مقایسه شده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه فرمول جهت محاسبه تعداد سیکل شکست بر حسب ضخامت روکش گالوانیزه گرم در پدیده خستگی
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 2 , Year , Autumn 2015
    در این مقاله هدف پیش بینی تعداد سیکل شکست در قطعات آبکاری شده با روکش گالوانیزه گرم با ضخامت های مختلف نازک ابعادی در مقیاس میکرون است. به این منظور قطعات فولادی از جنس Ck45 با استفاده از فرآیند آبکاری با ضخامت های 13، 19 میکرون و با شرایط عملیات آبدهی یکسان روکش گالوان More
    در این مقاله هدف پیش بینی تعداد سیکل شکست در قطعات آبکاری شده با روکش گالوانیزه گرم با ضخامت های مختلف نازک ابعادی در مقیاس میکرون است. به این منظور قطعات فولادی از جنس Ck45 با استفاده از فرآیند آبکاری با ضخامت های 13، 19 میکرون و با شرایط عملیات آبدهی یکسان روکش گالوانیزه بر روی آن ها قرار گرفته است. با انجام آزمایشات بسیار زیاد منحنی S–N هر نمونه بصورت تجربی بدست آمده است. با استفاده از نتایج بدست آمده ضرایب ثابت خستگی آماری برای قطعات بدست آمده است. با استفاده از دو روش میان یابی لاگرانژی و نویل، ضریب K بر حسب ضخامت روکش گالوانیزه بدست آمده است و در نهایت به ارائه رابطه ای پرداخته شده که با دانستن ضخامت روکش گالوانیزه در هر تنش دلخواه می توان تعداد سیکل های لازم تا شکست را تحت پدیده خستگی بدست آورد. نتایج بدست آمده تطابق بسیار خوبی با نتایج آزمایشگاهی دارند و برای نشان دادن میزان دقت روش نتایج حاصل از دو روش مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. Manuscript profile

  • Article

    3 - روش های جلوگیری از رشد و ترمیم ترک
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 5 , Year , Winter 2015
    ایجاد و رشد ترک در قطعات و سازه ها یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. عامل وقوع این ترک ها می تواند نیروهای متناوب وارد بر قطعه، کشیدگی ناشی از عملیات جوشکاری، عیوب و حفره های ناشی از ریخته گری، تنش های حرارتی و موارد دیگر باشد. از آن جا که تعویض یک قطعه یا قسمتی از سازه شای More
    ایجاد و رشد ترک در قطعات و سازه ها یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. عامل وقوع این ترک ها می تواند نیروهای متناوب وارد بر قطعه، کشیدگی ناشی از عملیات جوشکاری، عیوب و حفره های ناشی از ریخته گری، تنش های حرارتی و موارد دیگر باشد. از آن جا که تعویض یک قطعه یا قسمتی از سازه شاید به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و یا بسیار دشوار و زمان بر باشد. لذا ارایه روش های تعمیری بسیار سودمند است و استفاده از تعمیرات ترک ها در صنایع هوایی و سازه های فولادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مطالعات و پژوهش های بسیاری در این مورد انجام شده و روش های تعمیری بر روی ترک ها را مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. از این رو در این تحقیق به شرح مختصری در مورد انواع روش های جلوگیری رشد و نیز ترمیم ترک پرداخته شده و مناسب ترین روش نیز برای هر دسته از مواد (فلزات، پلاستیک و ....) گزارش می گردد. Manuscript profile

  • Article

    4 - تخمین مسیر رشد ترک مورب در صفحه سوراخدار تحت بارگذاری چند محوره
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 1 , Year , Summer 2013
    در مقاله حاضر، هدف اصلی مشخص نمودن مسیر رشد ترک مورب در صفحه سوراخ دار تحت بارگذاری چند محوره است. بدین منظور یک صفحه مستطیلی شکل که دارای یک سوراخ مربعی در وسط آن می‌باشد، در نظر گرفته شده است. در گوشه سمت راست بالای این سوراخ، ترک اولیه ای به طول 5 میلی‌متر و زاویه 55 More
    در مقاله حاضر، هدف اصلی مشخص نمودن مسیر رشد ترک مورب در صفحه سوراخ دار تحت بارگذاری چند محوره است. بدین منظور یک صفحه مستطیلی شکل که دارای یک سوراخ مربعی در وسط آن می‌باشد، در نظر گرفته شده است. در گوشه سمت راست بالای این سوراخ، ترک اولیه ای به طول 5 میلی‌متر و زاویه 55 درجه در جهت پادساعتگرد وجود دارد. با استفاده از نرم افزار المان محدود آباکوس ضریب شدت تنش ترک در مودهای شکست اول و دوم بدست آمده و در پی آن با محاسبه شدت تنش معادل، زاویه رشد ترک در مرحله بعدی به روش ماکزیمم تنش محیطی بدست آمده است. این روند تا شکست کامل قطعه و یا از کارافتادگی آن ادامه یافته است. Manuscript profile

  • Article

    5 - محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 5 , Year , Winter 2014
    در مقاله حاضر، هدف اصلی محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای مختلف اعم از شتاب گیری و ترمزگیری است. برای دستیابی به این هدف مدل فنربندی شده یک خودروی کامل بصورت 10 درجه آزادی و در حالت کلی بر اساس مشخصات ارتعاشاتی آن در محیط سیمولینک نرم افزا More
    در مقاله حاضر، هدف اصلی محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای مختلف اعم از شتاب گیری و ترمزگیری است. برای دستیابی به این هدف مدل فنربندی شده یک خودروی کامل بصورت 10 درجه آزادی و در حالت کلی بر اساس مشخصات ارتعاشاتی آن در محیط سیمولینک نرم افزار متلب شبیه سازی شد. جابجایی عمودی چرخ ها ناشی از ناهمواری ها بر روی جاده های مختلف بر اساس کلاسه بندی استاندارد ایزو با سرعت ثابت 70 کیلومتر بر ساعت و مسیر کلی حرکت خودرو برابر با 1000 متر بدست آمد. در ادامه با استفاده از تحلیل دینامیکی معکوس مدل ارائه شده در سیمولینک متلب، نیروهای وارد شده به هر یک از چرخ های خودرو در طی مانورهای مختلف بدست آمد. در نهایت با استفاده از تاریخچه نیرویی بدست آمده در چرخ ها در اثر عبور از ناهمواری های جاده ای و نیز تحت اثر عمل شتاب گیری و ترمزگیری، میزان انتقال جرم از عقب به جلوی خودرو در مانور ترمزگیری و میزان انتقال جرم از جلو به عقب خودرو در مانور شتاب گیری بدست آمد. Manuscript profile

  • Article

    6 - بررسی ارتعاشات وارده به بدنه خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در طی حرکت شتابدار
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 1 , Year , Summer 2014
    در مقاله حاضر، هدف اصلی بدست آوردن ارتعاشات وارده به بدنه خودرو و سرنشینان آن ناشی از ناهمواری های جاده ای در طی یک حرکت شتاب دار با شتاب ثابت است. برای دستیابی به این هدف از مدل ¼ خودرو جداگانه برای چرخ جلو و عقب یک خودروی سواری استفاده شده است. بدین ترتیب که در More
    در مقاله حاضر، هدف اصلی بدست آوردن ارتعاشات وارده به بدنه خودرو و سرنشینان آن ناشی از ناهمواری های جاده ای در طی یک حرکت شتاب دار با شتاب ثابت است. برای دستیابی به این هدف از مدل ¼ خودرو جداگانه برای چرخ جلو و عقب یک خودروی سواری استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا ناهمواری های جاده ای بر اساس کلاسه بندی انجام شده توسط استاندارد ایزو بدست آمده است. سپس مدل ¼ خودرو با شرایط حرکت با سرعت ثابت و نیز حرکت شتابدار در جاده کلاس D بر اساس استاندارد ISO8606 در نرم افزار المان محدود آباکوس شبیه سازی شده است. ارتعاشات وارده بر بدنه خودرو و نیز نیروهای وارد شده بر بدنه خودرو تحت اثر همزمان حرکت شتابدار و ناهمواری های جاده ای برای چرخ عقب و جلوی خودرو استخراج شده است. Manuscript profile