Journal of System Management
,
Issue2,Year,
Spring
2016
Simultaneous with the industries increasing growth, thecompanies must acquire the new technologies to achieve the core competency,survival and improvement and also effectiveness in market. Choosingthe suitable acquisition mode of required technology is one of thecritica More
Simultaneous with the industries increasing growth, thecompanies must acquire the new technologies to achieve the core competency,survival and improvement and also effectiveness in market. Choosingthe suitable acquisition mode of required technology is one of thecritical strategic decisions in the field of technology management. Dueto the importance of technology acquisition, the main objective of thisstudy is to select an appropriate method of technology acquisition in carpart industry by multi-dimensional factors of environmental, technological,capability and market. Hence, after extracting the factors fromsurveying the related literature and conforming the first kind of questionnaireby the cronbach’s alpha, the elements was ranked by TOPSISmethod to reduce the criteria and to choose the appropriate affectingelements in technology acquisition modes. In the next step regarding toANP method second questioners spread between the experts in the carpart industry in Iran and the modes were prioritized and the appliedrecommendations have been suggested.
Manuscript profile
Journal of System Management
,
Issue1,Year,
Winter
2015
Production and operation strategy is one of the functionallevel strategies of the organization, which needs to be linked to businessstrategy and other functional strategies. Current literature dividesproduction and operation into two main branches: manufacturing andserv More
Production and operation strategy is one of the functionallevel strategies of the organization, which needs to be linked to businessstrategy and other functional strategies. Current literature dividesproduction and operation into two main branches: manufacturing andservice. The role and importance of manufacturing strategy in the successfulperformance of organizations was initially emphasized by WickhamSkinner’s work in 1969. In the following years, various studieshave been conducted in this field, which could be divided into two mainstreams: (i) Content studies, which includes research on the reason andpurpose of the subject (i.e. why manufacturing strategy?); (ii) Processstudies that deal with the methodology of formulating manufacturingstrategy (i.e. the know-how of planning manufacturing strategy). Inthis paper, after a literature review on various researches on manufacturingstrategy, including its relation to strategies at corporate andbusiness levels and various models for its formulation, a model has beendeveloped and introduced to empower the linkage between manufacturingstrategy from one hand and Business and corporate strategy fromthe other hand. The developed model then Combined to a decision Tableand align the manufacturing strategy with Business Strategy. Tovalidate the model developed by the researcher, it was introduced toexperts in the automotive industry of Iran, who supported the modeldescriptively and analytically.
Manuscript profile
Journal of Modern Management Engineering
,
Issue1,Year,
Summer
2024
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر گزینههای موقعیتیابی استراتژیک مدل دلتا بر عملکرد سازمانی شرکتهای IT با نقش تعدیلگر قوانین دولتی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی است. گردآوری دادهها توسط پرسشنامه محققساخته انجام گرفت. روایی محتوایی پر More
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر گزینههای موقعیتیابی استراتژیک مدل دلتا بر عملکرد سازمانی شرکتهای IT با نقش تعدیلگر قوانین دولتی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی است. گردآوری دادهها توسط پرسشنامه محققساخته انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات خبرگان و پایایی آن، توسط آلفای کرونباخ تایید شد. جامعه آماری تحقیق را مدیران و خبرگان حوزه استراتژی و بازاریابی شرکتهای فعال در صنعت IT مستقر در پارک علم و فناوری پردیس که بالغ بر 266 نفر بودند، تشکیل داد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، به تعداد 158 نفر محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها، با استفاده از روش مدل-سازی معادلات ساختاری در نرمافزار Amos صورت گرفت. یافتهها نشان میدهد هر سه گزینه استراتژیک مدل دلتا، شامل گزینههای بهترین محصول، راهحل جامع مشتریان و پایبندسازی به سیستم، بر عملکرد شرکتهای IT تاثیر مثبت و معنادار دارند و در این میان، تاثیر گزینه پایبندسازی به سیستم، بیش از سایر گزینهها است. همچنین قوانین دولتی، روابط میان گزینههای استراتژیک مدل دلتا با عملکرد سازمانی را تعدیل میکند که بیشترین تاثیر، مربوط به گزینه راهحل جامع مشتریان و کمترین تاثیر، مربوط به گزینه بهترین محصول است.
Manuscript profile
Financial Engineering and Portfolio Management
,
Issue5,Year,
Winter
2022
هدف از این پژوهش اعتبار سنجی مشتریان حقیقی بانک ملت با استفاده از رویکرد دلفی فازی و رگرسیون لجستیک چندگانه، است. بدین منظور، ابتدا به روش کتابخانهای، شاخصهای مؤثر بر ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان حقیقی، شناسایی و سپس، از روش دلفی فازی، استفاده و شاخصها، غربالگری گردی More
هدف از این پژوهش اعتبار سنجی مشتریان حقیقی بانک ملت با استفاده از رویکرد دلفی فازی و رگرسیون لجستیک چندگانه، است. بدین منظور، ابتدا به روش کتابخانهای، شاخصهای مؤثر بر ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان حقیقی، شناسایی و سپس، از روش دلفی فازی، استفاده و شاخصها، غربالگری گردید. جامعه این بخش را خبرگان بانکی (بانک ملت) تشکیل دادند که به روش گلوله برفی انتخاب شدند. در ادامه دادههای نهایی مرتبط با شاخصها، شامل پروندههای 7318 مشتری حقیقی بانک ملت طی سالهای 1399 – 1393، جمعآوری و با روش رگرسیونی لجستیک چندگانه در چهار رده وصول به موقع، سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول، تحلیل شد. نتایج نشان داد، شاخصهای مبلغ وام، زمان باز پرداخت وام، فاصله اقساط، مبلغ هر قسط، تمدید وام، وام قبلی، وثیقه ملکی، معدل موجودی، نرخ سود تسهیلات و سطح تحصیلات، تأثیر معنیداری بر ریسک اعتباری مشتریان حقیقی دارند. همچنین معنیداری شاخصهای جنسیت، سن و شغل، تأیید نگردید.
Manuscript profile
در ادبیات مدیریت استراتژیک، موضوع همسویی استراتژیک به عنوان روشی مناسب برای بهبود عملکرد، تعامل و هماهنگی بین عناصر و اجزای سازمان و کسب و خلق ارزش در محیط رقابتی شناخته شده است. در کسب وکار امروزی که بیش ترین سرمایه گذاری سازمان ها بر روی فناوری اطلاعات صورت می گیرد، س More
در ادبیات مدیریت استراتژیک، موضوع همسویی استراتژیک به عنوان روشی مناسب برای بهبود عملکرد، تعامل و هماهنگی بین عناصر و اجزای سازمان و کسب و خلق ارزش در محیط رقابتی شناخته شده است. در کسب وکار امروزی که بیش ترین سرمایه گذاری سازمان ها بر روی فناوری اطلاعات صورت می گیرد، سازمان ها در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود، چاره ای جز استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ندارند؛ لذا مفهوم همسویی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب وکار اهمیت بیشتری پیدا میکند. بیشتر جستارهای پژوهشی در رابطه با موضوعات استراتژیک به دو دسته پژوهش های فرآیندی و محتوایی تقسیم می شوند. هر دو گروه پژوهش های فرآیندی و محتوایی به دنبال این بوده اند که رابطه ای را میان تصمیمات استراتژیک و عملکرد برقرار نمایند، اما ماهیت و شدت نسبی این پیوند نامعلوم باقی مانده است. لذا هدف از این پژوهش، ارزیابی سهم فرآیند و محتوای استراتژی در تأثیر همسویی استراتژیک بر عملکرد و چابکی در صنعت خودرو است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، پیمایشی-توصیفی است. گردآوری داد ه ها توسط پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظرات خبرگان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، مدیران، سرپرستان و کارشناسان بخش مدیریت استراتژیک و فناوری اطلاعات شرکت های ایران خودرو و سایپا هستند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری با نرم افزار Amos استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که فرآیند و محتوای استراتژی با در نظر گرفتن نقش میانجی همسویی ا ستراتژیک، تاثیر معناداری بر عملکرد و چابکی این شرکت ها دارد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications