• Home
  • یاسر قاسمی نژاد

    List of Articles یاسر قاسمی نژاد


  • Article

    1 - ارتقای عملکرد سازمان با تأکید بر کسب و به‌کارگیری هوشمندی بازار: مطالعه موردی بانک ملت
    Intelligent Multimedia Processing and Communication Systems (IMPCS) , Issue 4 , Year , Winter 2021
    تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصه‌های علمی و فنی و همچنین؛ چالش‌های پی‌درپی نظام‌های اقتصادی و مالی، موجبات توجه عمیق‌تر سیاست‌گذاران و اندیشمندان به توسعه هوشمندی بازار در سازمان‌ها را فراهم کرده است. در این راستا، فعالیت‌های هوشمندی بازار که شامل تولید و انتشار هوش با More
    تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصه‌های علمی و فنی و همچنین؛ چالش‌های پی‌درپی نظام‌های اقتصادی و مالی، موجبات توجه عمیق‌تر سیاست‌گذاران و اندیشمندان به توسعه هوشمندی بازار در سازمان‌ها را فراهم کرده است. در این راستا، فعالیت‌های هوشمندی بازار که شامل تولید و انتشار هوش بازار در زمینه توسعه محصولات جدید است، می‌تواند شانس موفقیت و اثربخشی نوآوری را افزایش دهد. با این توصیف، هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه عملکرد شرکت با کسب و بکارگیری هوشمندی بازار در ادارات کل تخصصی بانک ملت شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل؛ مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات کل بانک ملت در شهر تهران می‌باشد؛ حجم نمونه پژوهش با استناد به فرمول کوکران و با روش نمونه‌گیری تصادفی، 253 نفر تعیین شده است. نظرسنجی از جامعه آماری پژوهش با استفاده از پرسشنامه انجام پذیرفت و برای تعیین اعتبار پرسشنامه‌ها، از روش روایی محتوا استفاده‌ شد و همچنین پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 931/0 تخمین زده شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بین کسب و بکارگیری هوشمندی بازار و عملکرد شرکت، بین بکارگیری هوشمندی بازار و عملکرد نوآوری، بین عملکرد نوآوری و عملکرد بازار و بین عملکرد بازار و عملکرد شرکت؛ ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - اولویت بندی شاخص های همکاری های نوآورانه ی تکنولوژیک در شرکت ملی پتروشیمی ایران
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 5 , Year , Winter 2013
    امروزه در سرتاسر دنیا تأکید بر نوآوری بین همه شرکت های بزرگ افزایش ییافته است. اثرات جهانی سازی اطلاعات و همچنین عواملی مانند افزایش رقابت نامشخص بودن مرزهایصنعتی سیکل کوتاهتر میان تولید محصول باعث ایجاد محیط تجاری متغیر و نیز پررنگ ‌تر شدن نقش نوآوری در همکاری تکنولوژی More
    امروزه در سرتاسر دنیا تأکید بر نوآوری بین همه شرکت های بزرگ افزایش ییافته است. اثرات جهانی سازی اطلاعات و همچنین عواملی مانند افزایش رقابت نامشخص بودن مرزهایصنعتی سیکل کوتاهتر میان تولید محصول باعث ایجاد محیط تجاری متغیر و نیز پررنگ ‌تر شدن نقش نوآوری در همکاری تکنولوژیک شده است. همکاری نوآورانه‌ی تکنولوژیک بر اهمیت نقش نوآوریبه عنوان مفهوم محوری و اساسی در همکاریتکنولوژیکتأکید می کندتا بدین وسیله دسترسی به اهدافی چون بهبود توانمندی نوآورانه تغییررقبا به شرکاء و کاهش هزینه های تحقیق وتوسعه میسر گردد. این تحقیق با هدف شناسایی شاخص های همکاری های نوآورانه‌یتکنولوژیک در شرکت ملی پتروشیمی ایران دسته-بندی و بررسی اهمیت هرکدام از این شاخص ها صورت گرفت.با بررسی دقیق ادبیات تحقیق وبا نظر خبرگان تعداد ۲۰ شاخص برای همکاری های نوآورانه‌یتکنولوژیک در شرکتبازرگانیپتروشیمی استخراج شد و در ادامه با تنظیم پرسشنامه نظرات سیاست گذاران و خبرگان در حوزه هایمرتبط در این شرکت جمع آوری شد. سپس با استفاده از روش‌های آماری تحلیل عاملیاکتشافی و تحلیل واریانس اقدامبهدسته بندی و وزن دهی این معیارها گردید. این معیارها در چهاربُعد خصوصیات سازمان همکار روش های همکاریتکنولوژیک اندازه‌ی سازمان همکار و علمی – آموزشی به ترتیب اهمیت قرارگرفتند. از آنجاییکه در تحقیق صورتگرفته عامل خصوصیات سازمان همکارء مهم‌ترین عاملشناخته شده و در اولویت اول قرار گرفت. لذا افزایش اطلاعات در مورد شریکبا در نظرگرفتن حداقل ریسک و حداکثر بازدهی مذاکره با شریک و توسعه ی توانمندی های جدیدبه ایجاد همکاری نوآورانه‌ی تکنولوژیک موْثر و کارا کمک می کند. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش با استفاده از مدل بلوغ سازمان بهره وری آسیایی (APO) : مطالعه موردی: شرکت انتقال گاز ایران
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بلوغ مدیریت دانش بر مبنای مدل بلوغ بهره‌وری آسیایی در شرکت انتقال گاز شهر تهران انجام شده است. این پژوهش براساس هدف، کاربردی و بر حسب نحوه‌ی گردآوری داده‌ها جزء تحقیقات توصیفی پیمایشی است. داده‌ها با توزیع پرسشنامه استاندارد مدل بلوغ بهره و More
    پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بلوغ مدیریت دانش بر مبنای مدل بلوغ بهره‌وری آسیایی در شرکت انتقال گاز شهر تهران انجام شده است. این پژوهش براساس هدف، کاربردی و بر حسب نحوه‌ی گردآوری داده‌ها جزء تحقیقات توصیفی پیمایشی است. داده‌ها با توزیع پرسشنامه استاندارد مدل بلوغ بهره وری آسیایی در بین 114 نفر از کارکنان رسمی و غیررسمی شرکت انتقال گاز جمع آوری و با استفاده از مدل بلوغ سازمان بهره وری آسیایی، در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزاز آماری spss و اکسل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می‌دهد که شرکت انتقال گاز از لحاظ بلوغ سازمانی در سطح واکنش قرار دارد. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد هفت مؤلفه مدل بهره وری آسیایی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و شرکت انتقال گاز ایران در این هفت مؤلفه، پایین تر از چارچوب مدیریت دانش سازمان بهره وری آسیایی قرار دارد. Manuscript profile