Journal of Innovation and Creativity in Human Science
,
Issue51,Year,
Winter
2024
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای تأثیرگذار در بکارگیری فناوریهای نوین در صنعت رسانه با محوریت تحول دیجیتال است. روش: برای رسیدن به هدف تحقیق، کلیه تحقیقاتی که در بازه زمانی سالهای 2000 تا 2022 به موضوع پژوهش پرداخته بودند، به روش فراترکیب مور More
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای تأثیرگذار در بکارگیری فناوریهای نوین در صنعت رسانه با محوریت تحول دیجیتال است. روش: برای رسیدن به هدف تحقیق، کلیه تحقیقاتی که در بازه زمانی سالهای 2000 تا 2022 به موضوع پژوهش پرداخته بودند، به روش فراترکیب مورد بررسی قرار گرفتند. با جستجوی واژگان کلیدی در پایگاههای علمی داخلی و خارجی، تعداد 1753 منبع شناسایی شدند که در چند مرحله با بررسی تاریخ انتشار و همخوانی عنوان، چکیده و متن با اهداف مطالعه مورد غربالگری قرار گرفتند و 4۲ مقاله بهعنوان مقالات نهایی در فراترکیب استفاده شدند. یافتهها: در نهایت، هشت مؤلفۀ اثرگذار زیرساخت کلان داده، سواد دیجیتال مدیران و کارکنان، نوآوری در فناوری و محتوا، قابلیتهای فنآورانه رسانههای نوین، مدیریت ارتباطات رسانهای، معناگرایی در صنعت رسانه، مشارکت مخاطبان، استراتژی کسب و کار مبتنی بر فناوری شناسایی شدند. نتیجهگیری: تأمل در این مؤلفهها و توجه و بکارگیری مفاهیم مرتبط با آنها بخصوص توجه به ابعاد زیرساخت کلان داده در فضای تحول دیجیتال و نوآوری در فناوریها و محتوای دیجیتال میتواند رهنمون و دستورالعمل هر رسانهای باشد که قصد دارد رویکرد تحول دیجیتال را در سازمان رسانهای خود از طریق فناوریهای نوین رسانهای پیادهسازی کند.
Fuzzy Optimization and Modeling Journal
,
Issue2,Year,
Winter
2023
The issue of integration in different industries is very important and brings many benefits at different economic and social levels. Given the size of the telecommunications industry, this industry is no exception to this rule and the integration of telecommunications i More
The issue of integration in different industries is very important and brings many benefits at different economic and social levels. Given the size of the telecommunications industry, this industry is no exception to this rule and the integration of telecommunications infrastructure creates a lot of added value. But the interactions between tangible and intangible indicators have emerged by doing so, which policymakers must consider. Our goal is to study the integration of telecommunications infrastructure and study its interactions on factors identified by experts and then verified. To achieve the correct result, after collecting the opinions of industry experts, using the fuzzy Delphi method and after the steps of this method, the effective factors were examined and the basic indicators that should be considered were identified and ranked. Classified. Then, in order to determine the effect of each of the indicators on the integration of telecommunication technology infrastructure, by combining fuzzy logic and the formation of a neural network through the mathematical method of Enfis, the extent and how the effect of all factors was examined. These results are a new approach in the telecommunications industry and design an innovative model for this industry.
Manuscript profile
Journal of Innovation and Creativity in Human Science
,
Issue51,Year,
Winter
2024
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفه¬های تأثیرگذار در بهکارگیری فناوریهای نوین در صنعت رسانه با محوریت تحول دیجیتال است.
روش: برای رسیدن به هدف تحقیق، کلیه تحقیقاتی که در بازه زمانی سالهای 2000 تا 2022 به موضوع پژوهش پرداخته بودند، به روش فراترکیب موردبررسی قرار گرف More
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفه¬های تأثیرگذار در بهکارگیری فناوریهای نوین در صنعت رسانه با محوریت تحول دیجیتال است.
روش: برای رسیدن به هدف تحقیق، کلیه تحقیقاتی که در بازه زمانی سالهای 2000 تا 2022 به موضوع پژوهش پرداخته بودند، به روش فراترکیب موردبررسی قرار گرفتند. با جستجوی واژگان کلیدی در پایگاههای علمی داخلی و خارجی، تعداد 1753 منبع شناسایی شدند که در چند مرحله با بررسی تاریخ انتشار و همخوانی عنوان، چکیده و متن با اهداف مطالعه مورد غربالگری قرار گرفتند و 4۲ مقاله بهعنوان مقالات نهایی در فراترکیب استفاده شدند.
یافته¬ها: درنهایت، هشت مؤلفۀ اثرگذار زیرساخت کلان داده، سواد دیجیتال مدیران و کارکنان، نوآوری در فناوری و محتوا، قابلیتهای فنآورانه رسانههای نوین، مدیریت ارتباطات رسانه¬ای، معناگرایی در صنعت رسانه، مشارکت مخاطبان، استراتژی کسبوکار مبتنی بر فناوری شناسایی شدند.
نتیجه¬گیری: تأمل در این مؤلفه¬ها و توجه و بهکارگیری مفاهیم مرتبط با آنها بخصوص توجه به ابعاد زیرساخت کلان داده در فضای تحول دیجیتال و نوآوری در فناوریها و محتوای دیجیتال می¬تواند رهنمون و دستورالعمل هر رسانه¬ای باشد که قصد دارد رویکرد تحول دیجیتال را در سازمان رسانه¬ای خود از طریق فناوریهای نوین رسانه¬ای پیاده¬سازی کند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications