Jounal of Marketing Management
,
Issue38,Year,
Spring
2017
هدف: پژوهش حاضر با هدف تأثیر هویت برند مصرف کنندگان بر وفاداری برند با میانجی گری رضایت مشتری در صنعت برند تلفن همراه انجام شد. روش: روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری جوانان 15 تا 35 سال شهر خرمآباد هستند که از برندهای اپل، سامسون More
هدف: پژوهش حاضر با هدف تأثیر هویت برند مصرف کنندگان بر وفاداری برند با میانجی گری رضایت مشتری در صنعت برند تلفن همراه انجام شد. روش: روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری جوانان 15 تا 35 سال شهر خرمآباد هستند که از برندهای اپل، سامسونگ و هوآوی استفاده کردهاند. از آنجایی که حجم دقیق جامعه آماری در دسترس نمیباشد، بر اساس فرمول کوکران برای جامعهی نامحدود، نمونه برابر 384 نفر با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب گردید. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه هویت برند مصرفکننده کاپفرر (2004)، پرسشنامه وفاداری برند بامگارث (2010) و پرسشنامه رضایت مشتری آلگشیر و همکاران (2005) میباشد که روایی آنها با روایی سازه؛ و پایایی آنها با آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تأیید شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS23 وSMART PLS2 تحلیل شدند. یافتهها: نتایج معادلات ساختاری نشان داد که تأثیر هویت برند مصرفکننده بر رضایت مشتری مثبت و تأثیر رضایت مشتری بر وفاداری برند جوانان نیز مثبت میباشد. از سوی دیگر تحلیل نقش میانجی رضایت مشتری نشان داد هویت برند مصرفکننده علاوه بر تأثیر مستقیم خود بر وفاداری برند؛ به واسطه رضایت مشتری، دارای نقش غیرمستقیم در تبیین وفاداری برند میباشد. کیفیت مدل نهایی پژوهش با توجه به شاخص GOF که 0/363 شده است، نشان داد که مدل از برازش قوی برخوردار است. ضریب تعیینR2، برای رضایت مشتری، 0/28 شد که نزدیک به قوی و برای وفاداری برند 0/80 شد که خیلی قوی میباشد. مقدار آزمون سوبل 7/55 به دست آمد که نشان میدهد تأثیر متغیر میانجی رضایت مشتری در مدل پژوهش، معنادار است. نتایج پژوهش نشان داد که هویت برند مصرفکنندگان و رضایت مشتری میتوانند بر رضایت مشتری تأثیرگذار باشند.
Manuscript profile
Advances in Mathematical Finance and Applications
,
Issue2,Year,
Spring
2018
This research studies the companies’ effectiveness and performance relationship with stock market liquidity in Tehran Stock Exchange during 2010-2015. Simultaneously, in the study, the three indicators: return on assets, return on investment and Tobin's Q ratio we More
This research studies the companies’ effectiveness and performance relationship with stock market liquidity in Tehran Stock Exchange during 2010-2015. Simultaneously, in the study, the three indicators: return on assets, return on investment and Tobin's Q ratio were applied as a measure of the performance and bid-ask spread as a measure of liquidity, bid-ask spread to the stock market. This research has a practical purpose and descriptive correlation in research nature and also post-event research. The under study population comprises all companies accepted in Tehran Stock Exchange during the intended period, 198 companies selected with systematic elimination sampling to be studied and analyzed. The results show a positive and significant association between companies’ performance and Stock market liquidity.
Manuscript profile
Advances in Mathematical Finance and Applications
,
Issue1,Year,
Winter
2017
The aim of this study was to investigate the relationship between growth opportunities, risks, and relative changes in the Company's cash assets. This study is a literature study and analysis was based on an analysis of panel data. In this study, a financial data of 112 More
The aim of this study was to investigate the relationship between growth opportunities, risks, and relative changes in the Company's cash assets. This study is a literature study and analysis was based on an analysis of panel data. In this study, a financial data of 112 companies listed in Tehran Stock Exchange during the period 2009 to 2014 have been reviewed. The results in relation to the first hypothesis of the present study suggest that between growth opportunities and significant relationship of changes in cash holdings is straight forward. Also according to the analysis done in relation to the second hypothesis, we determined that between now and the risk of changes in cash holdings is an inverse relationship.
Manuscript profile
در سالهای اخیر، مبحث کیفیت سود گزارششده مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. یکی از جوانبِ کیفیت، سود محافظهکاری است. بدان معنا که هرچه محافظه کاری سود بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. در مقالۀ حاضر، تأثیر محدودیتهای فروش کوتاهمدت بر گزارشهای مالی محافظه More
در سالهای اخیر، مبحث کیفیت سود گزارششده مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. یکی از جوانبِ کیفیت، سود محافظهکاری است. بدان معنا که هرچه محافظه کاری سود بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر است. در مقالۀ حاضر، تأثیر محدودیتهای فروش کوتاهمدت بر گزارشهای مالی محافظهکارانه بررسی شده است. براساس ادبیات پژوهش حاضر، برای بررسی این رابطه، از مدل رگرسیون استفاده شده است. ما براساس اطلاعات مالی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، برای دورۀ زمانی 1390-1394، به این نتیجه رسیدیم که محدودیتهای فروش کوتاهمدت بر گزارشهای مالی محافظهکارانه تأثیر ندارد.
Manuscript profile
Financial Accounting and Auditing Research
,
Issue5,Year,
Winter
1400
بحران های بانکی نیاز به اطلاع از وضعیت قوت مالی بانک ها و توسعه و بهبود مدل های سنجش آن را افزایش داده است. شاخص کملز به صورت گسترده از سوی نهادهای ناظر کشورها برای سنجش قوت مالی بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های موجود برای برآورد قوت مالی بانک ها با استفاده از More
بحران های بانکی نیاز به اطلاع از وضعیت قوت مالی بانک ها و توسعه و بهبود مدل های سنجش آن را افزایش داده است. شاخص کملز به صورت گسترده از سوی نهادهای ناظر کشورها برای سنجش قوت مالی بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های موجود برای برآورد قوت مالی بانک ها با استفاده از کملز محدودیت هایی در تعیین وزن ابعاد و تعداد معیارهای قابل پردازش برای هر یک از ابعاد مدل دارند. این پژوهش با توسعه مدل های موجود و رفع محدودیت های مدل سازی، با تلفیق تکنیک تاپسیس با رعایت تمام مفروضات آن با مدل های موجود و با شبیه سازی کلیه وضعیت های محتمل، ضمن رفع محدودیت وزن ها و تعداد شاخص های قابل استفاده و با تفکیک دو جزء ریسک و میانگین عملکرد، اقدام به محاسبه قوت مالی 24 بانک کشور نموده است بر مبنای نتایج قوت مالی بانک های خصوصی بیشتر بوده است. استفاده از این مدل برای برنامه ریزی و نظارت بر بانک های کشور می تواند زمینهساز بهبود قوت مالی بانک های کشور گردد.عنوان مقاله [English]Modelling Bank's Risk and Performance Oriented Financial Strength Using Accounting Informationنویسندگان [English]Mahmood AnsarMohammad Khodaei ValahzaghardMehdi TaghaviZahra Amirhosseiniچکیده [English]Bank's financial strength become a major concept on banking literature during the past few years and CAMELS is a common approach to measure it. Financial strength not only helps banks to meet legal obligations but also increases their stability in banking crises. We improve a developed model using CAMELS approach and combine it with Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS) with Simulated Weights to release its limitation and measure financial strength of 24 Iranian banks. As a result this paper prepares a proposed method to monitor and increase bank's financial strength.
Manuscript profile
رشد سریع فناوری های همراه هوشمند و عمومیت یافتن آن در بـین تمـام اقشـارجامعه فارغ از تفاوت های اقتصادی، فرهنگی و ارزشی و اتصال آن به اینترنت توانسته اسـتکه به مفهوم ارتباطات معنی تازهای بخشد. پژوهش حاضر بـا هـدف بررسـی میـزان تـأ یرسرمایه و سلامت اجتماعی و سواد رسانهای More
رشد سریع فناوری های همراه هوشمند و عمومیت یافتن آن در بـین تمـام اقشـارجامعه فارغ از تفاوت های اقتصادی، فرهنگی و ارزشی و اتصال آن به اینترنت توانسته اسـتکه به مفهوم ارتباطات معنی تازهای بخشد. پژوهش حاضر بـا هـدف بررسـی میـزان تـأ یرسرمایه و سلامت اجتماعی و سواد رسانهای بر کاهش آسیب های اخلاقی شـبکه اجتمـاعیاینستاگرام که یکی از پرکاربردترین نرم افزارها در بین کاربران ایرانی اسـت انجـام پذیرفتـه است. تحقیق حاضر به لحاظ هـدف کـاربردی و از نظـر روش، پژوهشـی توصـیفی از نـوعهمبستگی می باشد و در زمره تحقیقات میدانی به شمار می آید. به منظور دستیابی به اهدافپژوهش از میان 377 نفر دانشجویان مترجمی زبان مقطع کارشناسی پیوسـته دانشـگاه آزاداسلامی واحد شهر قدس، 267 نفر از آنها بر اساس فرمول کوکران به عنوان جامعـه نمونـهانتخاب شدند. بـرای تهیـه چـارچوب نظـری، تعـاریف، پیشـینه و ادبیـات تحقیـق از ابـزارکتابخانه ای، و برای سنجش نظر، دیدگاه و بینش و داده های اسـتنباطی از ابـزار پرسشـنامهمحقق ساخته استفاده گردید. به منظور تجزیـه و تحلیـل اطلاعـات از آزمـون همبسـتگی ورگرسیون چندمتغیره با استقاده از نرم افزار SPSSنسخه 25صورت پذیرفت. نتایج حاصل ازبررسی روابط بین سرمایه و سلامت اجتماعی و سواد رسانهای با متغیر وابسته (آسـیب هـایاخلاقی اینستاگرام) حاکی از این بوده است که همه متغیرهای مستقل با آسیب های اخلاقیرابطه معکوس و معناداری دارند. متغیر سواد رسانهای قویترین رابطه منفی و معکوس را باآسیب های اخلاقی اینستاگرام داشته است. پس از این متغیر، سـرمایه اجتمـاعی و سـلامتاجتماعی به ترتیب با آسیب های اخلاقی دارای رابطه معکوس و منفی بودهاند
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications