• Home
  • حسین بهروزی

    List of Articles حسین بهروزی


  • Article

    1 - تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر پیش‌بینی تعاملات آینده مشتریان و بانک (مورد مطالعه بانک ملت شهر تهران)
    Jounal of Marketing Management , Issue 32 , Year , Autumn 2016
    امروزه اشکال جدیدی از بازاریابی ظهور کرده‌اند که بازاریابی رابطه‌مند یکی از مهمترین آنها محسوب می‌شود. شرکت‌های بسیاری در راستای تحقق اهداف خود و حفظ مشتریانشان به این سبک از بازاریابی روی آورده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از این تحقیق ارزیابی تأثیر بازاریابی ر More
    امروزه اشکال جدیدی از بازاریابی ظهور کرده‌اند که بازاریابی رابطه‌مند یکی از مهمترین آنها محسوب می‌شود. شرکت‌های بسیاری در راستای تحقق اهداف خود و حفظ مشتریانشان به این سبک از بازاریابی روی آورده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از این تحقیق ارزیابی تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر پیش‌بینی تعاملات آینده مشتریان و بانک ملت است که از لحاظ هدف کاربردی، زمانی مقطعی، روش گردآوری داده‌ها توصیفی، همبستگی و جامعه آماری مشتریان بانک ملت که از فرمول کوکران نمونه‌ای به تعداد 384 نفر انتخاب و ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌‌ای استاندارد با طیف لیکرت پنج گزینه‌ای که با بررسی پیشینه تحقیق و سنجش روایی پرسشنامه ازطریق نظرخواهی از اساتید وخبرگان صنعت بانکداری و سنجش پایایی پرسشنامه ازطریق ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 0/901 و حجم پرسشنامه 397 نفر که برای آزمون فرضیه‌‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و رگرسیون سلسه مراتبی، از نرم‌ افزار آماری اس پی اس اس و برای مدل‌یابی معادلات ساختاری از نرم‌‌افزار پی ال اس استفاده شده است. نتایج تحقیق توصیفی یا جمعیت‌شناختی، بیشتر مشتریان مردان، بین 21 تا 41 سال، تحصیلات لیسانس، شغل آزاد، بیشترین استفاده زیر یک سال از خدمات بانکی و تجربه مطلوب از بانک ملت، را تشکیل می‌دهند. در آمار استنباطی، تبادل اطلاعات بر کیفیت رابطه و تبادل اجتماعی بر کیفیت رابطه، کیفیت رابطه بر پیش‌بینی تعاملات آینده تأثیر مثبت و معناداری دارد. Manuscript profile