• Home
  • مهدی محمودزاده واشان

    List of Articles مهدی محمودزاده واشان


  • Article

    1 - تبیین عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 1 , Year , Spring 2024
    با توجه به نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین نیازهای روزمره مردم و افزایش گرایش جامعه به سمت خریدهای آنلاین، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روش کیفی انجام شده است. تجزیه تحلیل داده ها به روش داده بنیان و از طریق مصاح More
    با توجه به نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین نیازهای روزمره مردم و افزایش گرایش جامعه به سمت خریدهای آنلاین، این پژوهش با هدف شناسایی عوامل علی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روش کیفی انجام شده است. تجزیه تحلیل داده ها به روش داده بنیان و از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 10 نفر از مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای، و اعضای هیأت علمی دانشگاه انجام شده است. روش نمونه گیری به شیوه غیر تصادفی و به صورت گلوله برفی می باشد. همچنین تحلیل داده‌های کیفی مصاحبه‌ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام شده است. فرایند کد گذاری به سه شیوه کد گذاری باز، محوری و انتخابی و بر اساس تشابهات داده‌ها در یک فرایند استقرایی صورت گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که اولا" عوامل علی مؤثر در قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شامل طبقه فناوری و اطلاعات، ویژگی محصول، طبقه برند و طبقه خدمت است که به‌عنوان ابعاد اصلی برای درک بهتر مفهوم قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره شناسایی شده‌اند. ثانیا" با توسعه و یکپارچه کردن دانش در این حوزه به پژوهشگران آتی در ارتقاء مدل‌های قصد خرید مجدد آنلاین یاری می‌رساند. ثالثا" به مدیران فروشگاه‌های زنجیره در درک بهتر ابعاد اصلی به‌منظور افزایش فروش آنلاین و ایجاد مزیت رقابتی کمک می‌کند. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه مدل یکپارچه قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روش مالتی گرندد تئوری
    Jounal of Marketing Management , Issue 62 , Year , Spring 2024
    زمینه: باتوجه‌به رشد روزافزون فروش آنلاین محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تنوع عوامل اثرگذار بر آن، نقش افزایش تکرار خرید آنلاین این محصولات دارای اهمیت است. هدف: هدف از مطالعه حاضر، ارائه الگوی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روش مالتی گرندد تئوری می‌ More
    زمینه: باتوجه‌به رشد روزافزون فروش آنلاین محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تنوع عوامل اثرگذار بر آن، نقش افزایش تکرار خرید آنلاین این محصولات دارای اهمیت است. هدف: هدف از مطالعه حاضر، ارائه الگوی قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به روش مالتی گرندد تئوری می‌باشد. روش: این پژوهش به روش مالتی گرندد تئوری که ترکیبی از فراترکیب و گرندد تئوری می‌باشد، انجام شده است. ازاین‌رو، در گام نخست، ادبیات قصد خرید مجدد آنلاین در بازه زمانی سال 2010 الی 2022 مورد بررسی قرار گرفت و در گام بعدی با 10 نفر از خبرگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای مصاحبه صورت گرفت و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از طریق سه نوع کدگذاری باز، محوری و انتخابی با رویکرد استراوس و کوربین صورت پذیرفته است. یافته‌ها و نتایج: در این پژوهش عوامل علی شامل طبقه فن آوری اطلاعات، ویژگی محصول، طبقه برند و طبقه خدمت؛ عوامل مداخله‌گر شامل عوامل جامعه‌شناسی و فضای رقابتی و طبقه ویژگی‌های مشتری به‌عنوان عامل زمینه‌ای شناسایی شدند که ضمن ایجاد راهبردهای بازاریابی سبب افزایش توانمندی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مسئولیت اجتماعی خواهد شد. این پژوهش به ایجاد دانش بیشتر در خصوص عوامل مؤثر بر قصد خرید مجدد آنلاین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمک می‌کند و به مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای در افزایش قصد خرید مجدد آنلاین مشتریان و مزیت رقابتی یاری می‌رساند. Manuscript profile

  • Article

    3 - شناسایی مولفه‌های رهبری تعالی‌گرا و تعیین سهم هر یک از این مولفه‌ها از نظر اهمیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
    Management and Leadership Studies in Educational Organizations , Issue 12 , Year , Winter 2024
    هدف این تحقیق شناسایی مولفه‌های رهبری تعالی‌گرا و تعیین سهم هر یک از این مولفه‌ها از نظر اهمیت بود. استراتژی تحقیق در بخش کیفی، اکتشافی متوالی بود و در بخش کمی توصیفی و از نوع پیمایشی بود. مشارکت‌کنندگان پژوهش در بخش کیفی جهت انجام مصاحبه 14 تن از خبرگان بودند؛ و جامعه More
    هدف این تحقیق شناسایی مولفه‌های رهبری تعالی‌گرا و تعیین سهم هر یک از این مولفه‌ها از نظر اهمیت بود. استراتژی تحقیق در بخش کیفی، اکتشافی متوالی بود و در بخش کمی توصیفی و از نوع پیمایشی بود. مشارکت‌کنندگان پژوهش در بخش کیفی جهت انجام مصاحبه 14 تن از خبرگان بودند؛ و جامعه آماری پژوهش در بخش کمی مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودند که تعداد 400 نفر از آنها با توجه به جدول کرجسی و مورگان به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی نیز هدفمند از نوع گلوله‌ی برفی بود و مبنای تعیین حجم نمونه نیز اشباع نظری بود. در بخش کمی روش نمونه‌گیری، نمونه‌گیری در دسترس بود. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته با خبرگان و در بخش کمی پرسشنامه‌ی محقق ساخته 61 گویه ای مستخرج از بخش کیفی، با مقیاس فاصله‌ای در طیف لیکرت از کاملاً مخالف (1) تا کاملاً موافق (5) بود. در بخش کیفی تجزیه و تحلیل داده از تکنیک کیفی تئوری داده بنیاد جهت تحلیل متون مکتوب مصاحبه ها و استخراج سه سطحی کد باز، کد محوری و کد گزینشی بهره جسته شد. تجزیه تحلیل داده‌های کیفی از طریق تکنیک کیفی تئوری داده بنیاد منتج به استخراج 61 کد باز و 15 کد محوری (مقوله ی فرعی یا مولفه) و 3 کد انتخابی (مقوله ی اصلی) شایستگی فردی، شایستگی مدیرتی و شایستگی بین فردی گردید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در بخش کمی با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی (CFA)از طریق نرم افزار LISREL8.8 صورت گرفت. نتیجه‌ی تحلیل عاملی تأییدی (CFA) نشان داد که مولفه ی شخصیت متعالی با بار عاملی 91/0، هدف گرایی متعالی با بار عاملی 90/0 و اخلاق مداری با بار عاملی 88/0 بیشترین سهم و اهمیت را در تبیین رهبری تعالی گرا دارند و از این حیث در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و مولفه ی قانون گرایی با بار عاملی 57/0 در جایگاه آخر قرار دارد. مسئولان و مدیران بلند پایه‌ی دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت ارتقاء رهبری تعالی گرا باید هشت (8) مولفه شخصیت متعالی ، تفکر استراتژیک ، تعالی گرایی، برخورد متعالی با کارکنان، قدردانی از نیروها، ارتباطات متعالی، هدف گرایی متعالی را در میان مدیران خود تقویت نمایند. Manuscript profile