مقدمه و هدف پژوهش: افت تاریخی منطقه 12 که بخشهای عمده آن در بین محله های عودلاجان، امامزاده یحیی(ع)، هرندی و پامنار قرار دارد، دارای تنوعی از آسیبها و معضلات فرهنگی و اجتماعی میباشد. در این منطقه زوال تاریخی یک محله از بافت شهری مرکزی تهران را شاهد هستیم. از این رو نی More
مقدمه و هدف پژوهش: افت تاریخی منطقه 12 که بخشهای عمده آن در بین محله های عودلاجان، امامزاده یحیی(ع)، هرندی و پامنار قرار دارد، دارای تنوعی از آسیبها و معضلات فرهنگی و اجتماعی میباشد. در این منطقه زوال تاریخی یک محله از بافت شهری مرکزی تهران را شاهد هستیم. از این رو نیازمند طرحی جامع برای تحول فراگیر و پایدار در عرصههای گوناگون کالبدی، فعالیتی و رفتاری در جهت ارتقای کیفیت زندگی این محلهها هستیم. از اینرو، تحول کیفی حوزههای اجتماعی و فرهنگی به ضرورتی اجتناب-ناپذیر تبدیل شده است. تحقیق حاضر نیز در همین راستا و با هدف ارائه الگوی استراتژیک برای پیادهسازی طرح توسعه ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در محله امامزاده یحیی در منطقه 12 شهرداری تهران انجام شده است.
روش پژوهش: در این مقاله سعی شده است در ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانهای به بررسی مفهوم کلی ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی پرداخته و سپس با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه و مطالعات میدانی، بطور اخص وضعیت فرهنگی اجتماعی محله امامزاده یحیی را مورد مداقه قرار دهیم.
نتیجه گیری: با توجه به مطالعات انجام شده و بر اساس تحلیل SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها را شناسایی کرده و مدلی استراتژیک جهت پیاده سازی طرح ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی محله امامزاده یحیی در منطقه 12 شهرداری تهران ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که راهکارهای پیاده سازی این مهم نیز در این الگوی استراتژیک گنجانده شده است. نتایج این تحلیل به ارائه 32 راهکار عملی در دو سطح اجتماعی و فرهنگی بمنظور ارتقاء سطح کیفی شهروندان منتهی شده است.
Manuscript profile
Educational Leadership & administration
,
Issue63,Year,
Spring
2024
هدف: پرورش قابلیت های منابع انسانی و مدیریت استعدادهای سازمانی به عنوان بخش لاینفک راهبرد و چشم انداز سازمان هاى مختلف به شمار می رود. با توجه به تصدی گری دولت در دانشگاه های دولتی، این نقش برای دانشگاه های دولتی و کارکنان آن از اهمیت دوچندان برخوردار است. لذا هدف اصلی More
هدف: پرورش قابلیت های منابع انسانی و مدیریت استعدادهای سازمانی به عنوان بخش لاینفک راهبرد و چشم انداز سازمان هاى مختلف به شمار می رود. با توجه به تصدی گری دولت در دانشگاه های دولتی، این نقش برای دانشگاه های دولتی و کارکنان آن از اهمیت دوچندان برخوردار است. لذا هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل ساختاری مدیریت استعداد کارکنان در دانشگاه های دولتی است.
روش: پژوهش جاری بر مبنای هدف ازنوع پژوهش های کاربردی و بر اساس گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش روساء و کارشناسان ارشد توسعه منابع انسانی دانشگاه های دولتی در شهر تهران هستند و 147 نفر به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. برای بررسی روایی در این پژوهش از روایی محتوا و روایی سازه و برای بررسی پایایی پرسشنامه نیز از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای اس پی اس اس نسخه ی 22 و نرم افزار اسمارت پی ال اس نسخه ی 3 استفاده شده است.
یافته ها: مکانیزم های جذب استعداد بر مکانیزم های توسعه و توانمندی استعداد، بهره برداری، اکتشاف، حفظ استعداد تاثیر مثبت دارد. مکانیزم های توسعه و توانمندی استعداد بر بهره برداری تاثیر مثبت دارد. همچنین در مدل پژوهش بیشترین تاثیر مربوط به تاثیر مکانیزم های توسعه و توانمندی استعداد بر مکانیزم های حفظ استعداد است که مقدار آن 0.639 بدست آمده است.
نتیجه گیری: مکانیزم های توسعه و توانمندی استعداد بر مکانیزم های حفظ استعداد نقش موثری دارد زیرا در تحلیل مدل این رابطه دارای قوی ترین ضریب تاثیر است و می تواند به حفظ استعداد دانشگاه های دولتی کمک شایان توجه ای نماید.
Manuscript profile
شرکتهای امروزی بهشدت نیازمند برقراری ارتباط با مشتریان بهمنظور، شناخت بهتر آنها، بهرهگیری از ایدههای آنها، یادگیری از آنها، تحقق نیازهایشان، ارائه بهترین خدمات به آنها و درنتیجه بهبود عملکرد خود هستند. یکی از راههای برقراری ارتباط که امروزه توجه زیادی را به خو More
شرکتهای امروزی بهشدت نیازمند برقراری ارتباط با مشتریان بهمنظور، شناخت بهتر آنها، بهرهگیری از ایدههای آنها، یادگیری از آنها، تحقق نیازهایشان، ارائه بهترین خدمات به آنها و درنتیجه بهبود عملکرد خود هستند. یکی از راههای برقراری ارتباط که امروزه توجه زیادی را به خود جلب نمودهاند، استفاده از رسانههای اجتماعی است. ازاینرو هدف پژوهش حاضر این است که نقش استراتژی رسانههای اجتماعی و رابطه آن با فرهنگ سازمانی، یادگیری سازمانی، بلوغ سازمانی، چابکی سازمانی، شبکه اجتماعی، جهتگیری نوآوری، استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی و عملکرد سازمانی را در فروشگاههای زنجیرهای شهر تهران بررسی نماید. بهمنظور تحقق این هدف، پژوهش حاضر از اطلاعات 32 فروشگاه زنجیرهای شهر تهران و از نظرات 73 مدیر و کارشناس حوزه رسانههای اجتماعی در این 32 شرکت استفاده کرد. در این مطالعه، از مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل مقایسهای کیفی مجموعه فازی برای ارزیابی تحلیل عاملی تأییدی و جزءبندی آیتم- سطح واریانس استفاده شده است. نتایج نشان داد که مؤلفههای استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی، فرهنگ سازمانی، یادگیری سازمانی، بلوغ سازمانی، چابکی سازمانی، شبکه اجتماعی و جهتگیری نوآوری، از عوامل کلیدی مؤثر بر بهبود عملکرد سازمانی فروشگاههای زنجیرهای هستند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications