• Home
  • مریم ابراهیمی

    List of Articles مریم ابراهیمی


  • Article

    1 - بررسی اثر امواج الکترومغناطیسی موبایل بر هورمون پرولاکتین در موش صحرایی
    Journal of Animal Biology , Issue 4 , Year , Autumn 2019
    در زندگی مدرن امروز کاربرد تلفن های همراه بسیار قابل توجه است. پرولاکتین هورمونی پپتیدی است که از بخش جلویی غده هیپوفیز ترشح می شود و به دلیل نقش آن در شیردهی به این نام خوانده می شود .هدف از این مطالعه بررسی اثر امواج ناشی از تلفن همراه بر میزان هورمون پرولاکتین می باش More
    در زندگی مدرن امروز کاربرد تلفن های همراه بسیار قابل توجه است. پرولاکتین هورمونی پپتیدی است که از بخش جلویی غده هیپوفیز ترشح می شود و به دلیل نقش آن در شیردهی به این نام خوانده می شود .هدف از این مطالعه بررسی اثر امواج ناشی از تلفن همراه بر میزان هورمون پرولاکتین می باشد. در این مطالعه 35 سر موش صحرایی ماده بالغ نژاد ویستار به صورت تصادفی به 5 گروه تقسیم شدند که هر گروه شامل 7 موش صحرایی می باشد. گروه تجربی 1 و 2 که به ترتیب برای مدت 3 و 6 ساعت به مدت 7 روز در معرض امواج موبایل (در حال مکالمه) قرار داشتند. گروه شم 1 و 2 که به مدت 7 روز فقط در معرض موبایل روشن (بدون مکالمه) بودند و موش های صحرایی گروه کنترل که به مدت 7 روز هیچ امواجی دریافت نکردند. سپس نمونه سرم حیوانات، جمع آوری و هورمون پرولاکتین با روش الایزا اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSSو تست ANOVA آنالیز شدند. نتایج نشان داد که کاهش معنی داری (05/0 ≥ p) در میانگین غلظت هورمون پرولاکتین در بین گروه های کنترل و گروه 3 ساعت موبایل روشن، بین گروه کنترل و گروه 6 ساعت موبایل روشن، و بین گروه های کنترل و گروه 3 ساعت موبایل در حال مکالمه، بین گروه کنترل و گروه 6 ساعت موبایل در حال مکالمه، بین گروه 3 ساعت موبایل روشن و گروه 6 ساعت موبایل در حال مکالمه، بین گروه 6 ساعت موبایل روشن و گروه 6 ساعت موبایل در حال مکالمه مشاهده شد. نتایج حاصل از این مطالعه بیانگر کاهش معنی دار میزان هورمون پرولاکتین در گروه های تحت تاثیر امواج حاصل از گوشی همراه می باشد. هر چه مدت زمان قرار گرفتن در معرض امواج بیشتر باشد شدت آسیب های وارده نیز بیشتر می گردد. Manuscript profile

  • Article

    2 - Functional Analysis of Frame Markers in Students' Essays: An Across Disciplinary Study
    Journal of Teaching English Language Studies (JTELS) , Issue 3 , Year , Summer 2024
    Frame markers are a broad interactive subcategory, displaying the writer-reader relationships. They can be characterized as items to frame information about discourse components and functioning for argument sequencing, labelling, predicting, and shifting while offering More
    Frame markers are a broad interactive subcategory, displaying the writer-reader relationships. They can be characterized as items to frame information about discourse components and functioning for argument sequencing, labelling, predicting, and shifting while offering readers more discourse clarity. How to make good use of frame markers becomes one of the focuses in English writing classes. Thus, this study investigates the frequency and functions of frame markers in academic students' essays. To this end, 56 students' essays (totally 170.760 words) were selected from the Michigan Corpus of Upper-Level Student Papers (MICUSP), belonging to Philosophy and Psychology disciplines. The corpus was analysed considering Hyland's (2005) model of interactive metadiscourse into frequency and functions. The results showed that the frame markers were frequent enough to be considered in teaching writing genres. Besides, frame markers exhibited a significantly essential way, allowing writers organize their discourse according to certain audience and enabling them to observe the argument coherence and directing their thoughts toward what the author wished. Disciplinary differences concerning frequencies, types and functions of the frame markers were reported. The study results could directly be used in the syllabus designed for writing academic genres. Manuscript profile