Advances in Mathematical Finance and Applications
,
Issue4,Year,
Summer
2022
The present research aims to conduct meta-analysis of the effect of information disclosure on market reaction. In order to integrate the results of different researches and identify the determinants of relations between information disclosure and market reaction, we use More
The present research aims to conduct meta-analysis of the effect of information disclosure on market reaction. In order to integrate the results of different researches and identify the determinants of relations between information disclosure and market reaction, we used meta-analysis methodology as a quantitative statistical method. To perform the meta-analysis method, the scientific magazines all over the world (the published papers relating the research variables from 1990 to 2020) were identified and gathered as statistical population and. As a result, 86 studies were analyzed using systematic removal. The results of the relating studies published during this period indicate that most of these studies are heterogeneous. By classifying these studies based on different measurement criteria of information disclosure and market reaction and also by calculating the intragroup statistics along with identifying the factor of this heterogeneity, we found that these diverse measurement criteria used in the mentioned studies are considered as contradiction factors in research results. We also found that there is no meaningful relation between Non-financial information component, company cycle, type of industry and company size with market reaction whereas there is a meaningful relation between financial information and market reaction.
Manuscript profile
Journal of Capital Market Analysis
,
Issue2,Year,
Winter
2022
هدف پژوهش حاضر اجرای فراتحلیل اثر افشای اطلاعات بر واکنش بازار است. جهت یکپارچه-سازی نتایج تحقیقات مختلف و شناسایی عوامل تعدیلکننده روابط بین متغیرها، در این تحقیق از روششناسی فراتحلیل (متاآنالیز) که در زمره روشهای کمی آماری محسوب میشود بهره بردیم. به منظور اجرای ر More
هدف پژوهش حاضر اجرای فراتحلیل اثر افشای اطلاعات بر واکنش بازار است. جهت یکپارچه-سازی نتایج تحقیقات مختلف و شناسایی عوامل تعدیلکننده روابط بین متغیرها، در این تحقیق از روششناسی فراتحلیل (متاآنالیز) که در زمره روشهای کمی آماری محسوب میشود بهره بردیم. به منظور اجرای روش فراتحلیل، از تارنمای مجلههای خارجی (مقالههای منتشرشده از سال 1990 تا سال 2020) و پایگاه اینترنتی نشریههای علمی پژوهشی داخلی (مقالههای منتشرشده از سال 1370 تا سال 1399) به مثابة جامعة آماری پژوهش شناسایی و جمعآوری شدند و با روش حذف سیستماتیک در نهایت 86 مطالعه مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است؛ نتایج بررسی مطالعات انجام شده در بازه زمانی مذکور و پیرامون این رابطه، با بکارگیری آزمونهایI2 و Q بیانگر آن است که اکثر این مطالعات نامتجانس (ناهمگن) میباشند. در راستای شناسایی عامل این عدم تجانس، با تقسیمبندی تحقیقات بر مبنای معیارهای متفاوت اندازه گیری افشای اطلاعات و واکنش بازار و محاسبه آماره درون گروهی دریافتیم که این معیارهای متفاوت اندازه گیری بکار رفته در تحقیقات، یکی از عوامل تناقض در نتایج تحقیقات است. در ادامه بررسی مشاهده بین افشای اجباری اطلاعات مالی و غیرمالی و همچنین افشای اختیاری اطلاعات مالی با واکنش بازار رابطه معنا دار و مثبت وجودد دارد؛ درحالیکه افشای اختیاری اطلاعات غیرمالی تاثیری بر بازار سرمایه ندارد.
Manuscript profile
Advances in Finance and Investment
,
Issue5,Year,
Winter
2023
هدف: بهمنظور یکی نمودن نتیجه تحقیقات مختلف و پیداکردن عواملی که باعث تعدیل رابطه بین افشای اطلاعات و واکنش بازار میشوند، در این تحقیق از روششناسی فراتحلیل (متاآنالیز) که جزء روشهای کمی هستند استفاده گردید.روششناسی پژوهش: برای انجام روش فراتحلیل، با استفاده از نرماف More
هدف: بهمنظور یکی نمودن نتیجه تحقیقات مختلف و پیداکردن عواملی که باعث تعدیل رابطه بین افشای اطلاعات و واکنش بازار میشوند، در این تحقیق از روششناسی فراتحلیل (متاآنالیز) که جزء روشهای کمی هستند استفاده گردید.روششناسی پژوهش: برای انجام روش فراتحلیل، با استفاده از نرمافزار CMA و سایتهای مجلههای خارجی (مقالههای منتشرشده در ارتباط با متغیرهای پژوهش از سال 1990 تا سال 2020) و سایتهای اینترنتی نشریههای علمیپژوهشی داخلی (مقالههای منتشرشده در ارتباط با متغیرهای پژوهش از سال 1370 تا سال 1399) بهعنوان جامعة آماری پژوهش شناسایی و جمعآوری شدند و با روش حذف سیستماتیک در نهایت 86 مطالعه مورد تجزیهوتحلیل واقع شده است.یافتهها: نتایج بررسی مطالعات انجام شده در بازه زمانی مذکور و پیرامون این رابطه، با بهکارگیری آزمونهای I2 و Q بیانگر آن است که اکثر این مطالعات نامتجانس (ناهمگن) میباشند. برای شناسایی عوامل عدم تجانس، تحقیقات بر اساس روشهای مختلف سنجش و اندازهگیری افشای اطلاعات و واکنش بازار و محاسبه آماره درونگروهی دریافتیم که این معیارهای متفاوت اندازهگیری بکار رفته در تحقیقات، یکی از عوامل تناقض در نتایج تحقیقات است. در ادامه بررسی مشاهده شد رابطه معناداری بین مؤلفههای حسابرسی با واکنش بازار وجود ندارد درحالیکه در مقابل، بین انواع افشای اختیاری و اجباری، و مؤلفههای حاکمیت شرکتی با واکنش بازار، رابطه معنادار مشاهده گردید.اصالت / ارزش افزوده علمی: به استناد یافتههای پژوهش حاضر، فعالان و سرمایهگذاران بازارهای مالی باید در تجزیهوتحلیلهای خود، نحوه افشای اطلاعات و ابزارهای الزامآور افشا و ترکیب اعضای سهامداران را موردتوجه جدیتر قرار دهند اما مؤلفههای حسابرسی رهنمون خاصی برای انتخاب بهترین گزینه سرمایهگذاری به فعالان بازارهای مالی ارائه نمیدهد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications