• Home
  • مرتضی محمدظاهری

    List of Articles مرتضی محمدظاهری


  • Article

    1 - طراحی سنسور های مجازی دما برای یک خشک کن با استفاده از روش فیلتر کالمن
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 2 , Year , Autumn 2015
    این مقاله با هدف معرفی و طراحی یک سنسور دمای مجازی برای یک خشک کن مادون قرمز ارائه شده است. سنسور مجازی یک الگوریتم به منظور تخمین توزیع دما در یک سطح از سیستم های گرمایی (به عنوان مثال خشک کن مادون قرمز) با استفاده از دمای اندازه گیری شده از تعداد محدودی از نقاط بر روی More
    این مقاله با هدف معرفی و طراحی یک سنسور دمای مجازی برای یک خشک کن مادون قرمز ارائه شده است. سنسور مجازی یک الگوریتم به منظور تخمین توزیع دما در یک سطح از سیستم های گرمایی (به عنوان مثال خشک کن مادون قرمز) با استفاده از دمای اندازه گیری شده از تعداد محدودی از نقاط بر روی سطح می باشد. در پژوهش حاضر، می خواهیم سنسورهایی که عملکردشان گزارش دما در خشک کن ها می باشد، را به کمک نرم افزار متلب و با روش فیلتر کالمن با یک الگوریتم تخمین گر جایگزین کنیم. ابتدا دستگاه خشک کن با تجهیزات کامل در آزمایشگاه ساخته شد و تمام آزمایش هایی که برای بدست آوردن داده های مختلف لازم بود بر روی دستگاه انجام شد. مدل ریاضی سیستم در فضای حالت تعریف شد و سپس با الگوریتم حداقل مربعات خطا در نرم افزار متلب ضرایب ماتریس های معادله فضای حالت سیستم شناسایی شدند. در ادامه بصورت فرضی یک ترموکوپل را حذف نمودیم. سپس مدل بدست آمده برای طراحی تخمین گر بهینه فیلتر کالمن مورد استفاده قرار گرفت. در مرحله بعد دمای ترموکوپل حذف شده بوسیله فیلتر کالمن تخمین زده شد. مقایسه دمای تخمینی و دمای واقعی اندازه گیری به وسیله ترموکوپل دقت بسیار مطلوب الگوریتم اندازه گیری مجازی دما را بخوبی نشان داد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تاثیر عیوب ریخته گری بر پارامترهای مودال بلوک سیلندر خودرو
    Journal of Mechanical Engineering and Vibration , Issue 2 , Year , Autumn 2012
    در این مقاله،به تاثیر عیوب ریخته گری بر فرکانس طبیعی بلوک سیلندر خودرو توجه شده است . لذا برای این منظور بلوک سیلندر خودرو توسط نرم افزارSalid work،مدل سه بعدی شده است و سپس با نرم افزار المان محدود Ansys Workbench مدل المان محدود رسم شده و فرکانس طبیعی بلوک سیلندر در م More
    در این مقاله،به تاثیر عیوب ریخته گری بر فرکانس طبیعی بلوک سیلندر خودرو توجه شده است . لذا برای این منظور بلوک سیلندر خودرو توسط نرم افزارSalid work،مدل سه بعدی شده است و سپس با نرم افزار المان محدود Ansys Workbench مدل المان محدود رسم شده و فرکانس طبیعی بلوک سیلندر در مدل FEM بدست آمده است. با استفاده از آزمایش مودال، فرکانس طبیعی بلوک سیلندر گرفته شده است. با تایید شدن مدل FEM توسط نتایج آزمایش مودال،شبیه سازی عیوب در مدل FEM به صورت تک به تک صورت گرفته و فرکانس طبیعی بلوک سیلندر برای تک تک عیوب به دست آمده است.با محاسبه اختلاف فرکانس طبیعی مدل سالم با مدل معیوب،تاثیر تک تک عیوب بر فرکانس طبیعی قطعه به طور قابل ملاحظه ای مشاهده شده است. Manuscript profile