• Home
  • محمد سعید کیانی

    List of Articles محمد سعید کیانی


  • Article

    1 - پیش‌بینی اهمال‌کاری سازمانی براساس توانمندسازی کارکنان در ادارات ورزش و جوانان
    پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت , Issue 5 , Year , Summer 2023
    هدف پ‍ژوه‍ش‌ حاضر پیش‌بینی اهمال‌کاری براساس توانمندسازی در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (400 نفر) بود که از بین آنان تعداد 123نفر براساس جدول مورگان به صورت تصادفی خوشه‌ای More
    هدف پ‍ژوه‍ش‌ حاضر پیش‌بینی اهمال‌کاری براساس توانمندسازی در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (400 نفر) بود که از بین آنان تعداد 123نفر براساس جدول مورگان به صورت تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. از پرسشنامه اهمال‌کاری بدیع و همکاران (1390) و پرسشنامه توانمندسازی کارکنان مارکوارت (1397) برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز تحقیق استفاده شد. از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک‌راهه نیز برای مقایسه بین گروه‌ها، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغیرها و از آزمون رگرسیون استاندارد برای پیش‌بینی اهمال‌کاری براساس توانمندی در سطح معنی‌داری (05/0p≤) استفاده شد. براساس نتایج تحقیق، میانگین امتیازات مربوط به اهمال‌کاری به‌ صورت معنی‌داری پایین‌تر از مقدار متوسط فرضی بود و میانگین امتیازات مربوط به توانمندسازی ‌ به‌ صورت معنی‌داری بالاتر از مقدار متوسط فرضی بدست آمد. تفاوت در امتیازات توانمندسازی، اهمال‌کاری و خرده مقیاس‌های آن با در نظر گرفتن جنسیت، وضعیت تأهل و سن کارکنان، معنی‌دار نبود (05/0≤p). بین توانمندسازی، اهمال‌کاری و خرده مقیاس‌های آن رابطه معنی‌دار منفی وجود داشت (001/0=p). همچنین نتایج نشان داد که بخشی از اهمال‌کاری کارکنان براساس توانمندسازی آنان قابل پیش‌بینی است. نتایج نشان داد با افزایش توانمندی ‌ میزان اهمال‌کاری کاهش می‌یابد. یافته‌ها نشان‌دهنده آن است که کارکنان ادارات ورزش و جوانان در رفتار‌های خود به صورت نسبتاً مناسبی از اهمال‌کاری اجتناب کرده و از لحاظ توانمندسازی در وضعیت خوب و مناسبی به سر می‌برند. Manuscript profile

  • Article

    2 - روش‌های مدیریت رویدادهای بین‌المللی ورزشی (مطالعه موردی مسابقات المپیک)
    پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت , Issue 3 , Year , Autumn 2022
    هدف پژوهش حاضر بررسی روش های مدیریت رویدادهای بین المللی ورزشی است. رویکرد روش شناختی پژوهش کیفی بوده و درصدد پاسخ به این سؤال است که: کدام مدل تجاری مدیریت پروژه، مناسب رویداد بزرگ و عظیمی همچون بازی های المپیک است؟. با توجه به مطالعات انجام شده در المپیک، مدیران پروژه More
    هدف پژوهش حاضر بررسی روش های مدیریت رویدادهای بین المللی ورزشی است. رویکرد روش شناختی پژوهش کیفی بوده و درصدد پاسخ به این سؤال است که: کدام مدل تجاری مدیریت پروژه، مناسب رویداد بزرگ و عظیمی همچون بازی های المپیک است؟. با توجه به مطالعات انجام شده در المپیک، مدیران پروژه با چالش های مختلفی مواجه می شوند و مدل های اتخاذ شده می تواند یکپارچگی ابزارهای پراکنده و مختلف مدیریت پروژه را ایجاد کند. نتایج تحقیق نشان داد مدل های کامل مدیریت پروژه به رویکردهای مدیریت سود می رسانند و تعریف و استفاده از برنامه های استراتژیک را که فزاینده تکنیک های کنترل مدیریت پروژه است را تقویت می کند. همچنین نیاز است، مدل پایداری را تا اتمام موفقیت یک پروژه، با فضای بازی های المپیک هماهنگ کند. Manuscript profile

  • Article

    3 - الگوی ساختاری روابط بین هوش هیجانی و هوش معنوی با عملکرد شغلی مطالعه موردی :کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Spring 2026
    هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان More
    هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه به تعداد 140 نفر می باشند که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی ویزینگر(1998)،پرسشنامه هوش معنوی آمرام(2008) و پرسشنامه عملکرد شغلی 15 پاترسون(1970) می باشد. در این پژوهش رواییصوری و محتوایی پرسش‌نامه ها مورد تأیید 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. و به‌منظور تعیین پایایی پرسش‌نامه ها ، سازگاری درونی آن با کمک نرم‌افزار Smart-Pls ضریب آلفای کرونباخ برای عوامل مختلف پرسش‌نامه به ترتیب 81/0 ، 84/. ، 80/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار Smart-Pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد با توجه به ضریب مسیر 70/0 و مقدار T 643/31 ، هوش هیجانی و هوش معنوی رابطه مثبت و معناداری با هم دارد. همچنین با توجه به ضریب مسیر 78/0 و مقدار T 084/41، این نتیجه حاصل شد که هوش معنوی و عملکرد شغلی نیز رابطه مثبت و معناداری با هم دارند، از سوی دیگر نتایج بررسی ها نشان داد که هوش هیجانی با توجه به ضریب مسیر 70/0 به صورت غیر مستقیم بر عملکرد شغلی تاثیر دارد. Manuscript profile

  • Article

    4 - تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور)
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Summer 2023
    هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور) بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشو More
    هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور) بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور ( کرمانشاه ، ایلام و کردستان) تشکیل دادند، که شامل 190 نفر گردید. نمونة تحقیق، بر اساس جدول مورگان، 123 نفر تعیین شد. از سه پرسشنامه آوای کارکنان، پرسشنامه یادگیری سازمانی و پرسشنامه رهبری اخلاقی در کار به عنوان ابزار پژوهشی جهت جمع‌آوری داده ها استفاده گردید. جهت تحلیل یافته های تحقیق از آزمون تحلیل مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفته و یادگیری سازمانی می تواند در رابطه بین رهبری اخلاقی و آوای کارکنان نقش میانجی را داشته باشد. احتمالا رهبری اخلاقی می‌تواند از طریق تاثیر بر ریسک‌پذیری کارکنان، گفت‌و گو و نیز تصمیم گیری مشارکتی به عنوان ابعاد یادگیری سازمانی بر آوای کارکنان تاثیر بگذارد. Manuscript profile