• Home
  • حسن مهرمنش

    List of Articles حسن مهرمنش


  • Article

    1 - طراحی و تبیین مدل برند شهری به منظور ایجاد برند مقصد گردشگری با رویکرد نظریه داده بنیاد
    Future study Management , Issue 123 , Year , Summer 2020
    چکیده زمینه : امروزه برند سازی شهری و داشتن برند مقصد از ضروریات بازاریابی گردشگری می باشد. شهرها مانند محصولات تجاری برای رسیدن به موفقیت ، نیاز دارند تا برند شوند. یک برند شهری برمبنای ارزش ها ، نگرش ها، رفتارها و خصوصیات شهر پایه ریزی می شود . برند سازی شهری به عنوان More
    چکیده زمینه : امروزه برند سازی شهری و داشتن برند مقصد از ضروریات بازاریابی گردشگری می باشد. شهرها مانند محصولات تجاری برای رسیدن به موفقیت ، نیاز دارند تا برند شوند. یک برند شهری برمبنای ارزش ها ، نگرش ها، رفتارها و خصوصیات شهر پایه ریزی می شود . برند سازی شهری به عنوان یک برند مقصد گردشگری ،توسط ارائه تصویر شهر ، منبعی از ارزش اقتصادی ،اهمیت سیاسی و فرهنگی - اجتماعی به منظور افزایش مزیت رقابتی در نظر گرفته می شود. برای ساخت یا بازسازی برند در ذهن مخاطب باید برنامه ای هدفمند داشت.از این رو ضرورت تبیین برند شهری نیازمند راهبردی است که به شهر هویت فراموش نشدنی بدهد. هدف :این پژوهش طراحی مدل برند شهری با درنظرگرفتن مقصد گردشگری است . روش :این پژوهش از نوع کاربردی بوده و بر اساس نظریه داده بنیاد انجام شده است . در این پژوهش کیفی 22 نفر از مدیران شهری ،متخصصین و اساتید حوزه ی برند سازی شهری و گردشگری، مورد مصاحبه های ساختاری عمیق قرار گرفتند و سپس داده های حاصل از آنها با استفاده از کد گذاری باز ،محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شد . یافته ها:پژوهش نشان می دهد راهبردهای مدرن توسعه شهری ، الگوسازی شهری، تعیین خط مشی با محوریت گردشگری و شناسایی گردشگری شهری از شرایط علّی برند سازی شهری است نتایج: پیامدهای برند سازی شهری( یکپارچگی فرآیند ، تقویت و بهبود جایگاه شهر ،توسعه گردشگری پایدار ، توسعه اقتصادی شهر و صلح و دوستی جوامع) نتایج تحقیق محسوب می شوند. Manuscript profile

  • Article

    2 - برنامه‌ریزی راهبردی برند‌سازی شهری در صنعت گردشگری
    Urban Management Studies , Issue 2 , Year , Summer 2019
    مقدمه و هدف پژوهش: ایجاد فضاها، دادن شخصیت خاص به شهرها، ترسیم منظر ذهنی برای افراد و شهرت شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است، بیشتر شهرها و مکان‌ها در پی منحصر بودن و ماندگاری در ذهن مخاطب هستند و برای این مهم تلاش می‌کنند تا برند شهری خود را تعریف و تثبیت نمایند. هدف ای More
    مقدمه و هدف پژوهش: ایجاد فضاها، دادن شخصیت خاص به شهرها، ترسیم منظر ذهنی برای افراد و شهرت شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است، بیشتر شهرها و مکان‌ها در پی منحصر بودن و ماندگاری در ذهن مخاطب هستند و برای این مهم تلاش می‌کنند تا برند شهری خود را تعریف و تثبیت نمایند. هدف این پژوهش برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری در صنعت گردشگری می‌باشد. روش پژوهش: روش شناسی این پژوهش از نظر نوع هدف، کاربردی و از نظر نوع روش و ماهیت، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و مدل سازی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار ایموس برازش مدل و تحلیل‌ها صورت گرفته است. ابتدا شرح و آماده سازی داده‌های لازم برای آزمون فرضیه ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها و نهایتاً به مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه‌ها انتظار داشتند، پرداخته شده است. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد برآوردن انتظارات ذینفعان، محدودیت‌های مالی، عدم درک درست مدیران، تبیین راهبرد برند سازی شهری و فرآیند آن به عنوان عامل علّی موثر بر برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری در صنعت گردشگری محسوب می‌شود. نتیجه گیری: ایجاد، بهبود و توسعه برنامه‌های برند شهری با استفاده از مدل برنامه ریزی راهبردی برندسازی شهری موجب تقویت جایگاه شهر، توسعه اقتصادی، اجتماعی شهر و جذب گردشگران خواهد شد. Manuscript profile

  • Article

    3 - ارائه مدلی مبتنی بر عوامل موثر بر تولید پایدار با توجه به رویکرد پویایی شناسی سیستم ها در صنعت خودروهای سنگین
    Journal of Modern Management Engineering , Issue 3 , Year , Summer 2024
    امروزه تولید و ارائه کالای مورد توجه مشتریان در بازار حائز اهمیت می‌باشد تا شرکت‌ها بتوانند از عهده رقابت با رقبای خارجی و داخلی برآیند که این مهم نیازمند انتخاب و پیاده سازی استراتژی تولید مناسب و ارزشمند جهت دستیابی به مزیت رقابتی و از این مهم‌تر پایدار کردن آن می‌با More
    امروزه تولید و ارائه کالای مورد توجه مشتریان در بازار حائز اهمیت می‌باشد تا شرکت‌ها بتوانند از عهده رقابت با رقبای خارجی و داخلی برآیند که این مهم نیازمند انتخاب و پیاده سازی استراتژی تولید مناسب و ارزشمند جهت دستیابی به مزیت رقابتی و از این مهم‌تر پایدار کردن آن می‌باشد. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی مبتنی بر عوامل موثر بر تولید پایدار در صنعت خودروهای سنگین می باشد. پژوهش مذکور از لحاظ هدف بنیادی و از نظر روش انجام پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است. با مروری بر ادبیات نظری و همچنین مصاحبه با خبرگان، مهترین ابعاد و معیارهای پایداری اثرگذار در تولید در شرکت شناسایی و مدل‌سازی گردید. جامعه آماری مدیران وکارشناسان یکی از کارخانه‌های حاضر در صنعت خودروسازی سنگین (ایران خودرودیزل) می‌باشد. تعداد نمونه 31 نفر به روش گلوله برفی انتخاب شدند. در انجام شبیه سازی‌های پژوهش حاضر با نرم افزار ونسیم، یک افق زمانی 5 ماهه در نظر گرفته شد و مقادیر و روابط کمی بین متغیرها نیز با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته، تعیین گردید. در این پژوهش، مدل مبتنی بر عوامل موثر بر تولید پایدار با رویکرد ﭘﻮﻳﺎﻳﻲ‌ شناسی سیستم‌ها شامل مولفه‌ها و شاخص‌های متعدد، در نمودار درختی به نمایش گذاشته شده است که چهار عامل تامین پایدار، تولید ناب، تولید چابک و همچنین تاب آوری تولید به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر توسعه تولید پایدار در صنعت خودروهای سنگین دارند. Manuscript profile

  • Article

    4 - بررسی روابط ساختاری میان مدیریت کیفیت جامع، مدیریت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی (مطاله موردی: کارخانه مانیزان کرمانشاه)
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Summer 1397
    هدف از تحقیق حاضر، بررسی روابط ساختاری میان مدیریت کیفیت جامع، مدیریت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در کارخانه مانیزان کرمانشاه بوده و تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه ی آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان فنی و غیرف More
    هدف از تحقیق حاضر، بررسی روابط ساختاری میان مدیریت کیفیت جامع، مدیریت زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در کارخانه مانیزان کرمانشاه بوده و تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه ی آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان فنی و غیرفنی و کارکنان کارخانه مانیزان به تعداد 508 و تعداد نمونه ها هم، با بهره گیری از فرمول کوکران، 219 نفر تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مقیمی(1388)، پرسشنامه سادیکوگلو و زهیر(2010) و پرسشنامه عملکرد سازمانی سنفورد (2009) استفاده گردید که از روایی صوری برخوردار و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. روش‌های آماری مورد استفاده، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، آزمون فریدمن و معادلات ساختاری بوده اند. نتایج تحقیق نشان داد که کارکردهای مدیریت کیفیت، انتخاب تامین کننده، مشارکت تامین کننده، توسعه تامین کننده و مشارکت مشتری بر عملکرد سازمانی تاثیر معنادار مثبتی دارند. همچنین کارکردهای مدیریت کیفیت بر انتخاب تامین کننده، کارکردهای مدیریت کیفیت بر مشارکت تامین کننده، کارکردهای مدیریت کیفیت بر توسعه تامین کننده، کارکردهای مدیریت کیفیت بر مشارکت مشتری، انتخاب تامین کننده بر مشارکت تامین کننده، مشارکت تامین کننده بر توسعه تامین کننده و انتخاب تامین کننده بر توسعه تامین کننده، تاثیر معنادار مثبتی داشته است. Manuscript profile