• Home
  • محمد جلیلی

    List of Articles محمد جلیلی


  • Article

    1 - مطالعه رفتار مالی شخصی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر ورودی مهر (1390)
    Quarterly Journal of Quantitative Researches in Management , Issue 2 , Year , Summer 1392
    زندگی امروزین مردم با مجموعه متنوعی از چالشها فرصتها و تصمیمات اقتصادی مواجه است. مدیریت مالی و یکی از اجزای بسیار مهم آن یعنی اعتبار جزو مهمترین اجزای توسعه تلقی می شود. مصرف کنندگان منابع مالی به سه گروه اصلی طبقه بندی میشوند مصرف کنندگان خرد، بنگاههای اقتصادی کوچک و More
    زندگی امروزین مردم با مجموعه متنوعی از چالشها فرصتها و تصمیمات اقتصادی مواجه است. مدیریت مالی و یکی از اجزای بسیار مهم آن یعنی اعتبار جزو مهمترین اجزای توسعه تلقی می شود. مصرف کنندگان منابع مالی به سه گروه اصلی طبقه بندی میشوند مصرف کنندگان خرد، بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط و بنگاههای اقتصادی بزرگ بخش مصرفی یا همان خانوارها برای تامین مالی نیازهای شخصی خود ازدواج خرید خودرو و مسکن کارتهای اعتباری بیمه عمر و بازنشستگی به منابع مالی و تسهیلات بانکی نیازمندند. رفتار مالی و تامین مالی شخصی از جنبه های مهم رفتار اجتماعی هستند که تاثیرات قابل ملاحظه ای هم بر زندگی شخصی افراد و هم اجتماع میگذارند در تحقیق حاضر، رفتار مالی شخصی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مربوط به ورودی مهر 1390 از طریق پرسشنامه مبتنی بر مصاحبه مورد بررسی قرار گرفته است نتایج تحقیق نشان میدهد که سه مبحث به شرح زیر مهمترین ویژگی رفتار مالی دانشجویان را تشکیل می دهند: 1 آموزش توسط والدین بر رفتار مالی تاثیر می گذارد.2. کمبود آگاهی دانش و مدیریت مالی بصورت قابل ملاحظه ای احساس می شود 3. آرزوی افزایش ثروت یا ثروت اندوزی جزو لاینفک تفکر و رفتار مالی آنان است. Manuscript profile

  • Article

    2 - نقش خودارزیابی در پیش بینی توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان
    Journal of New Approaches in Educational Administration , Issue 1 , Year , Autumn 2014
    هدف از انجام این پژوهش مطالعه نقش خودارزیابی در پیش بینی توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری را کلیه کارکنان شرکت­ها و اتحادیه­های مصرف تعاونی تشکیل دادند که مشتمل بر 255 نفر بوده اند. نمونه تحقیق با More
    هدف از انجام این پژوهش مطالعه نقش خودارزیابی در پیش بینی توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری را کلیه کارکنان شرکت­ها و اتحادیه­های مصرف تعاونی تشکیل دادند که مشتمل بر 255 نفر بوده اند. نمونه تحقیق با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی- طبقه­ای و با استفاده از فرمول کوکران 155 نفر انتخاب گردیده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است که در برگیرنده
    1- پرسشنامه خودارزیابی جاج و بونو (Judge & Bono,2003)، 2- پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر (Sprietzer,1995) و 3- پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و می یر (2004 Meyer & Alen)، می­باشند. پایایی پرسشنامه­ها با استفاده از آلفای کرونباخ برای هر یک ار آنها به ترتیب خودارزیابی 73/.، توانمندسازی 82/. و تعهد سازمانی 76/. بدست آمده است. داده­ها با استفاده از نرم افزار آماری ЅРЅЅ و با کمک آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته­ها بیانگر همبستگی مثبت میان متغیرهای تحقیق می­باشند یعنی میان خودارزیابی و توانمندسازی، خودارزیابی و تعهد سازمانی و توانمندسازی با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. Manuscript profile