• Home
  • محمد مهدی مظفری

    List of Articles محمد مهدی مظفری


  • Article

    1 - ارائه مدل رفتار خریداران و مصرف کنندگان در مراکز خرید ایران
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2022
    مراکز خرید به عنوان یک عامل کلیدی در فرآیند اجتماعی امروز مورد استفاده قرار میگیرند، بدین ترتیب شناسایی پارامتر هایی که می تواند در ورود مشتریان به مراکز موثر باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است این عوامل موجب خرید در مراحل اولیه نشود اما باعث میشود مصرف کنندگان More
    مراکز خرید به عنوان یک عامل کلیدی در فرآیند اجتماعی امروز مورد استفاده قرار میگیرند، بدین ترتیب شناسایی پارامتر هایی که می تواند در ورود مشتریان به مراکز موثر باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است این عوامل موجب خرید در مراحل اولیه نشود اما باعث میشود مصرف کنندگان ترغیب به بازدید مجدد از مراکز شده و درنهایت این بازدید های پی در پی منجر به خرید کالا یا خدمت خواهد شد. روش تحقیق این پژوهش از نوع اکتشافی و توصیفی می باشد که از طریق مصاحبه با خبرگان (استادان دانشگاه، محققان، مشاوران و مدیران مراکز خرید) به شناسایی متغییر ها و زیر بخش های آنها منجر شد. بعد از شناسایی متغییر ها و کد بندی با استفاده از روش گرند تئوری و نرم افزار Maxqda مدل مفهومی استخراج شد نتایج نشان داد که رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید کشور ایران تحت تاثیر 10 عامل می باشد که عبارتند از زیبایی گرایی، گریز، جریان، سیاحت، ایجاد نقش، جامعه گرایی، راحتی، مسئولیت اجتماعی، هویت برند و مصونیت که 7 عامل اول در مقاله خانم آرپیتا خاره(2011) و ایل ادلی (2006) شناسایی شده بود و علاوه بر آن 3 عامل مسئولیت اجتماعی ، هویت برند و مصونیت که خاص مراکز خرید ایران می باشند مورد شناسایی قرار گرفت. Manuscript profile

  • Article

    2 - به کارگیری مدل DEAدر QFD به منظور طراحی محصول در صنایع تولید تلویزیون ( مطالعه موردی شرکت پارس الکتریک)
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 4 , Year , Winter 2011
    توسعه عملکرد کیفیت (QFD) روش توسعه، گسترش ویژگی‌ها و کارکردهایی است که به کالا یا خدمت، با توجه به نیازهای مشتریان،کیفیت می‌بخشند. اما سازمان ها و موسسات بدون در نظر گرفتن محدودیت های موجود در پیش رو، هرگز قادر به توسعه محصولات یا خدمات نمی باشند. تاکنون مطالعات زیادی More
    توسعه عملکرد کیفیت (QFD) روش توسعه، گسترش ویژگی‌ها و کارکردهایی است که به کالا یا خدمت، با توجه به نیازهای مشتریان،کیفیت می‌بخشند. اما سازمان ها و موسسات بدون در نظر گرفتن محدودیت های موجود در پیش رو، هرگز قادر به توسعه محصولات یا خدمات نمی باشند. تاکنون مطالعات زیادی بر لزوم درنظر گرفتن عواملی همچون هزینه و سهولت پیاده سازی، برای محاسبه اهمیت نسبی مشخصه های فنی در QFD تاکید کرده اند. با این حال مطالعات کمی در این زمینه صورت گرفته است و یا اگر هم مطالعه ای وجود دارد، تنها یکی از این عوامل (هزینه، سهولت پیاده سازی، محدودیت های تولید و...) را در محاسبات خود در نظر گرفته است. در این مقاله به منظور دستیابی به هدف مذکور، یعنی انتخاب مشخصه های فنی مناسب، با در نظر گرفتن چند عامل اضافی در طراحی محصول، از روش DEA در QFD در قالب یک مطالعه موردی در صنعت تلویزیون (مطالعه موردی: شرکت پارس الکتریک) استفاده شده است. Manuscript profile

  • Article

    3 - مکانیابی مرکز خدمات فناوری کسب و کارشهرک های صنعتی (مطالعه موردی: شهرقزوین)
    Journal of Studies of Human Settlements Planning , Issue 4 , Year , Autumn 2021
    مقدمه: امروزه، موضوع مکان یابی مجتمع های صنعتی در سطح ملی و منطقه ای در ساختار اقتصاد کلان با توجه به منافع حاصله و مسائل راهبردی از اهمیت و نقش حیاتی برخوردار است. چرا که منجر به بهینه سازی زمان، هزینه و جلوگیری از هدر رفتن منابع انسانی، مالی و زیست محیطی، توسعه ای اقت More
    مقدمه: امروزه، موضوع مکان یابی مجتمع های صنعتی در سطح ملی و منطقه ای در ساختار اقتصاد کلان با توجه به منافع حاصله و مسائل راهبردی از اهمیت و نقش حیاتی برخوردار است. چرا که منجر به بهینه سازی زمان، هزینه و جلوگیری از هدر رفتن منابع انسانی، مالی و زیست محیطی، توسعه ای اقتصادی، رفاهی می گردد. شاخص مکان یابی صنعتی به عنوان یکی از عناصر کلیدی در موفقیت و بقای مراکز صنعتی در سطح ملی و بین المللی مطرح است. هدف: هدف اصلی این تحقیق ارائه رویکردی علمی و عملی به منظور مکان یابی مرکز خدمات فن آوری کسب و کار در استان قزوین می باشد. روش شناسی تحقیق: روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان و کارشناسان با تجربه با حجم نمونه 20 نفر بوده و ابزار مورد استفاده به صورت پرسشنامه است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک ویکور و تاپسیس انجام شده است.قلمرو جغرافیایی پژوهش: در این پژوهش 5 مکان صنعتی از جمله: آبیک، خرم دشت، حیدریه، آراسنج و لیا جهت تعیین مکان صنعتی مناسب برای احداث مرکز خدمات فن آوری کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته اند. این مراکز تحت نظارت شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین که حامی مالی پروژه می باشد انتخاب شده اند. یافته ها و بحث ها: بر اساس یافته های حاصل ازتحلیل 17 مولفه در 5 شهرک صعنتی استان قزوین ، شهرک لیاء در شاخص S با مقدار (415/0) ، در شاخص R با مقدار (147/0)، در شاخص Q با مقدار (000/0) به عنوان اولین گزینه با بیشترین امتیاز انتخاب شده است. سایر مکان ها در اولویت بعدی قرار دارند.نتایج: نتایج بدست آمده حاکی از آن است که منطقه ای صنعتی لیا با توجه به شرایط و محدودیت های محیطی و عوامل کیفی، کمی و خدماتی در نظر گرفته شده، از بین مناطق مد نظر انتخاب شده و جهت بهره برداری و احداث مرکز خدمات کسب و کار و فناوری معرفی گردیده است. Manuscript profile