• Home
  • محسن الوندی

    List of Articles محسن الوندی


  • Article

    1 - مقایسه الگوی مدیریت راهبردی یک شرکت با چهار الگوی نظری (مطالعه موردی: شرکت ملی ساختمان)
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Summer 2010
    افزایش رقابت در محیط پرچالش کسب و کار، اهمیت به کارگیری مدیریت راهبردی در شرکت ها را آشکار ساخته است. براساس این نیاز شرکت ملی ساختمان فرآیند اجرای مدیریت راهبردی را از سال 1382 آغاز نموده است. این مقاله فرآیند مدل مدیریت راهبردی این شرکت را در مقایسه با چهار مدل مطرح د More
    افزایش رقابت در محیط پرچالش کسب و کار، اهمیت به کارگیری مدیریت راهبردی در شرکت ها را آشکار ساخته است. براساس این نیاز شرکت ملی ساختمان فرآیند اجرای مدیریت راهبردی را از سال 1382 آغاز نموده است. این مقاله فرآیند مدل مدیریت راهبردی این شرکت را در مقایسه با چهار مدل مطرح در پیشینه پژوهش بر مبنای یک چارچوب طراحی شده مورد بررسی قرار می دهد. چگونگی فرآیند تحقق مدل در این شرکت و وجه تمایز آن با سایر مدل ها از دیگر نتایج پژوهش می باشد. همچنین نمودارهای نسبت های مالی بیانگر آن است که فرآیند مدیریت راهبردی به کار گرفته شده در شرکت ملی ساختمان موفق بوده است. بررسی منابع دانشگاهی داخلی، بیانگر آن است که این گونه مطالعات در صنعت عمران صورت نگرفته است. بنابراین، نتایج این پژوهش می تواند کمک موثری در غنی سازی ادبیات مرتبط در مدیریت مهندسی عمران به همراه داشته باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی مقایسه ای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)سه بانک ایرانی با رویکرد مدل سوئیفت
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Spring 2009
    در کسب وکار امروزه، کسب رضایت مشتری و تأمین خواسته های او نقش حیاتی در اهداف سازمان دارد و به عبارتی کلید رشد کسب وکار، در به دست آوردن رضایت مشتری است. در بانکداری امروزه، کانالهای تحویل مجازی و قابلیت انتقال پول با یک کلیک موس آن را برای مشتریان آسانتر ساخته است تا ای More
    در کسب وکار امروزه، کسب رضایت مشتری و تأمین خواسته های او نقش حیاتی در اهداف سازمان دارد و به عبارتی کلید رشد کسب وکار، در به دست آوردن رضایت مشتری است. در بانکداری امروزه، کانالهای تحویل مجازی و قابلیت انتقال پول با یک کلیک موس آن را برای مشتریان آسانتر ساخته است تا این که به بانک مراجعه نمایند. بنابراین در سازمانهای بزرگ همانند بانکها، لزوم ایجاد واحد یکپارچه مرتبط با امور مشتریان ضروری است. این تحقیق به بررسی چگونگی انجام فرایند CRM در سه بانک ایرانی ملت، کشاورزی و پارسیان پرداخته است. همچنین مزایای به کارگیری فرایندCRM فناوری و نیز ساختار بخش مرتبط با مشتریان در سه بانک منتخب مورد بررسی و مقایسه قرار میگیرد. در جمع آوری دادههای مربوط به نمونه ها از معیارقضاوتی، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است. بررسی مقایسه ای با رویکرد سوئیفت نشان میدهد هر سه بانک اهمیتCRM را به خوبی دریافته اند.تعریف یکسانی در خصوص آن دارند، فرایندهای خود را بر آن متمرکز نمودهاند و بخش مرتبط با امور مشتریان و بازاریابی در ساختار سازمانی بانکهای مورد مطالعه وجود دارد، اما در هر بانک عنوان، پیکربندی و جایگاه این بخش تا حدودی متفاوت از دو بانک دیگر میباشد. بانک پارسیان به دلیل چابکی از فناوری پیشرفتهتر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان برخوردار است. Manuscript profile

  • Article

    3 - نتایج به کارگیری نقشه برداری جریان ارزش در شرکت قطعات الکتریکی با استفاده از شبیه ساز ARENA در ایران
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Summer 2012
    نقشه‌برداری جریان ارزش ابزاری است که برای بهبود کیفیت و پیاده‌سازی پایه و بنیان تولیدِ ناب بسیار مهم و اساسی می‌باشد. این تکنیک می‌تواند در واحد‌های تولیدی، در سیستم‌های مدیریتی و کسب‌و‌کار به‌کار گرفته شود.این روش جهت دیداری More
    نقشه‌برداری جریان ارزش ابزاری است که برای بهبود کیفیت و پیاده‌سازی پایه و بنیان تولیدِ ناب بسیار مهم و اساسی می‌باشد. این تکنیک می‌تواند در واحد‌های تولیدی، در سیستم‌های مدیریتی و کسب‌و‌کار به‌کار گرفته شود.این روش جهت دیداری ساختن جریان مواد در طی مراحل مختلف پردازش در کف کارگاه و همچنین مشخص کردن جریان اطلاعات به‌کار می‌رود. در این مقاله با استفاده از نماد‌ها و تکنیک‌های نقشه‌کشی جریان ارزش در یک مطالعه موردی توسط نرم افزار شبیه ساز ARENA نتایج به کارگیری این تکنیک در یک واحد تولید قطعات الکتریکی ارائه می شود. نتایج این پژوهش بیانگر تأثیر به کارگیری این متدولوژی در بهبود شاخص های کلیدی تولید واحد صنعتی مورد مطالعه می باشد. Manuscript profile