• Home
  • فاطمه طاهری

    List of Articles فاطمه طاهری


  • Article

    1 - ارائه ی سیستم پشتیبانی تصمیم در رابطه با انتخاب و ارزیابی تأمین کننده با استفاده از روش UTA
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Spring 2009
    انتخاب تأمین کننده یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره است که شاخصهای کیفی و کمی را در برمیگیرد. برای انتخاب بهترین تأمین کننده گاهی نیاز است که بین شاخص های کمی و کیفی که ممکن است در تضاد باشند یک تبادل انجام گیرد. در این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم ارائه شده است، تابع ار More
    انتخاب تأمین کننده یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره است که شاخصهای کیفی و کمی را در برمیگیرد. برای انتخاب بهترین تأمین کننده گاهی نیاز است که بین شاخص های کمی و کیفی که ممکن است در تضاد باشند یک تبادل انجام گیرد. در این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم ارائه شده است، تابع ارزش کلی برای مسئله را براورد UTASTAR تأمین کنندگان رتبه بندی و سپس با استفاده از روش TOPSIS به طوری که بتوان ابتدا به کمک روش نمود. در نهایت با استفاده از تابع ارزش به دست آمده میتوان تأمین کنندگان بخشهای دیگر سازمان یا تأمین کنندگانی که در آینده سازمان از آنان خرید خواهند کرد را ارزیابی و رتبه بندی نمود. Manuscript profile

  • Article

    2 - تبیین و آزمون برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان(مطالعه موردی)
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 4 , Year , Winter 2014
    وفـادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیین کننده ای در بقای سازمان ها دارد. برنامه های وفاداری، از جمله ابزارهای مطرح در این مقوله به شمار می‌آیند. هدف این مقاله بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان است. در این تحقیق، با توجه به مد More
    وفـادارسازی مشتریان در بازارهای رقابتی امروز، نقش تعیین کننده ای در بقای سازمان ها دارد. برنامه های وفاداری، از جمله ابزارهای مطرح در این مقوله به شمار می‌آیند. هدف این مقاله بررسی تأثیر برنامه های وفاداری بر تصمیم گیری خرید مشتریان است. در این تحقیق، با توجه به مدل مفهومی به کار گرفته شده، سه فرضیه مطرح شده که در نهایت با تحلیل داده های جمع آوری شده از نمونه آماری بوسیله پرسشنامه و با استفاده از آزمون فرض تک متغیری در مورد میانگین یک جامعه، همگی آنها تأیید شده اند. در ادامه نیز بوسیله تحلیل عاملی، پنج برنامه وفاداری طراحی شده به ترتیب میزان تأثیرگذاری بر تصمیم گیری خرید مشتریان، رتبه بندی گشته. همچنین مولفه های تصمیم گیری خرید مشتریان نیز به ترتیب اهمیتشان رتبه بندی شده اند. Manuscript profile

  • Article

    3 - رابطه هوش رقابتی و بازاریابی رابطه مند استراتژیک با وفاداری مشتریان بانک کارآفرین
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2017
    پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین هوش رقابتی و بازاریابی رابطه مند استراتژیک با وفاداری مشتریان بانک کارآفرین می‌پردازد. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی می باشد. همچنین جامعه آماری پژوهش حاضر شامل، کلیة مشتریانی است که از خدمات بانک کا More
    پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین هوش رقابتی و بازاریابی رابطه مند استراتژیک با وفاداری مشتریان بانک کارآفرین می‌پردازد. روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی می باشد. همچنین جامعه آماری پژوهش حاضر شامل، کلیة مشتریانی است که از خدمات بانک کارآفرین در شهر تهران استفاده می‌کنند. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود 384 نفر تعیین گردید و روش نمونه گیری از نوع خوشه ای تصادفی می‌باشد. داده‌های تحقیق با روش کتابخانه ای و میدانی گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها طبق نظر اساتید محترم راهنما و مشاور مورد تأیید قرار گرفته و برای تعیین پایایی، آلفای کرونباخ برای هوش رقابتی 94/0، بازاریابی رابطه مند استراتژیک 95/0 و برای وفاداری 94/0 بدست آمد. داده‌های پژوهش به کمک نرم افزار لیزرل و با استفاده از آزمون‌های آماری، توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که مولفه‌های هوش رقابتی شامل آگاهی از وضعیت بازار، آگاهی از وضعیت رقبا و آگاهی راهبردی- اجتماعی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد ولی مولفه آگاهی از فناوری- تاکتیکی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری ندارد. به علاوه نتایج نشان می‌دهد که منحصر به فرد بودن، هزینه تغییر نام تجاری، رضایت از کارآیی، اعتماد، ارتباط تصویری و احساس لذت از مولفه‌های بازاریابی رابطه مند استرتژیک با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارند در حالیکه مولفه‌های رضایت عاطفی و امتیاز با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری ندارد. Manuscript profile