• Home
  • Fereshteh Assadollahian

    List of Articles Fereshteh Assadollahian


  • Article

    1 - ارزیابی مولفه های BIS با استفاده از منطق فازی و شبکه عصبی
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 1396
    در پژوهش حاضر به بررسی میزان سیستم هوش تجاری یک مجموعه شرکتها با مدیریت مشترک پرداخته میشود. در این پژوهش 126 نفر که شامل افرادی با تحصیلات بالای دیپلم بودند بعنوان نمونه به پاسخگویی به سوالات پرسشنامه پرداختند. از روش FAHP برای اندازه گیری شاخص سیستم هوش تجاری در شرکت More
    در پژوهش حاضر به بررسی میزان سیستم هوش تجاری یک مجموعه شرکتها با مدیریت مشترک پرداخته میشود. در این پژوهش 126 نفر که شامل افرادی با تحصیلات بالای دیپلم بودند بعنوان نمونه به پاسخگویی به سوالات پرسشنامه پرداختند. از روش FAHP برای اندازه گیری شاخص سیستم هوش تجاری در شرکت استفاده شد. پس از آن از روش FTOPSIS به بررسی سیستم هوش تجاری پرداخته شد. در نهایت با استفاده از شبکه عصبی به پیش بینی نظرات افراد جدید الورود به شرکت در مورد سیستم هوش تجاری پرداخته شد. نتیجه بدست آمده از FAHP نشان داد که عملیات ساخت و ساز سیستم با وزن 307/0 بیشترین وزن را بدست آورده، رضایت کاربر از سیستم با وزن 286/0 در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تاثیرات داخلی و نفوذ خارجی بترتیب با وزنهای 252/0 و 174/0 در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. نتیجه بدست آمده از FTOPSIS نشان داد که نفوذ خارجی با وزن 006158/0 بیشترین وزن را بدست آورده، رضایت کاربر از سیستم با وزن 006078/0 در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تاثیرات داخلی و عملیات ساخت و ساز سیستم بترتیب با وزنهای 005888/0 و 00587/0 در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. در انتها بوسیله شبکه عصبی توانستیم در سطح اطمینان بالای 90 درصد به پیش بینی نظرات افراد جدید الورود به شرکت بپردازیم زیرا منحنی ROC به سرعت به سمت 1 گرایش پیدا میکرد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر بهبود عملکرد تولید با هدف ارتقاء سطح رضایت مشتری
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 1397
    با توجه به اهمیت کیفیت در سازمان ها و توجه بیش از پیش به آن در سازمان ‌های امروزی، راه‌ ها و ابزار های گوناگونی برای رسیدن به آن ارائه و پیشنهاد شده است. امروزه مدیریت کیفیت جامع با توجه به دید جامعی که به مسائل سازمان دارد توانایی کنترل خدمات و محصولات و حتی فرآیند فرو More
    با توجه به اهمیت کیفیت در سازمان ها و توجه بیش از پیش به آن در سازمان ‌های امروزی، راه‌ ها و ابزار های گوناگونی برای رسیدن به آن ارائه و پیشنهاد شده است. امروزه مدیریت کیفیت جامع با توجه به دید جامعی که به مسائل سازمان دارد توانایی کنترل خدمات و محصولات و حتی فرآیند فروش را خواهد داشت. هم چنین مدیریت کیفیت جامع بار ها توسط محققان گوناگون بر عملکرد سازمان آزمایش و تائید شده است. این پژوهش با هدف تأثیر مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید در جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان در شرکت شیشه مظروف انجام شده‎ است. جامعه‎ آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، کارمندان شرکت شیشه مظروف و مشتریان آن‌ ها بوده است که از این بین 187 نفر، شامل 117 نفر از مشتریان و 70 نفر از مدیران و کارمندان به عنوان نمونه و بر اساس فرمول کوکران تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده این تحقیق پرسش نامه استاندارد به منظور گرد آوری داده‌ های تحقیق که شامل مدیریت کیفیت جامع، عملکرد تولید و رضایت مندی مشتری است می‌ باشد. روایی و پایایی پرسش نامه ‌ها با توجه به بومی سازی آن‌ ها با روش ضریب آلفای کرونباخ تعیین و نهایتا از نرم افزار SPSS21 جهت آزمون فرضیات استفاده گردید. به منظور رسیدن به اهداف تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون، روش مدل تحلیل مسیر و رگرسیون خطی چند گانه توسط نرم افزار SPSS21 استقاده شده است. یافته‌ های تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ ها، حاکی از آن می ‌باشد که مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد تولید تاثیر گذار بوده است و هم چنین عملکرد تولید بر رضایت مندی مشتری تاثیر به سزایی داشته است و عامل احساس مسئولیت از مدیریت کیفیت فراگیر با ضریب بتا (46/0) بیشترین تأثیر را در عملکرد تولید در شرکت شیشه مظروف داشته است Manuscript profile