• Home
  • Jamshid Salehi sadaghyani

    List of Articles Jamshid Salehi sadaghyani


  • Article

    1 - تاثیر مشخصات شرکت ها بر مدیریت مسئولیت اجتماعی در زنجیره تامین آنها؛ مورد مطالعه شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار تهران
    Quarterly Journal of Quantitative Researches in Management , Issue 2 , Year , Summer 1396
    از مفاهیمی است که طی چند دهه اخیرکاربرد زیادی در (CSR) مسئولیت اجتماعی شرکتیادبیات شرکتی و سازمانی داشته و در بین سایر مفاهیم مدیریتی _ اقتصادی، به جایگاه مهمی دست یافته است اما علی رغم توجه گسترده به این موضوع در سطح شرکتی، در سطح زنجیره های تامینچندان مورد بررسی قرار More
    از مفاهیمی است که طی چند دهه اخیرکاربرد زیادی در (CSR) مسئولیت اجتماعی شرکتیادبیات شرکتی و سازمانی داشته و در بین سایر مفاهیم مدیریتی _ اقتصادی، به جایگاه مهمی دست یافته است اما علی رغم توجه گسترده به این موضوع در سطح شرکتی، در سطح زنجیره های تامینچندان مورد بررسی قرار نگرفته است. در تحقیق حاضر با هدف شناسایی مشخصات شرکتهایی که درزمینه مسئولیت اجتماعی در زنجیره تامین خود فعالیت بیشتری انجام داده اند، به مطالعه عملکرددر زنجیره تامین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازیم. در این راستا CSRشناسایی و با استفاده از CSR با بررسی مطالعات قبلی، مشخصات شرکتی تاثیرگذار بر مدیریتابزارهای پرسشنامه و مصاحبه نظرات مدیران شرکتهای موردمطالعه جمع آوری گردید سپس با استفادهاز تحلیل آماری و آزمون فریدمن به بررسی میزان تاثیر و اولویت بندی این مشخصات پرداخته شد. باتوجه به نتایج بدست آمده، شرکتهای بزرگ به مسئولیت اجتماعی در زنجیره تامین توجه بیشتریدارند، همچنین بنا به نتایج حاصل از آزمون فریدمن سطح تبحر، محرکهای مسئولیت و ساماندهیدر زنجیره تامین دارند. CSR مسئولیتهای اجتماعی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر مدیریت Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی میزان تاثیر عوامل موثر بر اجرای استراتژی های منابع انسانی
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    کارآیی و اثر بخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه‌ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد.همسو سازی و پیوند استراتژی ها و مشارکت و همکاری مدیران حوزه های مختلف منابع انسانی با مدیریت ارشد سازمان، توسعه منابع انسانی را به همراه دارد که نیازمند اجرایی ش More
    کارآیی و اثر بخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه‌ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح و مؤثر منابع انسانی بستگی دارد.همسو سازی و پیوند استراتژی ها و مشارکت و همکاری مدیران حوزه های مختلف منابع انسانی با مدیریت ارشد سازمان، توسعه منابع انسانی را به همراه دارد که نیازمند اجرایی شدن برنامه ریزی توسعه منابع انسانی است مساله اصلی در این تحقیق میزان اثر گذاری عواملی است که باعث می شوند شکاف موجود بین تدوین و جاری شدن استراتژی ها از بین برود. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عوامل موثر بر جاری سازی استراتژیهای منابع انسانی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را990 نفر از کارشناسان،کارشناسان ارشد، سرپرستان، مدیران شهرداری های تهران تشکیل داده است در نهایت 277 پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته است. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار smart.PLS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد مقدار شاخص GOF عددی برابر 579/0 به دست می‌آید که شاخصی قوی است و نشان از کیفیت بالای کلی مدل دارد. تمامی متغیرهای شناسایی شده در مدل، معنادار بوده اند و روابط بین متغیرهای درون زا و برون زای مدل نیز معنادار بوده است و متغیرهای در نظر گرفته شده در هر بخش نیز، تاثیر معناداری داشته اند. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی تاثیر ارزش ادراک‌شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه (مطالعه موردی: مشتریان بیمه سامان)
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Summer 1398
    هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ادراک‌ شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. متغیرهای اصلی تحقیق، ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده، رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان شرکت بیمه ساما More
    هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ادراک‌ شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. متغیرهای اصلی تحقیق، ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده، رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان شرکت بیمه سامان هستند. از آنجایی‌که تعداد مشتریان به‌طور دقیق مشخص نیست و اگر هم مشخص شود تعداد آن‌ها از نظر آماری خیلی زیاد ‌می‌باشد، و به علت عدم دسترسی محقق به تمام جامعه، جامعه آماری این تحقیق یک جامعه آماری نامحدود ‌می‌باشد‌‌ که براساس جدول مورگان تعداد نمونه 384 نفر تعیین میشود.. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس می باشد. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی از شاخه مطالعات میدانی است. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید متخصصان و استاد راهنما قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش مدل ساختاری و از نرم افزار SmartPLS و SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. Manuscript profile