• Home
  • Dr.Maghsoud Amiri Moghanjoughi

    List of Articles Dr.Maghsoud Amiri Moghanjoughi


  • Article

    1 - ارائه مدلی جهت حل مسئله انتخاب تأمین‌کنندگان با استفاده از روش تصمیم‌گیری خاکستری و تحلیل ‌عاملی (مورد مطالعه: شرکت سازه گستر سایپا)
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 2 , Year , Autumn 2013
    انتخاب تأمین کننده یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره است. روش تصمیم‌گیری خاکستری یک روش مناسب جهت رتبه‌بندی تأمین‌کنندگان در صورت وجود معیار های کیفی و در یک محیط غیر قطعی است. در این روش با استفاده از مفهوم تئوری خاکستری، متغیر‌های زبانی به اعداد خاکس More
    انتخاب تأمین کننده یک مسئله تصمیم گیری چند معیاره است. روش تصمیم‌گیری خاکستری یک روش مناسب جهت رتبه‌بندی تأمین‌کنندگان در صورت وجود معیار های کیفی و در یک محیط غیر قطعی است. در این روش با استفاده از مفهوم تئوری خاکستری، متغیر‌های زبانی به اعداد خاکستری بازه‌ای تبدیل شده و در روش های تصمیم‌گیری چند معیاره وارد می شوند. اما مسئله مهم در بسیاری از روش های تصمیم گیری چند معیاره، شرط استقلال شاخص‌هاست که در صورت نقض آن نتایج نادرستی حاصل می‌شود. روش پیشنهادی در این تحقیق استفاده از تکنیک تحلیل عاملی جهت تعیین عوامل مستقل و به کارگیری آن ها به جای معیارهای وابسته در روش تصمیم گیری خاکستری است. در روش پشنهادشده، پس از تعیین وزن معیار‌ها و تشکیل ماتریس تصمیم‌گیری خاکستری اولیه، عوامل مستقل با استفاده از تکنیک تحیل عاملی مشخص می‌گردند. وزن هر عامل از میانگین وزن معیارهای مربوط به آن عامل محاسبه می‌شود. درایه‌های ماتریس تصمیم‌گیری خاکستری پس از تحلیل عاملی نیز از میانگین درایه‌های معیار‌های مربوط به هر عامل در ماتریس تصمیم‌گیری اولیه بدست می‌آید. در نهایت تأمین‌کنندگان با استفاده از مفهوم درجه‌ امکان خاکستری رتبه‌بندی می‌شوند. مدل پیشنهادی جهت رتبه‌بندی 5 تأمین‌کننده‌ سیستم صوتی خودرو در شرکت سازه‌گستر سایپا مورد استفاده قرار گرفته است. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی جامعه شناختی عوامل اجتماعی گرایش زنان به جراحی های زیبایی چشم، در منطقه شمیرانات )منطقه 1( تهران در سال 113
    Social Research , Issue 1 , Year , Summer 2015
    چکیده هدف از انجام این تحقیق، بررسی جامعه شناختی عوامل اجتماعی گرایش زنان به جراحی زیبایی چشم می باشد. در این راستا پس از مروری بر تحقیقات گذشته، بیان مسئله و اهمیت و ضرورت تحقیق،از بین زنان منطقه شمیرانات )منطقه 1( نمونه ای به حجم 052 نفر گرفته شد و با تهیه پرسش نام More
    چکیده هدف از انجام این تحقیق، بررسی جامعه شناختی عوامل اجتماعی گرایش زنان به جراحی زیبایی چشم می باشد. در این راستا پس از مروری بر تحقیقات گذشته، بیان مسئله و اهمیت و ضرورت تحقیق،از بین زنان منطقه شمیرانات )منطقه 1( نمونه ای به حجم 052 نفر گرفته شد و با تهیه پرسش نامه و انجام مصاحبه، فرضیههای مورد نظر، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق با بهره گیری از روش پیمایش، نشان می دهد که بین پایگاه اقتصادی-اجتماعی، میل به نوگرایی، تأثیرپذیری از همسر و هم سالان، آرمان یافتن همسر مطلوب، میزان استفاده از رسانه های جمعی و مدیریت بدن و گرایش به جراحی زیبایی چشم رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین تحلیل های صورت گرفته، محقق را به این نتیجه رساند که بین میزان اعتماد به نفس و گرایش به جراحی زیبایی چشم رابطه معناداری وجود ندارد. به علاوه، در این راه برای تکمیل تحقیقات صورت گرفته، از روشهای مطالعه میدانی، اسنادی و تحلیل بروشورهای تبلیغاتی نیز بهره گرفته شده است. در پایان تحقیق، پس از بررسی نتایج حاصل شده، راهکارهایی جهت بهبود تحقیق توسط سایر محققین، ارائه شده است. Manuscript profile