• Home
  • Iman Seyyedi

    List of Articles Iman Seyyedi


  • Article

    1 - اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج
    Social Research , Issue 5 , Year , Winter 2017
    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج در سال 1395 انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آم More
    چکیده پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج در سال 1395 انجام گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرج بود نمونه مورد مطالعه با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) انتخاب شدند. گروه آزمایش طی 8 هفته در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین محتوای درسی به روش سنتی برای کلاس های گروه آزمایش ارائه گردید. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد خودتنظیمی زیمرمن و مارتینز-پونز (1986) انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه ها از طریق نرم افزار SPSS20 در دو بخش توصیفی و استنباطی (تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر) انجام پذیرفت. نتایج تحلیل نشان داد که پس از آموزش تفاوت معناداری در خودتنظیمی تحصیلی با گروه کنترل ایجاد شد. گروه آزمایش بعد از دو ماه پس از آموزش برتری خود را حفظ کردند. نتایج پژوهش، بیانگر تاثیر مثبت استفاده از یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی بود. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارزیابی وضعیت نفوذ آرمانی مدیران در مجتمع‌های آموزشی صالح‌آباد
    Journal of New Approaches in Educational Administration , Issue 1 , Year , Winter 2015
    یکی از ابعاد رهبری تحولی، نفوذ آرمانی می­باشد که رهبر مورد اعتماد و احترام پیروان قرار می­گیرد. فداکاری رهبر و توجه به ارزش­های اخلاقی باعث می­شود که الگوی نقشی برای پیروان باشد. هدف این مقاله ارزیابی وضعیت نفوذ آرمانی مدیران در مجتمع­های آموزشی صالح More
    یکی از ابعاد رهبری تحولی، نفوذ آرمانی می­باشد که رهبر مورد اعتماد و احترام پیروان قرار می­گیرد. فداکاری رهبر و توجه به ارزش­های اخلاقی باعث می­شود که الگوی نقشی برای پیروان باشد. هدف این مقاله ارزیابی وضعیت نفوذ آرمانی مدیران در مجتمع­های آموزشی صالح­آباد در سال تحصیلی 91-1390 بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه­­ی آماری شامل 541 نفر از معلمان دو مقطع ابتدایی و راهنمایی ­می­باشد. از این تعداد 226 نفر به عنوان نمونه، با استفاده از شیوه­ی نمونه­گیری سهمیه­ای انتخاب ­شدند. انتخاب نمونه از جامعه­ی آماری مدیران (23 :N) به شیوه­ی سرشماری صورت گرفت. پرسشنامه­ی محقق­ساخته­ (دارای38 گویه) جهت سنجش نفوذ آرمانی مدیران استفاده شد که توسط معلمان تکمیل گردید و 206 پرسشنامه جمع­آوری و مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می­دهد که میانگین نمره­ی نفوذ آرمانی مدیران مجتمع­های آموزشی صالح­آباد از متوسط ممکن بالاتر است و نفوذ آرمانی مدیران در سطح مطلوبی قرار دارد. Manuscript profile