• Home
  • محمد مکوندی

    List of Articles محمد مکوندی


  • Article

    1 - آسیب شناسی شیوه مستندسازی دانش فنی کارکنان و مدیران شرکت های تولیدی منطقه آزاد اروند
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2020
    دانش کارکنان، مهمترین سرمایه شرکت به شمار می آید که حفظ و انتقال این دانش در قالب مستندسازی، یک ضرورت است. بر این اساس مطالعه حاضر به بررسی روشها و چگونگی مستندسازی دانش فنی کارکنان و مدیران شرکت های تولیدی منطقه آزاد اروند می پردازد. این پژوهش از انواع پژوهش توسعه ای ک More
    دانش کارکنان، مهمترین سرمایه شرکت به شمار می آید که حفظ و انتقال این دانش در قالب مستندسازی، یک ضرورت است. بر این اساس مطالعه حاضر به بررسی روشها و چگونگی مستندسازی دانش فنی کارکنان و مدیران شرکت های تولیدی منطقه آزاد اروند می پردازد. این پژوهش از انواع پژوهش توسعه ای کاربردی است که با رویکرد کیفی که به روش تحلیل مضمون صورت گرفته است. ابزار به کار گرفته شده، مصاحبه نیمه ساختاریافته است و جامعه مورد مطالعه، کارکنان و مدیران شرکت های تولیدی منطقه آزاد اروند بودند که 60 نفر(30 مدیر عامل و 30 کارمند) به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند.یافته ها نشان داد دانشی که در شرکتهای تولیدی جریان دارد ترکیبی از دانش چرایی، چه چیزی، چه کسی و چگونگی است که سهم بیشتری از این دانشها از نظر ماهیت، دانش ضمنی است که در اسناد شرکتها منعکس نمی شود. تجربیات، جزئیات فنی، روش کار، تحلیل ها و اشتباهات حین کار مستند نمی شوند و صرفاً کلیات و نتایج در قالب اسناد منتقل می شود. مسائل و مشکلات مستندسازی را می توان در قالب سه نوع موانع فنی، موانع انسانی و موانع اداری واحد مستندسازی طبقه بندی نمود. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی روابط متقابل شهروندان و سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها و عوامل تأثیرگذار برآن (مطالعه موردی: پایانه‌های غرب وجنوب شهر تهران)
    , Issue 2 , Year , Summer 1394
         افزایش جمعیت و رشد روز افزون آن در شهرها مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی از مهمترین این مشکلات است.یکی از راهکار‌های موثر در کاهش این مشکلات استفاده از حمل و نقل عمومی است. سازمان پایانه‌ها وپارک سو More
         افزایش جمعیت و رشد روز افزون آن در شهرها مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی از مهمترین این مشکلات است.یکی از راهکار‌های موثر در کاهش این مشکلات استفاده از حمل و نقل عمومی است. سازمان پایانه‌ها وپارک سوارها به عنوان سازمان مسئول در ساخت وبهره برداری ومدیریت پایانه‌ها در استفاده شهروندان، ازاین خدمات می تواند نقش مهمی ایفا نماید.رعایت حقوق شهروندان وبالا بردن کیفیت خدمات رسانی توسط این سازمان باعث تشویق شهروندان به استفاده از خدمات این سازمان خواهد شد.مقاله حاضر به بررسی روابط حقوقی متقابل شهروندان وسازمانپایانه‌هاوپارک سوارها در شهر تهران می‌پردازد.روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده، اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و برای تحلیل داده‌ها ازآزمون‌های رگرسیون وT تست در نرم افزارspssاستفاده شده است. منطقه مورد مطالعه پایانه‌های جنوب وغرب شهر تهران می‌باشند،یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که شهروندان حقوق سازمان رارعایت می‌کنند اما سازمان در انجام وظایف خود، حقوق شهروندان رارعایت نکرده است و در مجموعسطح آگاهی‌های عمومی شهروندان از حقوق وتکالیف شهروندی در قبال سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها در سطح نرمال قرار داردوبین میزان آگاهی شهروندان با متغیر وابسته تحصیلات رابطه معنا دار و مثبتی وجود دارد هر چه میزان تحصیلات بالاتر می‌رود میزان آگاهی نیز به همان نسبت بالا می‌رودبین سن و آگاهی رابطه وجود ندارد.درنهایت برای افزایش آگاهی های عمومی شهروندان از قوانین ومقررات وحقوق و تکالیف خود در قبال سازمان پایانه‌ها وپارک سوارها مواردی پیشنهاد گردید. Manuscript profile