• Home
  • سید محمد رضا حسینی

    List of Articles سید محمد رضا حسینی


  • Article

    1 - طراحی الگوی شهرداری کارآفرین با محوریت آموزش گردشگری و نقش میانجی سرمایه اجتماعی
    Educational Leadership & administration , Issue 2 , Year , Summer 1399
    هدف کلی این پژوهش، طراحی الگوی شهرداری کارآفرین با محوریت آموزش گردشگری (مولفه های اقتصادی، اجتماعی و زیست ‌محیطی) و نقش میانجی سرمایه اجتماعی بود. روش پژوهش توصیفی ازنوع همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان شهرداری گرگان به تعداد 400 نفر بود More
    هدف کلی این پژوهش، طراحی الگوی شهرداری کارآفرین با محوریت آموزش گردشگری (مولفه های اقتصادی، اجتماعی و زیست ‌محیطی) و نقش میانجی سرمایه اجتماعی بود. روش پژوهش توصیفی ازنوع همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان شهرداری گرگان به تعداد 400 نفر بود که با استفاده از جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان، تعداد 196 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش از روش کتابخانه ای و روش میدانی برای گردآوری اطلاعات استفاده ‌شده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ محقق ساخته شهرداری کارآفرین (8 سؤال)، سرمایه اجتماعی (6 سؤال) و توسعه آموزش گردشگری (15 سؤال) بوده است. جهت بررسی روایی پرسشنامه ها از روش روایی محتوایی استفاده ‌شده است. در روایی محتوایی از نظرات اساتید و خبرگان سازمان شهرداری و میراث فرهنگی استفاده شد و پس از جرح و تعدیل پرسشنامه نهایی تهیه گردید. پایایی پرسشنامه‌ از طریق آزمون آلفای کرونباخ با میزان 862/. مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه‌ و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از نرم افزار smart pls استفاده گردید. نتایج نشان داد که شهرداری کارآفرین بر آموزش گردشگری تأثیرگذار است و همچنین شهرداری کارآفرین بر سرمایه اجتماعی تأثیرگذار است. لذا الگوی شهـرداری کارآفرین می تواند راه را برای گسترش توسعه آموزش گردشگری و به تبع آن افزایش مشارکت ازطریق توسعه سرمایه اجتماعی فراهم سازد. Manuscript profile

  • Article

    2 - Determinants of Opportunity Recognition in the Pattern of Agricultural Tech Startups in Northern Provinces of Iran
    International Journal Of Agricultural Science, Research And Technology In Extension And Education Systems , Issue 2 , Year , Spring 2019
    Today, the role of start-ups in the new approach to the modern economy has received much attention. The purpose of this study was to present a model for identifying entrepreneurial opportunities for technology start-ups in agriculture in Northern Provinces of Iran. The More
    Today, the role of start-ups in the new approach to the modern economy has received much attention. The purpose of this study was to present a model for identifying entrepreneurial opportunities for technology start-ups in agriculture in Northern Provinces of Iran. The statistical population consisted of 318 founders and executives of tech start-ups. Using stratified random sampling method, 130 samples were selected. The data collection tools in this section included a researcher-made questionnaire containing a set of identified markers for effective factors in identifying opportunities. The face and content validity of the questionnaire was confirmed by experts' opinions and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha (0.958). The dominant statistical method was structural equation modeling using partial least squares method implemented with Smart PLS software. The results showed that in the process of opportunity recognition, individual capability and previous knowledge on social network and social network on entrepreneurship ecosystem as well as entrepreneurship ecosystem have positive effect on opportunity recognition performance and on opportunity recognition performance on opportunity development, But the impact of prior knowledge and individual capability on the entrepreneurial ecosystem and the impact of the entrepreneurial ecosystem on opportunity development were not confirmed. According to the results, a model has been presented to identify the entrepreneurial opportunity of tech start-ups in agriculture. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی الگوی کارآفرینی‌ گردشگری ورزشی‌- تفریحی با رویکرد ساختاری تفسیری
    Management and organizational behavior in sports , Issue 1 , Year , Summer 2022
    هدف: پژوهش حاضر به دنبال طراحی الگوی کارآفرینی‌ گردشگری ورزشی‌- تفریحی با رویکرد ساختاری- تفسیری در شمال کشور بوده است. روش شناسی: از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. برای این منظور در گام اول عناصر تشکیل دهنده الگوی ‌توسعه‌ کارآف More
    هدف: پژوهش حاضر به دنبال طراحی الگوی کارآفرینی‌ گردشگری ورزشی‌- تفریحی با رویکرد ساختاری- تفسیری در شمال کشور بوده است. روش شناسی: از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. برای این منظور در گام اول عناصر تشکیل دهنده الگوی ‌توسعه‌ کارآفرینی‌ گردشگری ورزشی‌- تفریحی از ادبیات نظری (به روش مرور نظامند) شناسایی شد. خروجی این مرحله شناسایی 88 عامل فرعی در قالب 7 عامل اصلی با روش دلفی بود. در گام بعدی به منظور برقراری ارتباط و توالی بین عوامل و ارائه مدل ساختاری شان از روش مدل سازی ساختاری تفسیری با نرم افزار اکسل بهره گرفته شد. یافته ها: نتایج تحقیق بیانگر آن است که عوامل( فرهنگی، اجتماعی و بازاریابی) در سطح یک و عوامل( اقتصادی، ساختار ورزش، مدیریتی و اجرایی ، فرصتهای کارآفرینانه) در سطح دو قرار دارند. نتیجه گیری: در نهایت می توان گفت زیربنای الگوی کارآفرینی گردشگری ورزشی- تفریحی، عوامل( اقتصادی، ساختار ورزش، مدیریتی و اجرایی ، فرصتهای کارآفرینانه) می باشند. Manuscript profile

  • Article

    4 - تدوین مدل کمی کوبانکینگ در ادغام بانکها و موسسات با رویکرد بازاریابی
    Financial Engineering and Portfolio Management , Issue 2 , Year , Summer 2021
    کسب و کارها مدام در حال تغییر می‌باشند و تغییرات نیز بگونه‌ای گسترده و غیرقابل پیش‌بینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه‌گذاری مدلهای جدیدی می‌باشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا More
    کسب و کارها مدام در حال تغییر می‌باشند و تغییرات نیز بگونه‌ای گسترده و غیرقابل پیش‌بینی است، هر روز شاهد ایجاد و یا ادغام انواع کسب و کارها براساس پایه‌گذاری مدلهای جدیدی می‌باشیم، سیستم بانکی نیز از این امر مستثنی نبوده و خود را با مدلهای موجود گوناگون منطبق نموده، تا حضور خود را تثبیت نماید. در این مطالعه، محقق الگویی بر مبنای اصول بازاریابی مبتنی بر همکاری در هنگام ادغام بین بانکها را طراحی و روش تحقیق بصورت تلفیقی انجام شده است. در مرحله کمی الگوی مفهومی پیشنهادی اولیه مبتنی بر متغیرهای علی بالغ بر 23 متغیر مشتمل بر موضوع کوبانکینگ و در شش بعد و 16 مولفه طراحی گردید. در مرحله دوم(کمی) پرسشنامه ای مشتمل بر 67 سوال طراحی،که روایی آن از طریق خبرگان بانکی و دانشگاهی و پایایی آن نیز با استفاده از نرم-افزار معادلات ساختاری با میانگین 75% مورد تایید قرار گرفت. همچنین روابط بین متغیرها با استفاده از روش معادلات ساختاری در دو بخش شامل برازش مدل (بررسی مدلهای اندازه‌گیری- بررسی مدل ساختاری و مدل کلی) و نیز آزمون فرضیه‌ها انجام و مدل نهایی تحقیق پس از حذف 6 متغیر در قالب (یک مفهوم- شش بعد و ده مولفه) تدوین گردید. Manuscript profile