• Home
  • یگانه چاربند

    List of Articles یگانه چاربند


  • Article

    1 - بهبود عملکرد سازمان از طریق زنجیره ارزش و تسهیم دانش
    Biannual Journal of Value Chain Management , Issue 1 , Year , Autumn 2016
    امروزه با گسترش وتوسعه دانش درسازمان‌ها، مدیریت اثربخشدانش در راستای اهداف سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. از این رو، دانشمهمترینمزیت رقابتی سازمان ‌ها در عصر حاضرمحسوب می‌شود. اینامرباعثشدهاستدر محیطرقابتیوپویایامروز ،بهره ‌گیری از روش‌ هایی جهت کسب، ذخیره ‌س More
    امروزه با گسترش وتوسعه دانش درسازمان‌ها، مدیریت اثربخشدانش در راستای اهداف سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. از این رو، دانشمهمترینمزیت رقابتی سازمان ‌ها در عصر حاضرمحسوب می‌شود. اینامرباعثشدهاستدر محیطرقابتیوپویایامروز ،بهره ‌گیری از روش‌ هایی جهت کسب، ذخیره ‌سازی و بگارگیری دانش در کانون توجه مدیران و سازمان ‌ها قرار گیرد. ایجادزیرساختار هایمدیریتدانشبرایکنترلونظارتهرچهبهتربردانش و عملکرد دسازمانیبسیارمهمقلمداد می‌ شود. تعهدورهبریمدیریتارشد، تسهیم دانش و مشتری‌ مداری می‌ توانندنقشبسزاییدرایجادشاخص‌ های انگیزشیبرایکارکنانسازمانداشته باشند .از طرفی، در طی چند سال اخیر در نظریه‌ ها و پژوهش‌ هایمختلفی،مدیریتزنجیرهارزشبهعنوانیکسازهاصلی مرتبطباعملکردسازمانیمطرح شده‌ است. لذا در این مقاله به بررسی تاثیر تسهیم دانش بر زنجیره ارزش در جهت بهبود عملکرد سازمان‌ ها پرداخته شده ‌است. جامعه آماری در این پژوهش سازمان کل گمرک آذربایجان ‌شرقی در نظر گرفته شده ‌است و برای تجزیه و تحلیل داده ‌ها از نرم‌ افزار SMART PLS 2.0 استفاده شده ‌است. نتایج حاصل نشان می ‌دهد که تعهد و رهبری مدیریت ارشد، مشتری‌ مداری و تسهیم دانش تاثیر مثبتی بر زنجیره ارزش دارد که موجب بهبود عملکرد سازمانی می ‌شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی و ارائه راهکارهای بهره گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدایی
    Biannual Journal of Value Chain Management , Issue 1 , Year , Autumn 2019
    تکنولوژی‌های نوین در برنامه‌های نظام آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی دارد که می‌تواند تحول کیفی اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و درنتیجه اثربخشی آموزش‌وپرورش را به دنبال داشته باشد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکارهای بهره‌گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدای More
    تکنولوژی‌های نوین در برنامه‌های نظام آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی دارد که می‌تواند تحول کیفی اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها، شیوه‌ها و درنتیجه اثربخشی آموزش‌وپرورش را به دنبال داشته باشد. هدف کلی پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکارهای بهره‌گیری مطلوب از فناوری‌های جدید در دوره ابتدایی است. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران، معلمان مدارس ابتدایی و دانش آموزان پایه ششم مدارس شهرستان سلماس تشکیل می‌دهد. بدین منظور نمونه‌ای شامل (70) مدیر، معلم و (300) دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه مجزا که یکی از آن‌ها برای مدیران و معلمان و یکی دیگر برای دانش آموزان استفاده شد. رواییپرسشنامه‌هابراساسنظر متخصصان تائید گردید. پرسشنامه‌هاوضعیتاستفادهاز فناوری‌هاینوینآموزشی، میزان آشنایی با رایانه وموانعاستفادهازتکنولوژی‌هاینوینآموزشیرا مورد آزمون قراردادند. داده‌هابااستفادهازشاخص‌هایتوصیفیوآزمون تحلیل عاملی، فریدمن وموردتجزیه‌ و تحلیلقرارگرفت.نتایجنشاندادکهمیزانبرخورداریواستفادهازتکنولوژی‌هاینوینآموزشی در مدیران در حد مطلوب ولیدردانش آموزان و معلمان در حد متوسط و رو به پایینمی‌باشد اما از انگیزه و علاقه بالایی برای استفاده از فناوری‌های نوین برخوردار بودند. همچنیننتایجپژوهشحاضرنشاندادکهمهم‌ترینمانعاستفادهازفناوری‌هاینوینآموزشیازدیدگاهمعلمان، مدیران و دانش آموزان، آموزش‌های ناکافی جهت استفاده از وسایل کمک‌آموزشی و اینترنت است و در رتبه‌های بعدی به ترتیب موانعاقتصادی، فرهنگی و زیر ساختاریقرار دارد. Manuscript profile