• Home
  • رضا نصرالهی سعیدلو

    List of Articles رضا نصرالهی سعیدلو


  • Article

    1 - طراحی زنجیره تامین سبز حلقه بسته در شرایط رقابتی بودن تقاضا و قیمت گذاری محصولات به صورت همزمان با استفاده از الگوریتم جهش قورباغه
    Biannual Journal of Value Chain Management , Upcoming Articles
    در این پژوهش پس از بررسی دقیق و تفصیلی تحقیقات گذشته در حوزه زنجیره تامین، شکاف تحقیق و نوآوری آن مشخص شد. نوآوری تحقیق شامل در نظر گرفتن رفتار تقاضا به عنوان تابعی از قیمت محصولات در شرایط رقابتی بوده و بر اساس آن هدف توسعه یک مدل ریاضی جهت طراحی یک زنجیره تامین حلقه ب More
    در این پژوهش پس از بررسی دقیق و تفصیلی تحقیقات گذشته در حوزه زنجیره تامین، شکاف تحقیق و نوآوری آن مشخص شد. نوآوری تحقیق شامل در نظر گرفتن رفتار تقاضا به عنوان تابعی از قیمت محصولات در شرایط رقابتی بوده و بر اساس آن هدف توسعه یک مدل ریاضی جهت طراحی یک زنجیره تامین حلقه بسته در شرایط رقابتی بوده است. در چنین زنجیره‌ای قیمت یک عامل اساسی است که می‌تواند مقدار تقاضا را تعیین کند و به تبع آن ساختار زنجیره را تغییر دهد. به همین منظور در فصل سوم ابتدا یک تابع بین مقدار تقاضا و نیز قیمت محصولات ارائه شد. سپس با تکمیل مفروضات تحقیق، مدل ریاضی دوهدفه تحقیق ارائه شد. هدف اول کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد زنجیره است. به عبارت دیگر هدف اول به دنبال بیشینه‌سازی سود زنجیره تامین است. در هدف دوم تمرکز بر روی سهم بازار است و با افزایش مطلوبیت مراکز فروش، به دنبال بیشینه‌سازی سهم بازار هستیم.با ارائه چنین مدلی لازم است تکنیک های دستیابی به چند هدف برای آن ارائه شود. در همین راستا الگوریتم SFLA جهت حل این مدل ریاضی تشریح گردید. این روش یک الگوریتم فراابتکاری جدید می باشد که بر اساس رفتار قورباغه ها عمل می کند.برای این منظور ابتدا با حل مدل به صورت تک‌هدفه، اعتبارسنجی مدل و اثبات درست و منطقی و قابل اعتماد بودن نتایج انجام گردید. سپس با توجه به نبود دیتای مقایسه ای که دقیقا مطابق مدل این تحقیق باشد، مثال‌های نمونه از توزیع‌های آماری تولید گردیده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی زنجیره تأمین سبز حلقه بسته در شرایط رقابتی بودن تقاضا و قیمت گذاری محصولات به صورت همزمان با استفاده از الگوریتم جهش قورباغه
    Biannual Journal of Value Chain Management , Issue 1 , Year , Winter 2020
    در این پژوهش پس از بررسی دقیق و تفصیلی تحقیقات گذشته در حوزه زنجیره تأمین، شکاف تحقیق و نوآوری آن مشخص شد. نوآوری تحقیق شامل در نظر گرفتن رفتار تقاضا به عنوان تابعی از قیمت محصولات در شرایط رقابتی بوده و بر اساس آن هدف توسعه یک مدل ریاضی جهت طراحی یک زنجیره تأمین حلقه ب More
    در این پژوهش پس از بررسی دقیق و تفصیلی تحقیقات گذشته در حوزه زنجیره تأمین، شکاف تحقیق و نوآوری آن مشخص شد. نوآوری تحقیق شامل در نظر گرفتن رفتار تقاضا به عنوان تابعی از قیمت محصولات در شرایط رقابتی بوده و بر اساس آن هدف توسعه یک مدل ریاضی جهت طراحی یک زنجیره تأمین حلقه بسته در شرایط رقابتی بوده است. در چنین زنجیره ای قیمت یک عامل اساسی است که می تواند مقدار تقاضا را تعیین کند و به تبع آن ساختار زنجیره را تغییر دهد. به همین منظور ابتدا یک تابع بین مقدار تقاضا و نیز قیمت محصولات ارائه شد. سپس با تکمیل مفروضات تحقیق، مدل ریاضی دوهدفه تحقیق ارائه شد. هدف اول کاهش هزینه ها و افزایش درآمد زنجیره است. به عبارت دیگر هدف اول به دنبال بیشینه سازی سود زنجیره تأمین است. در هدف دوم تمرکز بر روی سهم بازار است و با افزایش مطلوبیت مراکز فروش، به دنبال بیشینه سازی سهم بازار هستیم. با ارائه چنین مدلی لازم است تکنیک‌های دستیابی به چند هدف برای آن ارائه شود. در همین راستا الگوریتم SFLA جهت حل این مدل ریاضی تشریح گردید. این روش یک الگوریتم فراابتکاری جدید می‌باشد که بر اساس رفتار قورباغه‌ها عمل می‌کند. برای این منظور ابتدا با حل مدل به صورت تک هدفه، اعتبارسنجی مدل و اثبات درست و منطقی و قابل اعتماد بودن نتایج انجام گردید. سپس با توجه به نبود دیتای مقایسه‌ای که دقیقاً مطابق مدل این تحقیق باشد، مثال های نمونه از توزیع‌های آماری تولید گردیده است. Manuscript profile

  • Article

    3 - مدل مسیری بهره‌وری صادراتی از طریق استراتژی‌های ورود به بازارهای جدید بر اساس دیدگاه مبتنی بر منابع
    Biannual Journal of Value Chain Management , Issue 1 , Year , Autumn 2019
    تأمین و تخصیص منابع لازم از طرف مدیران به فعالیت های صادراتی کمک قابل توجهی برای برنامه ریزی های صادراتی شرکت ها می کند. صادرات سودآوری را افزایش داده منجر به بهبود بهره وری گردیده و زمینه اشتغال را برای جامعه به ارمغان می آورد. بنابراین لازم است تا به منابع داخلی و مح More
    تأمین و تخصیص منابع لازم از طرف مدیران به فعالیت های صادراتی کمک قابل توجهی برای برنامه ریزی های صادراتی شرکت ها می کند. صادرات سودآوری را افزایش داده منجر به بهبود بهره وری گردیده و زمینه اشتغال را برای جامعه به ارمغان می آورد. بنابراین لازم است تا به منابع داخلی و محیطی در امر توسعه صادرات توجه جدی شود. بر همین اساس نیز هدف این مقاله تدوین مدل مسیری بهره وری صادراتی از طریق استراتژی های ورود به بازارهای جدید بر اساس دیدگاه مبتنی بر منابع بوده است. این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و بر اساس روش انجام کار توصیفی بوده است. نمونه آماری تحقیق مشتمل بر 143 شرکت تعیین گردیده است. به منظور جمع آوری داده ها در این تحقیق از پرسشنامه و اسناد و مدارک شرکت ها استفاده شده است. پرسشنامه های تدوین شده بعد از اطمینان از روایی و پایایی آن در بین جامعه آماری توزیع گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها نیز در این تحقیق از تحلیل عاملی تأییدی با چرخش واریماکس، ضریب همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که انتخاب استراتژی ورودی بر بهره وری صادراتی شرکت ها تأثیر مثبت و معنی داری داشته است. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که ویژگی های شرکت و محصول، ویژگی های بازار صادرکننده و ویژگی های بازار میزبان می تواند بر استراتژی نفوذ تأثیرگذار باشد. Manuscript profile

  • Article

    4 - طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری
    Journal of Operations Management , Issue 4 , Year , Winter 2022
    چکیدهخرید گروهی آنلاین تبدیل به یک کانال فروش مهم و سریع برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات شده است، با این حال تحقیقات انجام شده به طور کامل به بررسی انگیزه های مختلف مشتریان در خرید گروهی آنلاین توجه نداشته اند. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انگیزه های مصرف ک More
    چکیدهخرید گروهی آنلاین تبدیل به یک کانال فروش مهم و سریع برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات شده است، با این حال تحقیقات انجام شده به طور کامل به بررسی انگیزه های مختلف مشتریان در خرید گروهی آنلاین توجه نداشته اند. بر همین اساس هدف این تحقیق طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. روش تحقیق توصیفی و نمونه آماری تحقیق در بخش شناسایی انگیزه‌های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین شامل 217 کاربر وبسایت های خرید گروهی بوده است. در بخش دوم برای طراحی الگو و سطح بندی از ده فرد خبره استفاده شده است. به منظور جمع‌آوری داده‌ها از دو پرسشنامه بهره گرفته شده است. پرسشنامه اول برای شناسایی انگیزه های خرید گروهی آنلاین و پرسشنامه دوم به منظور طراحی الگو و سطح‌بندی بر اساس روش مدلسازی ساختاری- تفسیری بوده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل عاملی و ضریب آلفای کرونباخ برای بررسی روایی پرسشنامه، از آزمون t برای شناسایی انگیزه های کاربران برای خرید گروهی آنلاین و برای طراحی الگوی انگیزه های مصرف کننده از مدل سازی ساختاری- تفسیری استفاده شده است. نتایج در بخش شناسایی نشان داد که از مجموع شانزده عامل مستخرج از ادبیات تحقیق، ده عامل به عنوان انگیزه‌های مصرف کننده برای خرید گروهی آنلاین محسوب می گردند. همچنین نتایج روش مدل سازی ساختاری- تفسیری نشان داد که کیفیت وبسایت در سطح هفتم قرار گرفته و به عنوان اساس سیستم محسوب می گردد. Manuscript profile