• Home
  • فواد کوهزادی

    List of Articles فواد کوهزادی


  • Article

    1 - کلان داده و تاثیر آن بر دستیابی صنعت بانکداری ایران به مزیت رقابتی
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 1 , Year , Summer 2022
    چکیدهافزایش حجم و پیچیدگی داده های دیجیتال و نقش آن بعنوان ابزاری برای پشتیبانی از کسب مزیت رقابتی برای بانک ها، نیاز به استفاده از ابزار و تکنیک های نوین در کسب ارزش داده، تحلیل و پردازش آن را افزایش داده است و در این شرایط دسترسی به جریان داده در مبادلات نوین مالی دشو More
    چکیدهافزایش حجم و پیچیدگی داده های دیجیتال و نقش آن بعنوان ابزاری برای پشتیبانی از کسب مزیت رقابتی برای بانک ها، نیاز به استفاده از ابزار و تکنیک های نوین در کسب ارزش داده، تحلیل و پردازش آن را افزایش داده است و در این شرایط دسترسی به جریان داده در مبادلات نوین مالی دشوارتر شده است و این امر ضرورت استفاده مدیران بانکی از راهبرد کلان داده در جهت حل چالش‌های مالی و بهره‌برداری از فرصت‌های پیش رو برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار دوچندان ساخته است. هدف پژوهش حاضر شناسایی اثرات راهبرد کلان داده بر دستیابی به مزیت رقابتی در صنعت بانکداری ایران است و از این رو در پژوهش حاضر تلاش شده تا مدل کلان داده با مدنظر قرار دادن مسائل اخلاقی و حریم شخصی مشتریان و تأثیرات آن‌ها در دستیابی به مزیت رقابتی در صنعت بانکداری ارائه گردد. فرضیه‌های مدل مذکور با استفاده از نظرات نمونه پژوهش، شامل مدیران عامل، مدیران و کارکنان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیران و کارکنان بازاریابی 20 بانک از طریق پرسشنامه مورد ارزیابی قرارگرفته است و نتایج بدست آمده نشان از این دارد که بانک ها با بکارگیری راهبرد کلان داده به کسب مزیت رقابتی دست می‌یابند. بعلاوه، مسائل اخلاقی و حریم شخصی مشتریان بر رابطه راهبرد کلان داده با دستیابی به مزیت رقابتی تأثیر می‌گذارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا به منظور بهبود عملکرد بانکهای دولتی
    Journal of Business Management , Issue 5 , Year , Winter 2023
    هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانک های دولتی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و در آن به بررسی قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانکی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وکارشناسا More
    هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش طراحی مدل قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانک های دولتی می باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و در آن به بررسی قابلیت های بازاریابی برون گرا در بهبود عملکرد بانکی پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وکارشناسان شعب بانک های سپه تشکیل می دهند. در تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آزمون آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی پرسشنامه، آزمون کولوموگروف- اسمیرنوف برای سنجش نرمال بودن توزیع داده ها و آزمون همبستگی برای سنجش فرضیه های تحقیق استفاده گردید. در بررسی اثرات قابلیت های بازاریابی برون گرا بر عملکرد بانکی شعب بانک سپه، هر سه فرضیه با اطمینان 95% و سطح خطای 5% مورد تایید قرار گرفتند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین قابلیت های بازاریابی برون گرا و عملکرد بانکی رابطه معنی داری وجود دارد. بدین معنی که هر اندازه قابلیت های بازاریابی برون گرا در شعب بانکی بهتر باشد شاهد عملکرد بانکی بهتر خواهیم بود.واژگان کلیدی: قابلیت بازاریابی برون گرا، عملکرد بانکی، بانک های دولتی Manuscript profile