• Home
  • علی نورپور

    List of Articles علی نورپور


  • Article

    1 - شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر کارآفرینی اجتماعی (در سازمان های غیر انتفاعی ایران)*
    Social Research , Issue 4 , Year , Winter 2020
    کارآفرینی اجتماعی یک فعالیت کارآفرینانه است که در درون آن یک هدف اجتماعی تعبیه شده است. هدف اصلی این مقاله شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر کارآفرینی اجتماعی در سازمان های غیر انتفاعی کشور است. جامعه آماری اول این پژوهش 100 نفر از مدیران و کارکنان 10 سازمان غیر More
    کارآفرینی اجتماعی یک فعالیت کارآفرینانه است که در درون آن یک هدف اجتماعی تعبیه شده است. هدف اصلی این مقاله شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر کارآفرینی اجتماعی در سازمان های غیر انتفاعی کشور است. جامعه آماری اول این پژوهش 100 نفر از مدیران و کارکنان 10 سازمان غیرانتفاعی برای اثبات فرض اول تحقیق و جامعه آماری دوم نیز شامل 16 نفر از صاحب نظران برای اولویت بندی عوامل تاثیر گذار بر کارآفرینی اجتماعی می باشد. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه استفاده شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه اجرا توصیفی –همبستگی است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل همبستگی کانونی و در ادامه فرآیند تحلیل سلسله مراتب فازی استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که 13 عامل بر کارآفرینی اجتماعی در سازمان های غیر انتفاعی ایران تاثیر دارند که در بین عوامل مذکور، ویژگی ها، ارزش ها و رفتار رهبران استراتژیک و ماموریت چشم انداز محور به ترتیب بیشترین و محیط اجتماعی مناسب و محیط اقتصادی مناسب کمترین نقش را دارا می باشند. Manuscript profile