• Home
  • رئوفه السادات خالقی

    List of Articles رئوفه السادات خالقی


  • Article

    1 - تأثیر آموزش مهارت خودآگاهی برخودناتوان‌سازی تحصیلی و سبک‌های هویت دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه
    Journal of Educational Psychology , Issue 5 , Year , Winter 2017
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت خودآگاهی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و سبک‌های هویت دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان ساری در سال تحصیلی 95-94 انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون ، با دو گروه آزمایش و گواه می باشد. جامعه آماری More
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت خودآگاهی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و سبک‌های هویت دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان ساری در سال تحصیلی 95-94 انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون ، با دو گروه آزمایش و گواه می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان ساری در سال تحصیلی 95-94 تشکیل می‌دهند. نمونه آماری این پژوهش به طور تصادفی با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و در آزمون‌های خودناتوان‌سازی و سبک‌های هویتی مورد پیش آزمون قرار گرفتند. سپس مداخله آموزشی مهارت خودآگاهی برروی دانش‌آموزان گروه آزمایشی انجام شد و پس از آن دانش‌آموزان هر دو گروه مورد پس آزمون قرار گرفتند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه خودناتوان‌سازی جونز و رودوالت (1982) و پرسشنامه سبک هویتی برزونسکی(1992) (ISI) استفاده شد. بعد از تأیید روایی توسط متخصین در این زمینه، پایایی هر یک از پرسشنامه‌ها به ترتیب 85/0 و 81/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم‌افزار SPSS20 انجام شد. یافته‌ها در تحلیل کواریانس به تایید فرضیه اول و عدم تائید فرضیه دوم انجامید. نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های خودآگاهی بر خودناتوان‌سازی تحصیلی تأثیر معناداری دارد، اما بر سبک‌های هویتی تأثیر ندارد. Manuscript profile