• Home
  • طاهره خانجانی

    List of Articles طاهره خانجانی


  • Article

    1 - بررسی میزان آگاهی معلمان علوم دوره ی راهنمایی و دبیران زیست شناسی دوره ی متوسطه از فناوری های نوین غرب مازندران
    Journal of Educational Psychology , Issue 2 , Year , Autumn 2010
    پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی معلمان راهنمایی و دبیران زیست شناسی غرب مازندران از فناوری‌های نوین و از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری معلمان علوم و دبیران زیست می باشد که تمامی 116 نفر معلمان و دبیران شهرهای نوشهر و چالوس و تنکابن به صورت سرشماری مورد More
    پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی معلمان راهنمایی و دبیران زیست شناسی غرب مازندران از فناوری‌های نوین و از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه ی آماری معلمان علوم و دبیران زیست می باشد که تمامی 116 نفر معلمان و دبیران شهرهای نوشهر و چالوس و تنکابن به صورت سرشماری مورد آزمون قرار گرفته‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ی محقق ساخته شامل 37 سؤال با آلفای کرونباخ 0.78، در بخش‌های علوم ‌رایانه، فناوری‌ اطلاعات، فناوری ‌نانو، زیست ‌فناوری، انرژی هسته‌ای و علم سلول‌های بنیادی می‌باشد. داده‌ها از طریق جدول‌های فراوانی و آزمون X²، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که میزان آگاهی معلمان و دبیران از فناوری‌های نوین در حد کم در مقابل تمایل آنها به ارایه ی هر یک از مباحث فوق در برنامه‌درسی، تا حدودی بسیار می باشد. ضمناً میزان آشنایی ایشان با کاربردهای عملی و تجاری فناوری‌های نوین نیز، کم می‌باشد. Manuscript profile