• Home
  • عباس ناصری طاهری

    List of Articles عباس ناصری طاهری


  • Article

    1 - شناسایی عوامل موثر بر جذابیت رسانه‌های مجازی (مورد مطالعه سایتهای خبری)
    Behavioral Studies in Management , Issue 5 , Year , Winter 1396
    این پژوهش به منظور شناسایی عوامل جذابیت رسانه های مجازی در حوزه خبر با استفاده ازروش گراندد تئوری انجام شده است. جامعه آماری به صورت نظری انتخاب و شامل خبرنگاران، اساتید دانشگاه و صاحب نظران در حوزه خبر می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و پیاده سازی مصاحبه ها، کدگذ More
    این پژوهش به منظور شناسایی عوامل جذابیت رسانه های مجازی در حوزه خبر با استفاده ازروش گراندد تئوری انجام شده است. جامعه آماری به صورت نظری انتخاب و شامل خبرنگاران، اساتید دانشگاه و صاحب نظران در حوزه خبر می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و پیاده سازی مصاحبه ها، کدگذاری و خلاصه سازی بوده و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از کدبندی و دسته بندی مقوله ها و تم ها انجام و سپس گزاره های به دست آمده از مصاحبه ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری گزینشی و کدگذاری محوری دسته بندی شده اند. در نهایت با بررسی شرایط علّی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر، راهبردها و پیامدها، مقوله اصلی پژوهش یعنی مؤلفه های جذابیت رسانه خبری مجازی مورد شناسایی قرار گرفت. نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل داده ها، حاکی از این است که در شرایط علّی: مؤلفه‌های جذابیت وب سایت خبری، ارتقاء کیفی رسانه، و فضای مجازی، درعوامل مداخله گر: تناقضات ایدئولوژیک، جناحی بودن رسانه، عدم جهانی شدن، مدیریت ناکارآمد سایت، ضعف تکنیکی و فنی سایت، اخبار کذب و ضد و نقیض، محتوای ضعیف و نامناسب، عدم روزآمدی و مشکلات سازمانی، در شرایط زمینه ای: متغیرهای آموزشی، متغیرهای مربوط به فضای مجازی، متغیرهای مدیریتی، متغیرهای زیرساختی و متغیرهای بین المللی و در مورد راهبردها: استراتژی های مدیریتی، استراتژی های کاربردی، استراتژی های بین المللی، استراتژی های پیشگیرانه و استراتزی های زیرساختی بیشترین فراوانی و اهمیت را به خود اختصاص دادند. همچنین این نتیجه تایید شد که کیفیت محتوا و مطالب سایت خبری بر دیگر عوامل از جمله جذابیتهای بصری الویت دارد. Manuscript profile