Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2022
پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل اثرگذار بر ارتقای برنامههای بالندهسازی حرفهای مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران انجام گرفت. بدین منظور از روش تحقیق آمیخته اکتشافی استفاده شد. بدین صورت که در بخش کیفی به منظور شناسایی عوامل اثرگذار، مصاحبههای نیمه ساختار یافته با 17 نفر ا More
پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل اثرگذار بر ارتقای برنامههای بالندهسازی حرفهای مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران انجام گرفت. بدین منظور از روش تحقیق آمیخته اکتشافی استفاده شد. بدین صورت که در بخش کیفی به منظور شناسایی عوامل اثرگذار، مصاحبههای نیمه ساختار یافته با 17 نفر از خبرگان صنعت و دانشگاه که به طور بالقوه بیشترین اطلاعات را در خصوص بالندگی مدیران داشتند صورت گرفت و با تحلیل اطلاعات به روش کدگذاری، ینتایج به دست آمده به صورت شش عامل اصلی "تناسب نیازها با برنامههای کسب وکار، همسویی برنامهها با راهبردهای صنعت، همگرایی برنامهها با نیازهای مدیران ارشد، استفاده از روشهای نوین، مدیریت فرایند یادگیری و اعتبارسنجی برنامهها" و 27 عامل فرعی مشخص گردید. در بخش کمّی پژوهش، پرسشنامهای محقق ساخته، طراحی شد و بر روی نمونهای متشکل از 56 نفر از مدیران ارشد که با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی انتخاب شده بودند اجرا گردید. روایی محتوایی پرسشنامه توسط چهار نفر از خبرگان تأیید و پایایی پرسشنامه به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه شد که ضریب 876/. بیانگر انسجام سؤالات و عدم پراکندگی معنادار سؤالات است. برای تحلیل دادههای به دست آمده از پرسشنامهها از نرم افزار SPSS24 و روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر نشان داد که متغیرهای موجود در عوامل شناسایی شده، حدود 92 درصد از تغییرات مربوط به عوامل اثرگذار بر برنامههای ارتقای بالنده سازی حرفهای مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران را تشکیل میدهند که بیانگر تأثیرگذاری بالای آنها در طراحی، تدوین و اجرای برنامهها میباشد.
Manuscript profile
Information and Communication Technology in Educational Sciences
,
Issue55,Year,
Spring
2024
پیشرفت سریع فناوریهای اطلاعاتی منجر به ایجاد تغییرات اساسی در راهبردهای آموزشی و استفاده از روشهای جدیدتر مانند سامانههای آموزش الکترونیکی شده و آن را به ابزار تعلیمی مهمی تبدیل کرده است، به طوریکه سازمانها استفاده از این سامانهها را جزو برنامه-های آموزشی خود قرار More
پیشرفت سریع فناوریهای اطلاعاتی منجر به ایجاد تغییرات اساسی در راهبردهای آموزشی و استفاده از روشهای جدیدتر مانند سامانههای آموزش الکترونیکی شده و آن را به ابزار تعلیمی مهمی تبدیل کرده است، به طوریکه سازمانها استفاده از این سامانهها را جزو برنامه-های آموزشی خود قرار دادهاند. پژوهش حاضر درصدد است تا با ارزیابی خدمات سامانه آموزش الکترونیکی شرکت مس ایران به تحلیل نتایج به دست آمده در رضایتمندی کاربران بپردازد. بدین منظور از روش تحقیق توصیفی-همبستگی و از پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از دو روش روایی محتوا و روایی سازه و پایایی پرسشنامه توسط آلفای کرانباخ ارزیابی شد که نتایج بیانگر تأیید پرسشنامه میباشد.جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت بود که در سال های 1401-1400 حداقل یک بار از خدمات سامانه آموزش الکترونیکی استفاده نموده اند. برای بررسی ابعاد متغیرهای پژوهش از آزمون تی استودنت و برای ارزیابی روایی سازه از روش تحلیل عاملی تأییدی و برای آزمون فرضیههای مطرح شده در پژوهش از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که دو متغیر کیفیت فنی سامانه و کیفیت خدمات دهی سامانه آموزش الکترونیکی به همراه ابعاد آن اثرات مثبت و معناداری بر رضایتمندی کاربران داشته است.
Manuscript profile
Journal of Human Capital Empowerment
,
Issue1,Year,
Summer
2020
هدف از این پژوهش، شناسایی و تحلیل موانع اثرگذار در اجرای استراتژیهای آموزشی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میباشد. پژوهش حاضر، از نوع تحقیقات کاربردی است که به روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. در ابتدا بر مبنای مطالعات انجام شده در زمینه اجرای استراتژی و بررسی برنامه More
هدف از این پژوهش، شناسایی و تحلیل موانع اثرگذار در اجرای استراتژیهای آموزشی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میباشد. پژوهش حاضر، از نوع تحقیقات کاربردی است که به روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. در ابتدا بر مبنای مطالعات انجام شده در زمینه اجرای استراتژی و بررسی برنامه کسب وکار و استراتژی منابع انسانی شرکت و مصاحبه با مدیران و استادان صاحب نظر در این حوزه، هشت عامل "مدیریت، ساختار، فرهنگ، عوامل محیطی، منابع انسانی، برنامه راهبردی، منابع سازمانی و مدیریت تغییر" به عنوان عوامل اثرگذار در اجرای استراتژی شناسایی شد که در طراحی سؤالات پرسشنامه برای قابل استناد سازی نتایج تحقیق مفید واقع گردید. برای آزمون پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب 86/. سطح خوبی از پایایی را نشان میدهد. جامعه آماری را 146 نفر از مدیران و کارشناسان مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک و واحدهای تحقیق و توسعه، خرید، فروش و بازاریابی، کیفیت، منابع انسانی، تولید و خدمات فنی شرکت تشکیل می دهد که به واسطه تعداد محدود جامعه آماری، پرسشنامه بین همگی آنها توزیع گردید. برای تحلیل داده ها نیز با کمک نرم افزار SPSSwin18 از روش تحلیل عاملی اکتشافی به عنوان روش متغیر چند متغیره و هم وابسته استفاده شد. نتایج حاصل از یافتههای تحقیق نشان میدهد که متغیرهای موجود در عوامل هشت گانه حدود 88 درصد از تغییرات مربوط به موانع اثرگذار بر اجرای استراتژیهای آموزشی را تشکیل میدهند که نشانگر تأثیرگذاری بالایآنها در اجرای استراتژی ها است.
Manuscript profile
هدف از پژوهش حاضر، ساخت و اعتباریابی پرسشنامه مدل ارتقای بالندگی مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران میباشد. روش پژوهش از نوع کاربردی است که در دو مرحله طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه انجام شده است. برای گردآوری دادههای مورد نیاز جهت طراحی پرسشنامه از مصاحبه نیمه ساختار یافته More
هدف از پژوهش حاضر، ساخت و اعتباریابی پرسشنامه مدل ارتقای بالندگی مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران میباشد. روش پژوهش از نوع کاربردی است که در دو مرحله طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه انجام شده است. برای گردآوری دادههای مورد نیاز جهت طراحی پرسشنامه از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 17 نفر از خبرگان صنعت و دانشگاه استفاده شده است. اعتباریابی پرسشنامه با استفاده از تکنیک ارزیابی خبرگان و به دو روش کیفی و کمّی انجام شد. در روش کیفی و جهت اعتبارسنجی صوری، پرسشنامه در اختیار خبرگان قرار گرفت و نتایج به دست آمده بیانگر آن است که سؤالات طرح شده در پرسشنامه به لحاظ سه شاخص مرتبط بودن، واضح بودن و ساده بودن از وضعیت قابل قبولی برخوردار است. جهت بررسی روایی محتوایی از شاخص نسبت روایی محتوایی ابزار (CVR) استفاده شد. نتایج نشان داد که از مجموع 100 شاخص طراحی شده، 26 شاخص حذف و 74 شاخص باقیمانده در پرسشنامه در 5 بُعد مرتبط با بالندگی فردی، بالندگی سازمانی، بالندگی آموزشی، بالندگی پژوهشی و بالندگی حرفهای تأیید شده است و از قابلیت بکارگیری در ارتقای بالندگی مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران برخوردار میباشد. برای محاسبه پایایی پرسشنامه از ضریب همسانی درونی و برای ارزیابی میزان ثبات در پایایی از روش آزمون-بازآزمون و محاسبه شاخص همبستگی درون خوشهای استفاده شد که نتایج به دست آمده از محاسبه ضریب همسانی درونی (867/0) و شاخص همبستگی درون خوشهای (895/0) بیانگر ثبات پایایی و تکرار پذیری بالای پرسشنامه میباشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications