• Home
  • مهسا تقی پور

    List of Articles مهسا تقی پور


  • Article

    1 - تبیین رابطۀ آزار و اذیت سایبری در رسانه های اجتماعی با سازگاری تحصیلی و تعامل دانش‌آموزان در بستر سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS).
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    پژوهش حاضر ازنوع هدف،کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی بوده است. جامعۀ آماری شامل کلیۀدانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطۀ شهر شیراز به تعداد 5697 نفر بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامۀ تعامل در محیط آموزش الکترونیکی پورجمشیدی و همکاران، سازگاری تحصیلی بیکر و سریاک و پرسشنامۀ ت More
    پژوهش حاضر ازنوع هدف،کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی بوده است. جامعۀ آماری شامل کلیۀدانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطۀ شهر شیراز به تعداد 5697 نفر بود. برای گردآوری داده ها از پرسشنامۀ تعامل در محیط آموزش الکترونیکی پورجمشیدی و همکاران، سازگاری تحصیلی بیکر و سریاک و پرسشنامۀ تجربه قلدری سایبری(CBVEQ) آنتیادو و همکاران استفاده شد. پایایی پرسشنامه به وسیله ضریب آلفای کرونباخ برای سازگاری تحصیلی 81/0، تعامل 73/0و آزار و اذیت سایبری85/0 به دست آمد و روایی محتوایی آن مورد تایید اساتید علوم تربیتی قرار گرفت. نتایج در دو بخش توصیفی و استنباطی(رگرسیون خطی و همبستگی) با استفاده از نرم افزار SPSS25 تحلیل و بررسی شدند. یافته ها نشان داد که بین سازگاری تحصیلی و تعامل دانش آموزان در بستر سیستم مدیریت یادگیری(LMS) رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین آزار و اذیت سایبری در رسانه های اجتماعی با سازگاری تحصیلی(620/0r=-) و تعامل دانش آموزان( 680/0-r=) در بستر سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکیLMS)) رابطۀ منفی معناداری و جود دارد(P=0/000). بنابراین بر اساس نتایج تحلیل رگرسیون خطی؛ سازگاری تحصیلی و تعامل دانش آموزان در بستر سیستم مدیریت یادگیری بر اساس آزار و اذیت سایبری در رسانه‌های اجتماعی قابل پیشبینی است. Manuscript profile