• Home
  • وحید فتاحی

    List of Articles وحید فتاحی


  • Article

    1 - ارایه مدل تاثیر فرهنگ نوآوری و نوآوری در بازاریابی و محصول بر عملکرد بازار در شرکتهای تولیدی قطعات خودرو تبریز
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2023
    هدف این پژوهش مدل ساختاری از تاثیر فرهنگ نوآوری بر عملکرد بازار با نقش میانجی نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول در شرکتهای تولیدی قطعات خودرو تبریز بوده است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 190 از مدیران شرکتهای تولیدی قطعات خودرو تبریز بود. نمونه آم More
    هدف این پژوهش مدل ساختاری از تاثیر فرهنگ نوآوری بر عملکرد بازار با نقش میانجی نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول در شرکتهای تولیدی قطعات خودرو تبریز بوده است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 190 از مدیران شرکتهای تولیدی قطعات خودرو تبریز بود. نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 123 بدست آمد. که بصورت تصادفی ساده انتخاب شد. به منظور جمع‌آوری داده‌ها تحقیق، از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. در این پژوهش برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی محتوا و جهت سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده و روایی و پایایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت. و به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها ضمن استفاده از آمارهای توصیفی، از مدلسازی مسیری ساختاری بر اساس رویکرد حداقل مربعات جزئی بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان می-دهد فرهنگ نوآوری بر عملکرد بازار با نقش میانجی، نوآوری بازاریابی و محصول تأثیر مثبت و معنی-داری دارد. فرهنگ نوآوری بر نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. نوآوری بازاریابی بر نوآوری محصول و عملکر بازار تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تعیین تاثیر هویت حرفه ای بر رضایت شغلی با نقش میانجی درگیری شغلی در بین کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک
    Journal of Operations Management , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    دستیابی به یک هویت حرفه‌ای در کار می‌تواند باعث افزایش انگیزه و مشارکت بالای کارکنان در سازمان شده و در نهایت به رضایت شغلی منتهی گردد. با این وجود با توجه به اینکه نحوه تأثیرگذاری این متغیر در بین کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک مشخص نیست، مطالعه حاضر با هدف بررسی تاث More
    دستیابی به یک هویت حرفه‌ای در کار می‌تواند باعث افزایش انگیزه و مشارکت بالای کارکنان در سازمان شده و در نهایت به رضایت شغلی منتهی گردد. با این وجود با توجه به اینکه نحوه تأثیرگذاری این متغیر در بین کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک مشخص نیست، مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر هویت حرفه ای بر رضایت شغلی با نقش میانجی درگیری شغلی در بین کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک انجام گردید. تحقیق حاضر از نوع کاربردی بوده و جامعه مورد بررسی در این مطالعه شامل کلیه کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک تبریز بودند. تعداد کارکنان برابر 650 نفر بود. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 242 نفر تعیین شد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد وانگ و همکاران(2020) در قالب طیف لیکرت پنج‌تایی بهره گرفته شد. در این تحقیق به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری توصیفی و از مدلسازی مسیری- ساختاری در جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق بهره گرفته شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد هویت حرفه‌ای بر رضایت شغلی و درگیری شغلی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین درگیری شغلی بر رضایت شغلی در بین کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک تأثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که درگیری شغلی به عنوان یک متغیر میانجی در رابطه بین هویت حرفه‌ای و رضایت شغلی قرار دارد. Manuscript profile

  • Article

    3 - تاثیر حسگری بازار و پاسخگویی بازار بر ظرفیت جذب(مورد مطالعه: شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی)
    Journal of Operations Management , Issue 1 , Year , Autumn 2023
    شرکت‌ها به طور قابل توجهی در ظرفیت جذب خود متفاوت هستند. بر همین اساس نیز توجه به ساختار ظرفیت جذب و بررسی تأثیر متغیرهای زمینه‌ای مختلف موثر بر ظرفیت جذب شرکت‌ها در جهت شناخت علت تفاوت در ظرفیت جذب مهم است، مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر حسگری بازار و پاسخگویی بازار بر More
    شرکت‌ها به طور قابل توجهی در ظرفیت جذب خود متفاوت هستند. بر همین اساس نیز توجه به ساختار ظرفیت جذب و بررسی تأثیر متغیرهای زمینه‌ای مختلف موثر بر ظرفیت جذب شرکت‌ها در جهت شناخت علت تفاوت در ظرفیت جذب مهم است، مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر حسگری بازار و پاسخگویی بازار بر ظرفیت جذب در شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی انجام گردید. تحقیق حاضر از نوع کاربردی بوده و جامعه مورد بررسی در این مطالعه شامل کلیه مدیران شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی شهر تبریز می‌باشد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان، حجم نمونه 90 نفر تعیین شده است. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد بهره گرفته شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری توصیفی و از مدلسازی مسیری- ساختاری در جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق بهره گرفته شده است. نتایج بررسی‌ها نشان داد حسگری بازار بر پاسخگویی بازار و ظرفیت جذب در شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. پاسخگویی بازار بر ظرفیت جذب تأثیر مثبت و معنی داری داشته است. همچنین نتایج نشان می‌دهد که پاسخگویی بازار به عنوان یک متغیر میانجی در رابطه بین حسگری بازار و ظرفیت جذب قرار دارد. Manuscript profile