Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2018
پیوستن به سازمان تجارت جهانی، بازار رقابتی بزرگی را پیش روی تولیدکنندگان ایرانی میگشاید که از طریق آن میتوانند توانمندی های خویش را جهانی سازند. بسیاری از صنایع در محیط رقابتی کنونی نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب جهت عضویت در مجامع بین المللی با رویکرد رسیدن ب More
پیوستن به سازمان تجارت جهانی، بازار رقابتی بزرگی را پیش روی تولیدکنندگان ایرانی میگشاید که از طریق آن میتوانند توانمندی های خویش را جهانی سازند. بسیاری از صنایع در محیط رقابتی کنونی نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب جهت عضویت در مجامع بین المللی با رویکرد رسیدن به کلاس جهانی هستند؛ چنانچه کشوری به عضویت سازمان تجارت جهانی که متولی اصلی تجارت آزادانه و تحرک کامل کالاها و خدمات در سطح جهان است درنیاید، عملا قادر به رقابت در بازارهای جهانی نخواهد بود. باتوجه به عضویت اکثریت کشورهای جهان در این سازمان و حجم کلان مبادلات بین کشورهای عضو، نظرات مخالف و موافق بسیاری پیرامون پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و چالش های قبل و بعد از الحاق وجود دارد. براساس نظرکاوی انجام شده چالش های الحاق به این سازمان راهکارهایی برای نحوه مواجهه صنعت خودروسازی با چالشهای پیش رو در راستای پیوستن ایران به سازمان مذکور ارائه شده است. نظر به اهمیت این موضوع هدف اصلی این نوشتار، بکارگیری روش دیمتل برای شناسایی و رتبه بندی چالش ها و ارائه راهکارهای الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی با رویکرد تولید در کلاس جهانی در صنعت خودروسازی ایران با بهره گیری از مدل سه شاخگی است که طی فرایند اجرایی پژوهش، بعداز شناسایی چالش ها، به تعیین روابط شبکه ای و سپس ارائه راهکارها و اولویت بندی آنها خواهیم پرداخت. در پایان مقاله موارد مذکور جمعبندی شده، بحث و مقایسه و نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات تحقیق ارائه شده است.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue2,Year,
Autumn
2017
خوشة صنعتی ترکیب منسجمی از متخصصین، سرمایة مخاطره پذیر، شرکتهای با تکنولوژی برتر و زیرساختهای فیزیکی مناسب است که در مجاورت دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی و در یک محدودة جغرافیایی مشخص با یک مدیریت بازار محور، کالاها و خدمات دانشمحور را تولید میک More
خوشة صنعتی ترکیب منسجمی از متخصصین، سرمایة مخاطره پذیر، شرکتهای با تکنولوژی برتر و زیرساختهای فیزیکی مناسب است که در مجاورت دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی و در یک محدودة جغرافیایی مشخص با یک مدیریت بازار محور، کالاها و خدمات دانشمحور را تولید میکند. در پژوهش حاضر سعی بر آن است که به بررسی مهمترین نقش دانشگاهها و مراکز علمی در توسعة خوشة صنعتی پلیاتیلن کرمانشاه پرداخته شود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل مدیران شرکتهای فعال در خوشة صنعتی و اعضای هیئت علمی رشته های مرتبط به خوشۀ صنعتی پلی اتیلن در دانشگاههای استان کرمانشاه می باشد که کل جامعة آماری به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. همچنین ابزار گردآوری داده ها پرسشنامة محقق ساخته می باشد. تحلیل های آماری بهوسیلة نرم افزارهای SPSSو AMOS انجام گرفت. یافته ها حاکی از آن است که دانشگاهها و مراکز علمی بهواسطة تربیت نیروی کار باکیفیت، تجاریسازی تکنولوژی و ایجاد شرکتهای دانشبنیان در توسعة خوشة صنعتی پلیاتیلن کرمانشاه تأثیرگذار هستند.
Manuscript profile
The Journal of Productivity Management
,
Issue40,Year,
Summer
2017
برنامه ریزی فروش و عملیات[1] امروزه به یک فرایند شناخته شده و پرکاربرد در زنجیرۀ تأمین تبدیل شده است. با این حال تا به امروز، ارزیابی و محاسبه منافع بکارگیری این فرایند مورد غفلت قرارگرفته است. این مقاله، عملکرد فرایند برنامه ریزی فروش و عملیات را از طریق مدل سازی ریاضی More
برنامه ریزی فروش و عملیات[1] امروزه به یک فرایند شناخته شده و پرکاربرد در زنجیرۀ تأمین تبدیل شده است. با این حال تا به امروز، ارزیابی و محاسبه منافع بکارگیری این فرایند مورد غفلت قرارگرفته است. این مقاله، عملکرد فرایند برنامه ریزی فروش و عملیات را از طریق مدل سازی ریاضی مورد ارزیابی قرار می دهد. در این مطالعه، سه مدل برنامه ریزی مختلط اعداد صحیح[2] ارائه شدند که به ترتیب نشان می دهنده: "برنامه ریزی فروش و عملیات کاملاً یکپارچه[3]" که در آن برنامه ریزی فروش، تولید، توزیع و تأمین بصورت متمرکز و یکپارچه انجام می پذیرد؛ "برنامه ریزی فروش و عملیات نسبتاً یکپارچه[4]" که درآن برنامه ریزی فروش و تولید بصورت متمرکز انجام گرفته، درحالی که برنامه ریزی توزیع و تأمین بصورت مجزا در هر سایت انجام می گیرد؛ یک مدل "برنامه ریزی گسسته[5]" که در آن برنامه ریزی فروش به صورت متمرکز انجام شده، در حالی که برنامه ریزی تولید، توزیع و تأمین به صورت مجزا و محلی انجام می گیرد. هرسه مدل مذکور برای یک سیستم تولیدی چندسایتی توسعه داده شده اند که دارای تأمین کنندگان متعدد بوده، محصولات متفاوتی را تولید می کنند و به مشتریان بسیاری سرویس می دهند. در انتها، عملکرد برنامه ریزی فروش و عملیات کاملاً یکپارچه نسبت به دو مدل دیگر، از طریق مقایسه تأثیرات مالی این رویکردها تحت تقاضای ماهانه و قیمت بازار واقعی دریک شرکت تولید صنایع فرمینگ[6] در ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج، بیانگر برتری مدل برنامه ریزی کاملا یکپارچه نسبت به دو مدل دیگر است. [1].Sales and Operations Planning (S&OP) [2].Mixed Integer Programming (MIP) [3].Fully Integrated S&OP (FI-S&OP) [4].Partially Integrated S&OP (PI-S&OP) [5].Decoupled Planning (DP) [6].Forming Industry
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications