• Home
  • امیر عباس خواجه

    List of Articles امیر عباس خواجه


  • Article

    1 - بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی مدیریت کیفیت سخت و نرم)مطالعه موردی‌: شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا)
    Journal of Public Administration Researches & Novel Theories (JPARNT) , Issue 4 , Year , Winter 2023

    عملکرد در کسب و کار یک عامل مهم و ضروری برای بقای سازمانی در محیط پرتلاطم و غیرقابل ‌پیش‌بینی امروزی است، سازمان‌ها نیاز به یک رویکرد مدیریت کیفیت جامع دارند، که با آن رویکرد به سمت عملکرد بهتر پیش بروند. از طرفی با در نظر گرفتن فشار رقابتی حاکم بر باز More

    عملکرد در کسب و کار یک عامل مهم و ضروری برای بقای سازمانی در محیط پرتلاطم و غیرقابل ‌پیش‌بینی امروزی است، سازمان‌ها نیاز به یک رویکرد مدیریت کیفیت جامع دارند، که با آن رویکرد به سمت عملکرد بهتر پیش بروند. از طرفی با در نظر گرفتن فشار رقابتی حاکم بر بازار، اندازه‌گیری عملکرد نوآوری از اهمیت خاصی برخوردار است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد نوآوری با نقش میانجی مدیریت کیفیت سخت و نرم در شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا است. جامعه آماری این پژوهش شامل 600 نفر کارکنان این شرکت است که طبق فرمول کوکران‌، تعداد نمونه آماری 240 نفر بدست آمد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه استاندارد با طیف لیکرت استفاده شده است و پایایی پرسش‌نامه با روش آلفای کرونباخ برای کل پرسش‌نامه مقدار 0.94 به دست آمده است. روایی صوری نیز توسط اساتید تأیید شده است. آزمون فرضیه‌ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و مدل رگرسیونی در نرم‌افزار SPSS انجام شده و تحلیل مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد، که ساختار سازمان بر مدیریت کیفیت سخت و نرم تأثیر منفی دارد و مدیریت کیفیت نرم بر مدیریت کیفیت سخت نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و مدیریت کیفیت نرم و سخت بر عملکرد نوآورانه تاثیر مثبت دارد.

    Manuscript profile