• Home
  • بهزاد کرمی خواه

    List of Articles بهزاد کرمی خواه


  • Article

    1 - تأثیر مدیریت منابع انسانی بر کیفیت خدمات با نقش میانجی مدیریت زنجیره تأمین گردشگری در شرکت توسعه گردشگری ایران
    Applied Research in Sustainable Industry Management , Issue 1 , Year , Spring 2024

    مدیریت مؤثر منابع انسانی موجب افزایش رضایت شغلی افراد و در نهایت ارائه خدمات باکیفیت از سوی سازمان خواهد شد. همچنین مدیریت منابع انسانی بهعنوان پشتیبان و مکانیزمی برای مدیریت تعهدات و تعاملات زنجیره تأمین عمل میکند که سبب موفقیت مدیریت زنجیره تأمین گردشگری میشود. هدف More

    مدیریت مؤثر منابع انسانی موجب افزایش رضایت شغلی افراد و در نهایت ارائه خدمات باکیفیت از سوی سازمان خواهد شد. همچنین مدیریت منابع انسانی بهعنوان پشتیبان و مکانیزمی برای مدیریت تعهدات و تعاملات زنجیره تأمین عمل میکند که سبب موفقیت مدیریت زنجیره تأمین گردشگری میشود. هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین تأثیر مدیریت منابع انسانی بر کیفیت خدمات با نقش میانجی مدیریت زنجیره تأمین گردشگری در شرکت توسعه گردشگری ایران ميباشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی بوده و جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان شرکت توسعه گردشگری ایران تشکیل دادهاند. برای نمونه‌گیری از جامعه مورد مطالعه در این تحقیق از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است که به کمک فرمول کوکران 260 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و پرسشنامه بین آنها توزیع شد. ابزار گردآوری دادهها، شامل پرسشنامه مدیریت منابع انسانی پاپادمتریو و همکاران (2022) با پایایی 835/0، پرسشنامه کیفیت خدمات پاپادمتریو و همکاران (2022) با پایایی 820/0 و پرسشنامه مدیریت زنجیره تأمین گردشگری نگویت و همکاران (2021) با پایایی 926/0 میباشد. برای سنجش روایی پرسشنامه‌ها از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل دادهها، با استفاده از آمار توصیفی به کمک نرم‌افزار SPSSو آمار استنباطی با استفاده از نرم‌افزار LISREL انجام شد. یافتههای تحقیق حاکی از این است که مدیریت منابع انسانی بر کیفیت خدمات با نقش میانجی مدیریت زنجیره تأمین گردشگری در شرکت توسعه گردشگری ایران تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین مدیریت منابع انسانی بر کیفیت خدمات و مدیریت زنجیره تأمین گردشگری به صورت مستقیم نیز تأثیر مثبت و معناداری داشته است. مدیریت زنجیره تأمین گردشگری بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری دارد.

    Manuscript profile