• Home
  • پروانه نظر پور صمصامی

    List of Articles پروانه نظر پور صمصامی


  • Article

    1 - تحلیل عاملی مدل کارآمدی الگوهای رهبری آموزشی در بین مدیران مدارس (مطالعه موردی: مدیران ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان)
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 72 , Year , Autumn 2023
    هدف پژوهش حاضر تحلیل عاملی مدل کارآمدی الگوهای رهبری آموزشی در بین مدیران مدارس (مطالعه موردی: مدیران ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان) بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- کمی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه اساتید، خبرگان، کارشناسان، مدیران و رهبران آموزشی ادا More
    هدف پژوهش حاضر تحلیل عاملی مدل کارآمدی الگوهای رهبری آموزشی در بین مدیران مدارس (مطالعه موردی: مدیران ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان) بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- کمی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه اساتید، خبرگان، کارشناسان، مدیران و رهبران آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجد سلیمان به تعداد 201 نفر بودند. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده و تعداد 130 نفر بعنوان حجم نمونه آماری انتخاب گردید. شیوه نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بر اساس یافته های کیفی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون t تک گروهی برای مقایسه جواب پاسخگویان به هریک از سوالات پژوهش و با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. در بخش بعدی برای اعتباربخشی مدل از روش تحلیل عاملی تائیدی با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری در نرم افزار Smart PLS استفاده شد. یافته ها نشان داد که الگوی کارآمدی الگوهای رهبری آموزشی مدارس با استفاده از نرم افزار PLS آزمون و اعتبار آن تأیید شد. نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول ابعاد الگوی کارآمدی الگوهای رهبری آموزشی نشان داد که تمامی گویه‌ها (مولفه)، دارای بار عاملی مناسبی بر متغیر مکنون مربوط به خود هستند و این بارهای عاملی با توجه به نمره t در سطح 01/0 معنی دار می‌باشند. به عبارتی دیگر، مقدار t متناظر با هر بار عاملی بیشتر از مقدار بحرانی آن یعنی 58/2 در سطح 01/0 است. در نتیجه می‌توان گفت که این سنجه‌ها از دقت لازم برای اندازه گیری سازه‌های مربوط به خود برخوردار هستند. Manuscript profile