• Home
  • عرفانه صادقی نسب

    List of Articles عرفانه صادقی نسب


  • Article

    1 - نگاشت مدل تأثیر ابعاد تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان
    Sport Sciences Quarterly , Upcoming Articles
    هدف کلی پژوهش حاضر نگاشت تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (950 N=). حجم نمونه تعداد 330 نفر More
    هدف کلی پژوهش حاضر نگاشت تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (950 N=). حجم نمونه تعداد 330 نفر با استفاده از فرمول کوکران برآورد گردید. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده . برای گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامه رفتارهای سیاسی سازمانی کاسمار و کارلسن (1997)، پرسشنامه پرستیژ سازمانی سرمد و همکاران(1390) و پرسشنامه تفکر استراتژیک بشیربنائم(1390) استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها به تایید10 نفر از متخصصین قرار گرفت. همچنین پایایی پرسشنامه‌ها از طریق آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه‌های رفتارهای سیاسی سازمانی (87/0a=)، پرستیژ سازمانی (77/0a=) و تفکر استراتژیک (86/0a=) گزارش شد. به منظور انجام محاسبات از نسخه 25 نرم‌افزار SPSS و نسخه 23 نرم‌افزار Amos استفاده گردید. نتایج نشان داد که متغیر رفتارهای سیاسی سازمانی در رابطه بین ابعاد تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان نقش واسطه‌ای ندارد و می‌توان گفت که تفکر استراتژیک به صورت کاملا مستقیم بر پرستیژ سازمانی تاثیرگذار است و رفتار سیاسی نمی‌تواند نقش میانجی را ایفا کند. می‌توان از نتایج به دست آمده این گونه نتیجه گرفت که که اگر در سازمانی رفتار‌های سیاسی وجود نداشته باشد سازمان می‌تواند از نیروها و سرمایه-های که دارد استفاده کند و منجر به اثر بخشی و بهره‌وری در سازمان شود و پرستیژ سازمانی خود را ارتقا دهد و موجب خوشنامی در بین سایر سازمان-ها شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - نگاشت مدل تأثیر ابعاد تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان
    Sport Sciences Quarterly , Issue 4 , Year , Autumn 2020
    هدف کلی پژوهش حاضر نگاشت تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (950 N=). حجم نمونه تعداد 330 نفر More
    هدف کلی پژوهش حاضر نگاشت تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتارهای سیاسی سازمانی در وزارت ورزش و جوانان بود. پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند (950 N=). حجم نمونه تعداد 330 نفر با استفاده از فرمول کوکران برآورد گردید. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده . برای گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامه رفتارهای سیاسی سازمانی کاسمار و کارلسن (1997)، پرسشنامه پرستیژ سازمانی سرمد و همکاران(1390) و پرسشنامه تفکر استراتژیک بشیربنائم(1390) استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها به تایید10 نفر از متخصصین قرار گرفت. همچنین پایایی پرسشنامه‌ها از طریق آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه‌های رفتارهای سیاسی سازمانی (87/0a=)، پرستیژ سازمانی (77/0a=) و تفکر استراتژیک (86/0a=) گزارش شد. به منظور انجام محاسبات از نسخه 25 نرم‌افزار SPSS و نسخه 23 نرم‌افزار Amos استفاده گردید. نتایج نشان داد که متغیر رفتارهای سیاسی سازمانی در رابطه بین ابعاد تفکر استراتژیک بر پرستیژ سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان نقش واسطه‌ای ندارد و می‌توان گفت که تفکر استراتژیک به صورت کاملا مستقیم بر پرستیژ سازمانی تاثیرگذار است و رفتار سیاسی نمی‌تواند نقش میانجی را ایفا کند. می‌توان از نتایج به دست آمده این گونه نتیجه گرفت که که اگر در سازمانی رفتار‌های سیاسی وجود نداشته باشد سازمان می‌تواند از نیروها و سرمایه-های که دارد استفاده کند و منجر به اثر بخشی و بهره‌وری در سازمان شود و پرستیژ سازمانی خود را ارتقا دهد و موجب خوشنامی در بین سایر سازمان-ها شود. Manuscript profile