• Home
  • علی رئیسی نافچی

    List of Articles علی رئیسی نافچی


  • Article

    1 - شناسایی و اولویت‌بندی عوامل آموزشی مؤثر بر رفتار حرفه‌ای کارکنان (مورد مطالعه: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)
    Transformational Human Resources , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    زمینه و هدف: رفتار حرفه‌ای کارکنان در سازمان باعث ارتقاء عملکرد سازمانی می‌شود. یکی از راه‌های ایجاد رفتار حرفه‌ای در کارکنان، ارائه آموزش‌های مؤثر در راستای اهداف سازمانی است. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل آموزشی موثر بر رفتار حرفه‌ای کارکنان فراجا (فرماند More
    زمینه و هدف: رفتار حرفه‌ای کارکنان در سازمان باعث ارتقاء عملکرد سازمانی می‌شود. یکی از راه‌های ایجاد رفتار حرفه‌ای در کارکنان، ارائه آموزش‌های مؤثر در راستای اهداف سازمانی است. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل آموزشی موثر بر رفتار حرفه‌ای کارکنان فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) می باشد. روش بررسی: این مطالعه کیفی، از نوع کاربردی می باشد. برای جمع‌آوری داده‌ها، از نظرات دو نمونه آماری خبرگان به تعداد 15 نفر استفاده شد. خبرگان به صورت هدفمند انتخاب و مصاحبه با آنان تاحد اشباع نظری ادامه یافت. مصاحبه‌های انجام شده با روش تحلیل مضمون، تحلیل و عوامل موثر بر رفتار حرفه‌ای کارکنان فراجا شناسایی شدند. برای اولویت‌بندی این عوامل از تکنیک دیمتل فازی استفاده شد. در این مرحله، 9 نفر از خبرگان در حوزه دانشگاهی و سازمانی، اولویت بندی را انجام دادند. یافته‌ها: یافته ها نشان داد عوامل آموزشی موثر بر رفتار حرفه‌ای کارکنان فراجا، نیازمند کسب مهارت‌های عملیاتی با 29 مؤلفه‌، مهارت‌های رفتاری با 9 مؤلفه‌ و مهارت‌های تخصصی- حرفه‌ای با 29 مؤلفه بود. بررسی نظرات خبرگان نشان داد بعد مهارت‌های عملیاتی، بیشترین قدرت تأثیرگذاری را بر مهارت‌های رفتاری و مهارت‌های تخصصی- حرفه‌ای کارکنان داشته است. نتیجه‌گیری: از آنجایی که آموزش مهارت‌های عملیاتی بر رفتار حرفه‌ای کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است، برنامه های آموزشی در این حیطه باید بیشتر در حوزه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار بگیرد. Manuscript profile