• Home
  • مائده صادقی سعیدآبادی

    List of Articles مائده صادقی سعیدآبادی


  • Article

    1 - بررسی تاثیر گیمیفیکیشن بر انگیزش و یادگیری دانش¬آموزان
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 56 , Year , Summer 2024
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر گیمیفیکیشن بر انگیزش و یادگیری دانش¬آموزان ابتدایی بود. یک مطالعه¬ی نیمه-آزمایشی با طرح پیش¬آزمون – پس¬آزمون با گروه گواه می¬باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش¬آموزان ابتدایی منطقه 11 شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399 می¬باشد که با روش نمو More
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر گیمیفیکیشن بر انگیزش و یادگیری دانش¬آموزان ابتدایی بود. یک مطالعه¬ی نیمه-آزمایشی با طرح پیش¬آزمون – پس¬آزمون با گروه گواه می¬باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش¬آموزان ابتدایی منطقه 11 شهر تهران در سال تحصیلی 1400-1399 می¬باشد که با روش نمونه¬گیری تصادفی ساده، 30 نفر انتخاب و به-صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری (گروه آزمایش و گواه) جایگزین شدند. برای گروه آزمایش آموزش مبتنی بر گیمیفیکیشن براساس کتاب جعبه ابزار گیمیفیکیشن مارچوسکی آندرزی (اختری، 1400)، مسابقه¬ای با عنوان دانستنی¬ها به-مدت 4 هفته و هر روز برای دانش¬آموزان گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه هیچ آموزشی را دریافت نکرد. برای جمع-آوری داده¬ها از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون یادگیری آزمون محقق¬ساخته استفاده شد. یافته¬ها نشان داد که رابطه معناداری بین متغیر گیمیفیکیشن و متغیر انگیزش و یادگیری دانش آموزان ابتدایی وجود دارد. می¬توان نتیجه گرفت که استفاده از گیمیفیکیشن هنگام تدریس منجر به افزایش انگیزش و یادگیری دانش¬آموزان می¬شود. بنابراین پیشنهاد می¬شود که برای افزایش انگیزش و یادگیری برای موفقیت و پیشرفت تحصیلی از برنامه گیمیفیکیشن در امر آموزش دانش¬آموزان ابتدایی استفاده شود. Manuscript profile