• Home
  • مریم برادران حقیر

    List of Articles مریم برادران حقیر


  • Article

    1 - بازنمایی آموزش الکترونیکی در استعاره‌های دانشجویان
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 5 , Year , Winter 2021
    هدف این پژوهش ارائه استعاره‌های مفهومی شکل گرفته نزد دانشجویان دربارة آموزش الکترونیکی است تا شناختی عمیق و چندجانبه دربارة احساس دانشجویان در موقعیت ایجاد شده نسبت به آموزش الکترونیکی فراهم کند. به این منظور در این پژوهش کیفی، با 51 نفر از دانشجویان (42 نفر زن و 9 نفر More
    هدف این پژوهش ارائه استعاره‌های مفهومی شکل گرفته نزد دانشجویان دربارة آموزش الکترونیکی است تا شناختی عمیق و چندجانبه دربارة احساس دانشجویان در موقعیت ایجاد شده نسبت به آموزش الکترونیکی فراهم کند. به این منظور در این پژوهش کیفی، با 51 نفر از دانشجویان (42 نفر زن و 9 نفر مرد) رشته علوم تربیتی که در طول ترم تحصیلی 99-1398 به شیوة آموزش الکترونیکی در پردیس دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه مازندران در حال تحصیل بودند، مصاحبه شد. سؤالات تنظیم شده از طریق پیام‌رسان‌ها در اختیار مشارکت‌کنندگان قرار می‌گرفت تا ایشان ادراک خود را نسبت به آموزش الکترونیکی قبل از این دوره و پس از ورود به این دوران بیان کنند و تجارب مثبت و منفی و استعاره‌های احتمالی شکل گرفته را بازگو نمایند. در نهایت از تحلیل و معنادهی به مفاهیم که گاه آشکار و گاه پنهان به استعاره‌ها اشاره کرده بودند، یافته‌ها استخراج شدند. یافته‌ها ده استعاره را نشان می‌دادند که در سه رویکرد مثبت، منفی و خنثی به آموزش الکترونیکی دسته‌بندی شدند. Manuscript profile