• Home
  • طلعت سادات صباغ حسن زاده

    List of Articles طلعت سادات صباغ حسن زاده


  • Article

    1 - پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان براساس نوع بازخورد معلم با در نظر گرفتن نقش میانجی ذهنیت دانش‌آموزان
    Journal of Instruction and Evaluation , Issue 3 , Year , Winter 2024
    هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس بازخورد معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی نوع ذهنیت آنها بود. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث اجرا توصیفی-همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری دانش‌آموزان دختر متوسطه اول مشهد که به روش خوشه‌ای More
    هدف پژوهش حاضر پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس بازخورد معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی نوع ذهنیت آنها بود. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث اجرا توصیفی-همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری دانش‌آموزان دختر متوسطه اول مشهد که به روش خوشه‌ای چند مرحله‌ای و با استفاده از جدول مورگان تعداد 380 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گرردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی بازخورد معلم مبتنی بر مدل باتلر و وین و مطالعات فرار و همکاران، پرسشنامه ذهنیت دانش‌آموزان کاتامیسو و لو و پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر بود. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSSv16 و AMOSv24 استفاده شد. نتایج نشان داد بازخورد تلاش‌ محور و توانایی محور هر دو هم به صورت مستقیم و هم از طریق میانجی‌گری ذهنیت دانش‌آموزان می‌تواند انگیزش تحصیلی را پیش‌بینی کند. همچنین نتایج نشان داد ذهنیت رشدپذیر و ایستا نیز به طور مستقیم با انگیزش تحصیلی ارتباط دارد. وقتی معلمان دانش‌آموزان را افرادی پرتلاش می دانند و این نگرش را در قالب بازخورد به آنها ارائه می‌دهند، بر ذهنیت شان تأثیر گذاشته و در نتیجه با ایجاد یک ذهنیت رشدپذیر در مورد توانایی‌ها و احساسات موجب انگیزش تحصیلی بیشتر در آنها می‌شوند. Manuscript profile