• Home
  • Behnam Rahimikelarijani

    List of Articles Behnam Rahimikelarijani


  • Article

    1 - A Mathematical Model for Multiple-Load AGVs in Tandem Layout
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , Issue 27 , Year , Spring 2020
    Reducing cost of material handling has been a big challenge for companies. Flexible manufacturing system employed automated guided vehicles (AGV) to maintain efficiency and flexibility. This paper presents a new non-linear mathematical programming model to group n machi More
    Reducing cost of material handling has been a big challenge for companies. Flexible manufacturing system employed automated guided vehicles (AGV) to maintain efficiency and flexibility. This paper presents a new non-linear mathematical programming model to group n machines into N loops, to make an efficient configuration for AGV system in Tandem layout. The model minimizes both inter-loop, intra-loop flow and use balanced-loops strategy to balance workload in system simultaneously. This paper significantly considers multiple-load AGVs, which has capability of reducing fleet size and waiting time of works. A modified variable neighborhood search method is applied for large size problems, which has good accuracy for small and medium size problems. The results indicate that using multiple load AGV instead of single load AGV will reduce system penalty cost up to 44%. Manuscript profile

  • Article

    2 - اثر بخشی و مقایسه آموزش مهارت‌های اجتماعی به دو گروه کودکان و کودکان و مادرانشان در کاهش احساس تنهایی و افزایش پذیرش همسالان
    Psychological Models and Methods , Issue 1 , Year , Summer 2015
    هدف، اثربخشی آموزش مهارت­های اجتماعی به دوگروه کودکان وکودکان و مادرانشان درکاهش احساس تنهایی و افزایش پذیرش همسالان در آن­ها است. روش نمونه­گیری هدفمند است که از بین 6 مدرسه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز، 2 مدرسه که از لحاظ آموزشی، فرهنگی و طبقه اجتماعی همتا More
    هدف، اثربخشی آموزش مهارت­های اجتماعی به دوگروه کودکان وکودکان و مادرانشان درکاهش احساس تنهایی و افزایش پذیرش همسالان در آن­ها است. روش نمونه­گیری هدفمند است که از بین 6 مدرسه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز، 2 مدرسه که از لحاظ آموزشی، فرهنگی و طبقه اجتماعی همتا بودند، انتخاب و دانش آموزان کلاسهای چهارم و پنجم (300نفر) با استفاده از مقیاس احساس تنهایی کودکان آشر و پرسشنامه پذیرش همسالان سنجیده شدند، 65 نفرکه بالاترین نمرات را در مقیاس احساس تنهایی و پایین­ترین نمرات را درپذیرش همسالان بدست آوردند انتخاب، و به­ طورتصادفی­ در سه گروه (دوگروه آزمایش و یک گروه کنترل) قرار گرفتند؛ در این مطالعه­ی شبه آزمایشی، کودکان هر دوگروه به مدت هشت جلسه یک ساعته مورد آموزش قرارگرفتند؛ در گروه کودکان و مادران، مادران نیز در شش جلسه یک ساعته جداگانه مورد آموزش قرار گرفتند و از روند آموزش کودک خود آگاهی یافتند و در نهایت پس از اتمام جلسات، پس­آزمون گرفته شد و از تحلیل کوواریانس در جهت آنالیز داده­ها استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از اثربخشی آموزش مهارت­های اجتماعی به دوگروه کودکان و کودکان و مادرانشان در جهت کاهش احساس تنهایی و افزایش پذیرش همسالان در هر دوگروه بود، اما بررسی مقایسه­ای اثربخشی دوگروه علی رقم اختلاف بالای میانگین دو گروه، معنادار نبود. عدم معناداری آماری در مقایسه دو گروه، به معنای عدم اهمیت بالینی در این حوزه نیست و نشان می­دهد که والدین به خصوص مادران نقش بسیاری در آموزش مهارت­های اجتماعی به کودکان و ارتباط آن­ها با همسالان داشته که این امر به نوبه خود احساس تنهایی درکودکان را تحت تاثیر قرار می­دهد. Manuscript profile