• Home
  • مهدی عابدینی

    List of Articles مهدی عابدینی


  • Article

    1 - طراحی مفهوم سیستم پذیری شرکتی در پیاده سازی و اجرای رویکرد بازاریابی چابک
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 1 , Year , Spring 2024
    هدف این پژوهش، طراحی مفهوم سیستم‌پذیری شرکتی در پیاده‌سازی و اجرای مهارت‌های بازاریابی چابک در شرکت‌های کوچک و متوسط در راستای تصرف بازارهای نوظهور تجاری بوده است. این پژوهش رویکردی بنیادی داشته و از گونۀ آمیخته است. یافته‌های کیفی با روند تحلیل مضمون و یافته‌های More
    هدف این پژوهش، طراحی مفهوم سیستم‌پذیری شرکتی در پیاده‌سازی و اجرای مهارت‌های بازاریابی چابک در شرکت‌های کوچک و متوسط در راستای تصرف بازارهای نوظهور تجاری بوده است. این پژوهش رویکردی بنیادی داشته و از گونۀ آمیخته است. یافته‌های کیفی با روند تحلیل مضمون و یافته‌های کمی با تحلیل عاملی تاییدی تجزیه و تحلیل شده است. جمع‌آوری ‌داده‌های کیفی با‌ مشاهدات میدانی‌ و 17 مورد ‌مصاحبه‌ نیمه‌ساختاریافته‌‌ انجام شد. ‌داده‌های کمی نیز با پرسش‌نامه گردآوری گردید. جامعه آماری بخش کمی شامل آن دسته از بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط فعال در سطح استان آذربایجان شرقی بوده است که تا زمان گردآوری داده‌ها برای تحقیق حاضر، رویکردهای بازاریابی چابک را در سطوح مختلف پیاده‌سازی و اجرا کرده و یا در مرحله گذار از رویکردهای سنتی و انتقال به تکنولوژی‌های نوین بازاریابی بخصوص بازاریابی چابک بوده‌اند. نمونه‌گیری به صورت غیرتصادفی و با روش زنجیره‌ای به تعداد 258 شرکت انجام پذیرفته است. نهایتاً، مدل سیستم‌پذیری بازاریابی چابک از تحلیل مضمون از 1221 کد باز بدون تکرار استخراج گردید که در قالب 51 مضمون‌ پایه، 13 مضمون سازمان‌دهنده و 2 مضمون فراگیر بخش‌بندی شده است. در ادامه، مدل مزبور با رویکرد تحلیل عاملی تاییدی مورد آزمون آماری و اعتبارسنجی واقع گردید. Manuscript profile