• Home
  • محمدعلی تقی زاده

    List of Articles محمدعلی تقی زاده


  • Article

    1 - ارایه الگوی امید آفرینی در مصرف کننده به برند
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    پژوهش حاضر با هدف، ارایه الگوی امید آفرینی در مصرف کننده به برند (مورد مطالعه: خرده فروشی آنلاین) انجام شد. پژوهش حاضر در فاز کمی، با روش توصیفی پیمایشی، برای یک نمونه آماری انجام شد. داده‌های مورد نیاز پژوهش توسط پرسشنامه محقق ساخته توسط فاز کیفی جمع‌آوری شده و روایی ا More
    پژوهش حاضر با هدف، ارایه الگوی امید آفرینی در مصرف کننده به برند (مورد مطالعه: خرده فروشی آنلاین) انجام شد. پژوهش حاضر در فاز کمی، با روش توصیفی پیمایشی، برای یک نمونه آماری انجام شد. داده‌های مورد نیاز پژوهش توسط پرسشنامه محقق ساخته توسط فاز کیفی جمع‌آوری شده و روایی این پرسشنامه به دلیل قابلیت استفاده آن در سازمان‌های مشابه مورد تأیید بوده و پایایی این پرسشنامه توسط ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی سنجیده شد. جامعه آماری مرحله کمی تحقیق شامل مشتریان خرده فروشی آنلاین می‌باشد که تعداد آنها نا محدود می‌باشد. جهت انتخاب نمونه مناسب تحقیق از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده/ خوشه ای استفاده شد. به منظور برآورد حجم نمونه مناسب از جدول مورگان، استفاده شد که براساس آن از آنجایی که تعداد جامعه آماری نا محدود می‌باشد لذا حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر از مشتربان در نظر گرفته شد که این افراد با روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس/ خوشه ای انتخاب شد. پس جمع آوری داده ها، برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از نرم‌افزار SPSS نسخه 21 و در بخش آمار استنباطی از طریق روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان داد؛ مولفه رضایت از برند دارای بیشترین رتبه و مولفه تعهد برند دارای پایین ترین رتبه می باشد. همچنین مولفه ها به ترتیب اولویت شامل رضایت از برند، تجربه برند، اعتماد برند، ارزش درک شده، عشق به برند، تعهد برند می باشند. Manuscript profile