Journal of Modern Management Engineering
,
Issue2,Year,
Summer
2028
از آنجا که دانشگاه ها نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان بازی می کنند، تجاری سازی دانش تولید شده اهمیت فراوانی پیدا کرده و زمانی کاربردی میشود که از طریق آن ها، دانشگاه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی مولفه های تجاری سازی دانش در دانشگ More
از آنجا که دانشگاه ها نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان بازی می کنند، تجاری سازی دانش تولید شده اهمیت فراوانی پیدا کرده و زمانی کاربردی میشود که از طریق آن ها، دانشگاه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی مولفه های تجاری سازی دانش در دانشگاه آزاد قم با توجه به رویکرد ایجاد دانشگاه نسل سوم جهت پیشنهاد یک مدل مناسب می باشد. جهت گردآوری داده ها از روش ترکیبی استفاده شده است. پس از جمع آوری اطلاعات موجود در مورد موضوع پژوهش، با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته با 18 نفر از گروه انتخاب شده اطلاعاتی در مورد راهکار ها و مراحل تجاری سازی دانش جمع آوری گردیده است. برای دست یابی به یک الگوی پارادایمی از راهبرد سیستماتیک نظر یه داده بنیاد استفاده شده است. بر اساس تحلیل مصاحبه های صورت گرفته تعداد 214 کد باز اولیه شناسایی شد که این کد ها به 24 کد محوری و 6 کد منتخب کاهش داده شدند. سپس کد های شناسایی شده در شش طبقه هسته ای شامل پدیده ی محوری، شرایط علی، شرایط زمینه ای، عوامل مداخله گر، راهبردهای تعاملی و پیامد ها حول پدیده تجاری سازی دانش در ایجاد دانشگاه نسل سوم دسته بندی شدند و به صورت یک الگوی پارادایمی به هم مرتبط گردیدند. به منظور اولویت بندی مقوله های بدست آمده از آنتروپی شانون استفاده شده است.
Manuscript profile
Journal of Modern Management Engineering
,
Upcoming Articles
مدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا میکند قطعاً از افراد بیپروایی که ابایی از بدخلقی و بیایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از More
مدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا میکند قطعاً از افراد بیپروایی که ابایی از بدخلقی و بیایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینههای پژوهش و استفاده از دادههای حاصل از مصاحبههای انجامشده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شد. روایی صوری و محتوایی سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پایایی تحلیلها از روش پایایی باز آزمون (0.90) و پایایی بین کدگذاران (0.76) تائید شد، دادهها با استفاده از نرمافزار 8 Atlas Ti مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته و مولفه های شناساییشده در دو بعد مجزا شامل ویژگیهای شخصیتی مدیران باحیا و ویژگیهای مدیریتی مدیران باحیا دستهبندی شد؛ و در بخش کمی دادههای بهدستآمده از پرسشنامه تحلیل عاملی اکتشافی با کمک نرمافزار آماری spss26 تحلیل شد. در خروجیهای تحلیل عاملی تأییدی نرمافزار چون بارهای عاملی همه گویه ای مدل استاندارد بالاتر از 3/0 بوده و ضرایب معناداری مدل نیز همگی بالاتر از 96/1 میباشند و همچنین شاخصهای جداول برازش نیز حاکی از مناسب بودن مدل است، ازاینرو تمامی بارهای عاملی و ضرایب مسیر مدل معنادار میباشند
Manuscript profile
Journal of Modern Management Engineering
,
Issue1,Year,
Summer
2024
کارآفرینی اجتماعی اغلب اهداف گسترده ای در زمینه های اجتماعی، محیط زیستی و فرهنگی دنبال میکند و اغلب با بخش داوطلبانه و غیرانتفاعی در ارتباط و همکاری است. کارآفرینی اجتماعی بهدنبال روشهایی سودمند برای ارتقای عدالت اجتماعی و حل خلاقانه مسائل و چالشهای اجتماعی جامعه اس More
کارآفرینی اجتماعی اغلب اهداف گسترده ای در زمینه های اجتماعی، محیط زیستی و فرهنگی دنبال میکند و اغلب با بخش داوطلبانه و غیرانتفاعی در ارتباط و همکاری است. کارآفرینی اجتماعی بهدنبال روشهایی سودمند برای ارتقای عدالت اجتماعی و حل خلاقانه مسائل و چالشهای اجتماعی جامعه است. احساس نیاز به ایجاد تعادل بین دو مقوله توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی کارآفرین اجتماعی را برمیانگیزاند که از فرصتها و شیوههای مؤثری که بازده اجتماعی عامتری دارد بهره بگیرد. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل کارآفرینی اجتماعی دیجیتال و ارائه راهحلهای مسائل اجتماعی از طریق بستر دیجیتال و فضای مجازی بهمنظور توسعه خدمات اجتماعی و با استفاده از رویکرد دادهبنیاد بر اساس سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کسبوکارهای حوزه اجتماعی و حوزه دیجیتال کشور بوده است و با توجه به کیفیبودن پژوهش، نمونهگیری از طریق شناسایی نمونههای بسیار موفق و کارآفرینان خبره در این دو حوزه کسبوکار به روش گلوله برفی انتخاب و مورد مطالعه عمیق قرار گرفته است و با توجه به کمبود تحقیقات کیفی در زمینه کارآفرینی اجتماعی دیجیتال، بر اساس مصاحبه با 11 نفر از خبرگان و فعالان موفق این دو حوزه، به اشباع نظری رسیده است. یافتههای پژوهش به شناسایی 33 مؤلفه تأثیرگذار در قالب مقولههای شرایط علّی و زمینهای، مداخلهگرها و راهبردهای تحقق کارآفرینی اجتماعی دیجیتال و تبیین پیامدهای آن منتهی شده است.
Manuscript profile
Journal of Modern Management Engineering
,
Issue1,Year,
Summer
2023
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اخلاق حرفهای و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی با نقش میانجی سرمایة اجتماعی انجام پذیرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی_همبستگی میباشد. جامعة آماری پژوهش، کارکنان شرکت فولاد مبارکه اصفهان میباشند، که نمونهای مشتمل بر 285 نفر More
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اخلاق حرفهای و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی با نقش میانجی سرمایة اجتماعی انجام پذیرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی_همبستگی میباشد. جامعة آماری پژوهش، کارکنان شرکت فولاد مبارکه اصفهان میباشند، که نمونهای مشتمل بر 285 نفر با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از چهار پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفهای کادوزیر (2002)، امنیت شغلی، نیسی و همکارن (1379)، سرمایة اجتماعی، ناهاپیت و گوشال (1998) و پرسشنامه تعهد سازمانی مییر و آلن (1990) انجام شد. روایی محتوای پرسشنامهها توسط خبرگان تایید و جهت سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. آزمون فرضیههای پژوهش با استفاده از روش تحلیل مسیر به کمک نرم افزار AMOS انجام گردید. نتایج پژوهش وجود تأثیر مثبت و مستقیم امنیت شغلی بر تعهد سازمانی را تأیید کرد. این تأثیر در حالت استاندارد برابر با 28/0 بوده و بالاترین ضریب تأثیر را در میان سایر روابط دارا بود. همچنین نتایج وجود رابطه غیرمستقیم بین اخلاق حرفهای و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی با نقش میانجی سرمایة اجتماعی را نشان داد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications