• Home
  • اعظم ملائی

    List of Articles اعظم ملائی


  • Article

    1 - تدوین راهبردهای برندسازی براساس ابعاد کالبدی و زیست محیطی شهر هوشمند در منطقه شش تهران محله یوسف آباد
    Application of Geography information system and remote sensing in planning , Issue 5 , Year , Winter 2024
    سهم مطالعه در تئوری برندسازی مکان این است که به طور کلی شهرها و مقاصد جنبه‌های هوشمند خود را در استراتژی برندسازی خود لحاظ نمی‌کنند. بنابراین باید تلاش کرد تا درک کرد که برندسازی تنها مدیریت و ارتباطات یک برند نیست. این باید یک فرآیند کامل مدیریت، در حال تکامل دائمی باش More
    سهم مطالعه در تئوری برندسازی مکان این است که به طور کلی شهرها و مقاصد جنبه‌های هوشمند خود را در استراتژی برندسازی خود لحاظ نمی‌کنند. بنابراین باید تلاش کرد تا درک کرد که برندسازی تنها مدیریت و ارتباطات یک برند نیست. این باید یک فرآیند کامل مدیریت، در حال تکامل دائمی باشد، که تمام جنبه های کلیدی هویت، واقعیت و توسعه شهرها و مقاصد را در بر گیرد، تحقیق حاضر از مبنای هدف، از نوع کاربردی و از منظر روش شناسی، کمی می‌باشد. برای جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه‌ای و تحقیقات میدانی (پرسشنامه) استفاده شده است. برای نمونه‌گیری از جامعه آماری، برنامه ریزان شهری منطقه شش تهران محله یوسف آباد در نظر گرفته می‌شوند. بدین منظور در این مطالعه، از نمونه‌گیری تصادفی استفاده شده است. حجم نمونه آماری با توجه به نامعلوم بودن آمار دقیق تعداد افراد متخصص در زمینه برنامه ریزی شهری، با نظر اساتید و مشاوران، 30 نفر می‌باشد. روایی پرسشنامه، روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 88/0 تعیین گردید. برای توصیف داده‌ها از آمار توصیفی و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نرم افزار SPSS استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد بین مولفه های کالبدی و زیست محیطی برندسازی شهری محلسف اباد با شهر هوشمند رابطه معناداری وجود دارد. همچنین می توان با استفاده از برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف، اطلاع رسانی آنلاین (یا برندسازی شهری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی) و وبسایت های طراحی شده با نام دامنۀ مخصوص به شهر، میزان نامحدودی از اطلاعات را دربارۀ محله یوسف آباد به مخاطبین خود انتقال داده و با ارائه تورهای گردشگری مجازی، علائم و عناصر هویت بصری شهر، شعارتبلیغاتی، تقویمِ رویدادهای شهر، امکان برنامه ریزی و رزرو آنلاین امکانات و دیگر امکانات نامحدود، بر درک مخاطبان از آن محله اثرگذار باشند. Manuscript profile