• Home
  • alireza foumani

    List of Articles alireza foumani


  • Article

    1 - Developing a model for Permission Marketing with an emphasis on Privacy: Service companies in the agriculture (sector of Guilan province)
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Winter 2023
    Abstract In a highly competitive environment, active businesses in the world seek to maximize their profits through more sales and newer consumer markets. But the main problem is the lack of positive responses or even receiving negative responses from most of their cust More
    Abstract In a highly competitive environment, active businesses in the world seek to maximize their profits through more sales and newer consumer markets. But the main problem is the lack of positive responses or even receiving negative responses from most of their customers because they aren't focused at the time or even because customers are more sensitive to the security of their personal information and consider receiving unwanted advertisements as a kind of nuisance. Marketers have created many concepts to attract more customers to their messages, and although they seem complex and unusual, have many applications in the process of business success. Permission marketing introduced by Godin (1999) refers to direct marketing activities in that consumer satisfaction is required to contact and promote the products and services of a business to customers (via email, SM). This study was performed in 2 qualitative phases. First, by studying theoretical foundations, the most important dimensions of privacy in Permission Marketing were studied by the meta-Analysis method. Then, the research was done through a semi-structured interview with experts, senior managers, and customers. These interviews progressed to the point of saturation until no new component was mentioned. Finally, the appropriate factors and models were extracted via the FDAHP method. Manuscript profile

  • Article

    2 - اهمیت نگرانی درباره حریم خصوصی در بازاریابی اجازه ای
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 1 , Year , Summer 2023
    امروزه صاحبان کسب و کارهای دنیا در فضایی بسیار رقابتی با ده‌ها نوع تکنیک بدنبال روشهای جدیدتر معرفی و فروش محصولات و خدمات متنوعتر به مشتریان هستند، لیکن با دریافت پاسخهای منفی از سوی بیشتر مشتریان روبرو میگردند زیرا اکثرا پیامهای آنان زمانیکه مردم تمرکز بالایی ندارند، More
    امروزه صاحبان کسب و کارهای دنیا در فضایی بسیار رقابتی با ده‌ها نوع تکنیک بدنبال روشهای جدیدتر معرفی و فروش محصولات و خدمات متنوعتر به مشتریان هستند، لیکن با دریافت پاسخهای منفی از سوی بیشتر مشتریان روبرو میگردند زیرا اکثرا پیامهای آنان زمانیکه مردم تمرکز بالایی ندارند، ارسال میشود و گاها بدلیل حساسیت اغلب مشتریان نسبت به امنیت اطلاعات شخصی، دریافت تبلیغات ناخواسته و با موضوعات متفاوت را مزاحمت تلقی میکنند. گودین 1999 بمعرفی بازاریابی اجازه‌ای در کتاب "بازاریابی اجازه‌ای تبدیل غریبه ها به دوست و دوستان به مشتری" که به فعالیتهای بازاریابی مستقیمی که نیاز به رضایت مصرف‌کنندگان جهت تماس و معرفی و تبلیغ محصولات و سرویس‌های یک کسب ‌وکار به مشتریان با یک شرکت خاص دارد، پرداخت. مطالعه حاضر پژوهشی کمی کاربردی بود که ابتدا دیتاها، مدلها و ادبیات نظری انجام شده در این زمینه، گردآوری و مدل مناسب انتخاب و بصورت میدانی با توزیع پرسشنامه ی 38 سوالی ترکیبی (استاندارد و محقق ساخته بر اساس طیف پنجگانه لیکرت) در جامعه آماری با 384 مشتری آنلاین و آفلاین دریافت کننده خدمات شهر رشت انجام شد. تمام ۷ فرضیه طرح شده تایید گردیدند. نگرانی های مربوط به حریم خصوصی توسط 88٪ و اجازه 50٪ تببین شد. Manuscript profile