• Home
  • پری سعدی

    List of Articles پری سعدی


  • Article

    1 - بررسی هوش معنوی دانشجو معلمان در راستای تحقق آموزش و پرورش متعالی
    Transcendent Education , Issue 1 , Year , Summer 2021
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان هوش معنوی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شیراز جهت تحقق آموزش و پرورش متعالی بود. این پژوهش از نظر ماهیت از نوع پژوهش‌های کمی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی به شمار می‌رود. روش تحقیق زمینه‌یابی (پیمایشی) بود و جامعه آماری مورد مطالعه More
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی میزان هوش معنوی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شیراز جهت تحقق آموزش و پرورش متعالی بود. این پژوهش از نظر ماهیت از نوع پژوهش‌های کمی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی به شمار می‌رود. روش تحقیق زمینه‌یابی (پیمایشی) بود و جامعه آماری مورد مطالعه شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز در سال تحصیلی 99-98 بود که از میان آنها 310 نفر با استفاده از فرمول کوکران با روش نمونه گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند. گردآوری داده‌ها با استفاده از مقیاس سنجش هوش معنوی کینگ انجام شد. روایی پرسشنامه مورد تأیید کارشناسان قرارگرفته و پرسشنامه از پایایی 87/0 برخوردار بوده که از طریق آلفای کرونباخ انجام شد. داده‌های پژوهش با استفاده نرم افزار spss21 با آزمون‌های تی تک نمونه‌ای و تی مستقل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. دانشجویان از نظر هوش معنوی و مؤلفه‌های آن ( به جز بسط حالت هوشیاری) در وضعیت نسبتا بالا قرار دارند ولی از سطح کفایت مطلوب فاصله دارند. ضمن اینکه بین هوش معنوی دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی ششم دبستان بر اساس مولفه مهارت های اجتماعی
    Educational researches , Issue 2 , Year , Summer 2022
    هدف از پژوهش حاضر، تحلیل‌محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی ششم دبستان بر اساس مولفه‌های مهارت اجتماعی بود. روش پژوهش، کیفی و به شیوه تحلیل محتوا‌ی سطح خوانایی فرای بوده و جامعه آماری شامل کتاب‌ ششم مطالعات اجتماعی بود. جهت بررسی کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی براساس مؤل More
    هدف از پژوهش حاضر، تحلیل‌محتوای کتاب‌های مطالعات اجتماعی ششم دبستان بر اساس مولفه‌های مهارت اجتماعی بود. روش پژوهش، کیفی و به شیوه تحلیل محتوا‌ی سطح خوانایی فرای بوده و جامعه آماری شامل کتاب‌ ششم مطالعات اجتماعی بود. جهت بررسی کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی براساس مؤلفه مهارت و روش فرای نمونه آماری که به صورت تصادفی انتخاب شده است، شامل سه متن 100 کلمه‌ای از ابتدا، وسط و آخر کتاب درسی مورد نظربود. بر اساس مؤلفه مهارت‌های اجتماعی به روش فرای با توجه به یافته‌ها می‌توان گفت در کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی، مهارت های اجتماعی در فصول مختلف ارائه شده است. بیشترین توجه در زمینه مهارت‌های ارتباطی به مقوله مهارت‌های برقراری ارتباط، بیشترین توجه در زمینه مهارت‌های خودگردانی به مقوله مهارت‌های مشورت با دیگران و بیشترین توجه در زمینه مهارت‌های جرات ورزی به مقوله مهارت های شناسایی حقوق خود و دیگران می‌باشد. اصل سادگی به دشوار یا دشوار به سادگی در کتاب رعایت نشده است و مؤلفان کتب درسی، چینش مطالب را بر اساس الگوی خاصی انجام نداده‌اند. همچنین بر اساس نمودار شاخص فرای مشخص گردید که مطالب موجود در کتاب، برای پایه دوزادهم مناسب بوده و این مطالب برای دانش‌آموزان کلاس ششم دشوار بوده و با سطح خوانایی آنان تناسب ندارد. Manuscript profile