• Home
  • مصطفی کلاهدوزی

    List of Articles مصطفی کلاهدوزی


  • Article

    1 - ارائه الگویی هوشمند جهت برنامه ریزی راهبردی در کسب و کارهای الکترونیک (مطالعه موردی:شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات)
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 4 , Year , Winter 2020
    کسب و کار الکترونیک و تکنولوژی های آن از یک طرف باعث تغییر توازن قدرت بین شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، هماهنگی بهتر بین صنایع، روشهای کاراتر و آسان‌تر تولید، کاهش اشتباهات داده‌های دریافتی و ارسالی و افزایش صحت و دقت آنها، و از طرف دیگر موجب پیچیده‌تر شدن برنام More
    کسب و کار الکترونیک و تکنولوژی های آن از یک طرف باعث تغییر توازن قدرت بین شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، هماهنگی بهتر بین صنایع، روشهای کاراتر و آسان‌تر تولید، کاهش اشتباهات داده‌های دریافتی و ارسالی و افزایش صحت و دقت آنها، و از طرف دیگر موجب پیچیده‌تر شدن برنامه‌ریزی و تدوین راهبردها شده است. اکثر چارچوب های براساس نگرش های سنتی و بدون در نظر گرفتن تحولات الکترونیکی دهه اخیر بنا شده‌اند. با وارد کردن عوامل جدید در این چارچوب ها، مسلماً استراتژی های موردنظر در شرکت ها نیز تغییر خواهد کرد. در این مقاله، چارچوبی برای تدوین استراتژی های صنعتی کسب و کار الکترونیکی ارائه می‌شود که یا رویکرد ترکیبی BS و BI می باشد .روش تحقیق از نوع کاربردی بوده است و از روش سیستم های خبره استفاده شده است که در نهایت با توجه به دو مولفه مدیریت تداوم کسب و کار، هوشمندی کسب و کار استراتژی هایی جهت توجه کسب و کارهای الکترونیک به برنامه ریزی راهبردی ارائه شده اند. Manuscript profile

  • Article

    2 - الگوی تدوین اثربخش استراتژی کسب و کار الکترونیک یا رویکرد ترکیبی BS و BI به منظور بهبود بهره وری
    The Journal of Productivity Management , Issue 62 , Year , Autumn 2022
    تغییرات محیط کسب‌وکار و افزایش پیچیدگی تصمیم‌گیری‌های سازمانی، موضوعات مهمی هستند که سازمان‌ها می‌توانند برای مقابله با آنها از تجارت الکترونیکی بهره ببرند. به‌کارگیری و استقرار موفقیت‌آمیز تجارت الکترونیکی به وجود استراتژی‌های مشخص وابسته بوده و بدون وجود این استراتژی‌ More
    تغییرات محیط کسب‌وکار و افزایش پیچیدگی تصمیم‌گیری‌های سازمانی، موضوعات مهمی هستند که سازمان‌ها می‌توانند برای مقابله با آنها از تجارت الکترونیکی بهره ببرند. به‌کارگیری و استقرار موفقیت‌آمیز تجارت الکترونیکی به وجود استراتژی‌های مشخص وابسته بوده و بدون وجود این استراتژی‌ها، ممکن است کلیه تلاش‌های سازمان با شکست مواجه شود. بنابراین موفقیت در استقرار و پیاده‌سازی تجارت الکترونیکی در به‌کارگیری مدیریت استراتژیک مناسب نهفته است. در این راستا هدف پژوهش حاضر الگوی تدوین اثربخش استراتژی کسب‌وکار الکترونیک یا رویکرد ترکیبی BS و BI به‌منظور بهبود بهره‌وری بوده است. روش تحقیق از نوع کاربردی بوده است و از روش سیستم‌های خبره استفاده شده است که درنهایت با توجه به دو مؤلفه مدیریت تداوم کسب‌وکار، هوشمندی کسب‌وکار استراتژی‌هایی جهت توجه کسب‌وکارهای الکترونیک به برنامه‌ریزی استراتژیک ارائه شده‌اند. Manuscript profile